• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • aleydis
    Nimah skrev 2015-01-26 06:52:14 följande:
    Har tyvärr inga tips såhär på rak arm. Hur ser korgen ut?
    Hej, ovan är korgen med och utan överdrag, hon dom sålde hade fått låna överdraget av en vän så det ingick inte. Det är säkert inte så svårt, men tänkte om ngn har tips?
  • aleydis

    Hej,

    Här kommer en bild på mitt babynest jag gjorde i julas!

    Kantbandet blev lite snett på vissa ställen, men för att vara mitt första bebis-projekt är

    Jag nöjd :)

  • Nimah

    Blev en amningskudde med fodral idag. Fick göra kudden två gånger för den första sprack på mitten. Använde ett äldre lakan som nog var lite väl mjukt och slitet först. Bytte till tjockare lakansväv till nummer två. Lite svår att prova om den passar nu i v 29 när midjan är lite väl bred, men hoppas den passar sen :)

  • Theresan

    Hej!

    Hoppas någon här kan hjälpa mig.

    Jag håller på att försöka sy en body. Jag har en vanlig symaskin och tänkte använda en så kallad fusk-overlock-söm. Frågan är bara hur jag ska placera den? Jag håller på att bandkanta halsen och förstår inte riktigt var jag ska lägga sömmen för att det ska bli som snyggast, alldeles intill bandets kant eller mer mitt på? 

    Någon som sytt barnkläder med samma söm och kanske kunde visa en bild?

  • Nimah

    Har sytt en liten sak av läderspill som jag tänkte ha telefon, plånbok och nycklar i så man lätt hittar dem i skötväskan :)

  • Mini 82

    Virkade en liten vagnmobil i form av en uggla, nåt ska man väl hitta på i väntan på bebis, v39 idag....

Svar på tråden Syjunta för gravida!