• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Nimah
    Minxy skrev 2014-12-23 09:09:26 följande:

    Nu har jag varit produktiv. Har sytt både ett babynest och virkat en liten öronlappsmössa!

    phpZDAFUf55363.jpg


    Jättefint nest och snygg mössa!!
  • Minxy
    Nimah skrev 2015-01-03 12:51:47 följande:

    Igår sydde jag en åkpåse man kan ha bilbälte i. Är inte helnöjd. Men ritade mönstret själv och har inte fodrat något på det sättet förut så som ett första projekt är det ok. Tänkte ha tryckknappar men tyget var för tjockt så fick improvisera en dragkedja i efterhand. Hade ju blivit bättre att planera för den från början, men tycker nog det blev ok ändå. Dragkedjan går hela vägen ner och syns inte när påsen är stängd. php2h2Jcn34076.jpg


    Men supersnyggt! Tycker nog du kan känna dig nöjd med den ändå, men jag vet hur det känns när ett projekt inte blir som planerat :)
  • lantlivet

    Va duktiga ni är! Ja har tappat suget just nu så alla idéer ligger på is :)

  • Nimah

    Igår blev det en snuttekanin som kvällspyssel. Imorgon börjar jag jobba igen så då tar väl arbetsdagarna slut på kreativiteten. Känns bra att ha utnyttjat jullovet iaf :)

  • längtar14

    Åh vad duktiga alla är Jag är inte gravid (än) men hoppas på att vara det inom kort (ska göra provrörsbefruktning andra försöket), så då blir det nog att sy lite, är inte så bra på kläder, men tänkte väl fixa lite sängkläder och så istället. 

  • Nimah
    aleydis skrev 2015-01-24 21:33:30 följande:

    Hej!

    Mitt nästa projekt är att sy ett överdrag till en babykorg, någon som har gjort och har tips?


    Har tyvärr inga tips såhär på rak arm. Hur ser korgen ut?
Svar på tråden Syjunta för gravida!