• Äldre 14 Jul 09:06
    735717 visningar
    4926 svar
    4926
    735717

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Äldre 10 Nov 13:03

    Har följt tråden en evighet och är verkligen imponerad över era fina kreationer.

    Skäms men vill ända posta mitt allra första bidrag trots att jag nu inte är gravid (och blir förhoppningsvis det aldrig mer eftersom tre vilddjur räcker gott för oss )

    Ett par fleecefodrade babyvantar i trikå.

    Kanske vågar mig på en mössa som nästa steg

  • Äldre 10 Nov 15:56

    Blev alldeles för stor men klarade det!

  • Äldre 12 Nov 00:05

    babynest, spjälskydd och virkad filt =) 

  • Äldre 12 Nov 00:06


    Virkad kanin =) eget påhitt 
  • Äldre 13 Nov 10:44

    Hej hej på er pyssliga! var lite aktiv här med ettan, nu väntar jag tvåan och börjar så smått bli sugen på att sy igen! Synd bara att jag har en sån tråkig symaskin, trikåtyger blir aldrig riktigt bra. Jag har dock virkat typ en miljon babyfiltar så jag har att välja på, haha! :D

  • Äldre 13 Nov 21:53

    Blev ett par nya byxor till storebror ikväll, han valde tyget ;) kommer bli ett par matchande till lillebror i magen också!

  • Äldre 14 Nov 07:50

    Är det nån som kan tipsa om en bra, hyffsat billig, symaskin som är bra på att sy barnkläder (trikåer) med?

  • Äldre 14 Nov 11:04
    Tessa76 skrev 2014-11-14 07:50:51 följande:

    Är det nån som kan tipsa om en bra, hyffsat billig, symaskin som är bra på att sy barnkläder (trikåer) med?


    Mitt tips är att gå till en butik och testa lite olika maskiner och prata med försäljarna. Annars kan du testa att ställa frågan i fb-gruppen "vi sytokiga". De verkar ha rätt bra koll :)

    Vet inte vad priserna ligger på men husqvarna emerald/Eden rose/ opal ska vara bra maskiner.
  • Äldre 14 Nov 13:30

    En fråga vad är de för mått på bebis mössorna som ni sytt?

  • Äldre 14 Nov 16:17
    juncia82 skrev 2014-11-14 13:30:41 följande:

    En fråga vad är de för mått på bebis mössorna som ni sytt?


    17.5-19 cm bred (beror på hur mycket stretch tyget har) för nyfödd har jag gjort och lika lång som ett A4 ark. Själva mössan blir ju lika hög som halva A4 arket när den är färdigsydd.. Ska se om jag hittar länken som förklarar lite bättre ;)
Svar på tråden Syjunta för gravida!