• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Nimah

    Idag blev det en amningströja. Den svarta delen drar man upp och den mönstrade ner så blir det en öppning emellan.

  • TyckOmMig

    Nimah-gillade ditt tygval och nu blev jag verkligen inspirerad till att sy mig några amningstoppar jag med.Lär behövas då jag väntar tvillingar!

  • Nimah
    TyckOmMig skrev 2015-04-13 21:01:06 följande:

    Nimah-gillade ditt tygval och nu blev jag verkligen inspirerad till att sy mig några amningstoppar jag med.Lär behövas då jag väntar tvillingar!


    Åh grattis till tvillingar! Jag har ritat av en t-shirt från hm som mönster :)
  • Nimah
    Nimah skrev 2015-03-20 16:42:43 följande:

    Idag har jag sytt bh-inlägg av flanell och fleece. Hoppas de funkar! Förra gången la jag nämligen nästan 3000 på engångsinlägg under amningstiden. phpF5cBoc54261.jpg


    Nu har min bebis kommit och mjölken har runnit till. Jag kan varmt rekommendera de här inläggen. Funkar toppen tycker jag :)
  • PLSB
    Nimah skrev 2015-04-21 17:53:31 följande:

    Nu har min bebis kommit och mjölken har runnit till. Jag kan varmt rekommendera de här inläggen. Funkar toppen tycker jag :)


    Jag instämmer! Jag sydde likadana och tycker de håller väldigt bra. Miljövänligare än engångsprodukterna, och likvärdiga i funktion. Enkelt och snabbsytt dessutom.
  • lantlivet

    Gjorde klart gallerfilten till bebisen av alla restgarn ja hade kvar i järbo soft cotton :) inte riktigt nöjd men den får duga :)

  • Mecros
    Nimah skrev 2015-04-21 17:53:31 följande:
    Nu har min bebis kommit och mjölken har runnit till. Jag kan varmt rekommendera de här inläggen. Funkar toppen tycker jag :)
    Har du nå speciellt mönster? Eller är det frihand? :)
  • PLSB
    Mecros skrev 2015-04-22 15:40:28 följande:

    Har du nå speciellt mönster? Eller är det frihand? :)


    Jag använde en kopp med ca 10cm diameter som mall för att få mina hyffsat runda.. jag sydde också med 3 lager flanell och ett lager fleece ytterst...
  • Nimah
    Nimah skrev 2015-03-22 11:38:43 följande:

    Jag gjorde mina inlägg 8 cm i diameter. Varje inlägg har tre lager flanell och ett lager fleece. Jag hade en ganska tunn men kompakt fleece hemma som jag tog. Klippte de två innerlagren av flanell några mm mindre än fleecen och ytterflanellen, så blev kanten inte så klumpig och tjock. Jag har provat att väta dem med vatten. Flanellen ska vara mot bröstet. Fleecen håller tätt bra faktiskt! Det jag tror i så fall blir obekvämt är att flanellen känns våt. Jag gjorde 25 inlägg, det var vad 50 cm flanell räcke till. Så då kan man ju byta ofta :)


    Såhär skrev jag lite längre bak. Precis som PLSB skriver är det väldigt enkelt att göra dem! Se till att tvätta och ev torktumla tyget innan du syr bara så är du säker på att de håller formen sen :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!