• Äldre 14 Jul 09:06
    735734 visningar
    4926 svar
    4926
    735734

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • lantli­vet
    Äldre 21 Dec 14:52

    Tro de är enklat med ett stycke. De gjorde en vän till mig igår. Såg mycket enklare ut än att ha olika stycken :)

  • Äldre 21 Dec 15:03

    tusenskonatyger.blogspot.se/2014/04/babynest.html

    Tips på hur man syr babynest :)

  • Äldre 21 Dec 16:57
    aleydis skrev 2014-12-21 11:49:06 följande:

    Hej, jag är sugen att sy ett babynest och har sett två olika varianter av instruktioner.

    1) bottenplattan sys separat och fylls med skumgummimadrass. Sedan sys en "korv" som sys fast ( eller fästs med tryckknappar

    2) hela sys som ett tygstycke där bottenplattan fylls med vadd. .

    Fördelar/nackdelar? Jag vill ha ganska enkelt för är inte så van att sy, men blir förvirrad vad som blir bäst. Var hittar man skumgummimadrass?


    Jag sydde i ett stycke, men körde bottenplattan i skummadrass som kan plockas ut till tvätten.
  • Äldre 23 Dec 09:09

    Nu har jag varit produktiv. Har sytt både ett babynest och virkat en liten öronlappsmössa!

  • Äldre 23 Dec 09:09
  • Äldre 23 Dec 09:10

    Alltså, jag blir vansinnig på att bilderna hamnar åt fel håll! :(

  • Äldre 31 Dec 11:05

    Nu är filten snart klar. Tänkte se om jag hittar något fint tyg att fodra den med :) Gott nytt år på er alla!

  • lantli­vet
    Äldre 31 Dec 14:23
    Nimah skrev 2014-12-31 11:05:56 följande:

    Nu är filten snart klar. Tänkte se om jag hittar något fint tyg att fodra den med :) Gott nytt år på er alla! phpJFLkSe08340.jpg


    Superfin!!!

    Gott nytt år, ligger halvt illamående ja :) hejja. Tidigare i veckan ha ja legat i vinterkräken. Blev inställd nyår för oss i år.
  • Äldre 31 Dec 14:37
    lantlivet skrev 2014-12-31 14:23:03 följande:
    Superfin!!!

    Gott nytt år, ligger halvt illamående ja :) hejja. Tidigare i veckan ha ja legat i vinterkräken. Blev inställd nyår för oss i år.
    Uch din stackare. Hoppas nya året blir bättre :)
  • Äldre 3 Jan 12:51

    Igår sydde jag en åkpåse man kan ha bilbälte i. Är inte helnöjd. Men ritade mönstret själv och har inte fodrat något på det sättet förut så som ett första projekt är det ok. Tänkte ha tryckknappar men tyget var för tjockt så fick improvisera en dragkedja i efterhand. Hade ju blivit bättre att planera för den från början, men tycker nog det blev ok ändå. Dragkedjan går hela vägen ner och syns inte när påsen är stängd.

Svar på tråden Syjunta för gravida!