• Äldre 14 Jul 09:06
    735727 visningar
    4926 svar
    4926
    735727

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Äldre 23 Apr 06:37
    lantlivet skrev 2015-04-22 11:32:00 följande:

    Gjorde klart gallerfilten till bebisen av alla restgarn ja hade kvar i järbo soft cotton :) inte riktigt nöjd men den får duga :) phpchK4T361205.jpg


    Jättefin filt!
  • lantli­vet
    Äldre 23 Apr 16:43

    Blev ett barnvagnshänge idag som matchar liggdelen , även sittdelen :)

  • Äldre 23 Apr 21:14

    Åh vad fräsch liten uggla du tillverkat!

  • Äldre 24 Apr 07:16

    Jöttesöt uggla lantlivet!

    Den här är inte så snygg men praktisk! Min bebis är så liten att han vara åker omkring i liggdelen på vagnen, så jag sydde en korv som jag stoppade mjukt. Blev ett toppenbra spädbarnsinlägg till vagnen!

  • lantli­vet
    Äldre 24 Apr 10:54
    TyckOmMig skrev 2015-04-23 21:14:26 följande:

    Åh vad fräsch liten uggla du tillverkat!


    Tack :)

    Liggdelen är typ den grönfärgen å sittdelen blå så den blev ja rätt nöjd med, förutom att den skelar lite ;)
  • lantli­vet
    Äldre 24 Apr 10:56
    Nimah skrev 2015-04-24 07:16:25 följande:

    Jöttesöt uggla lantlivet!

    Den här är inte så snygg men praktisk! Min bebis är så liten att han vara åker omkring i liggdelen på vagnen, så jag sydde en korv som jag stoppade mjukt. Blev ett toppenbra spädbarnsinlägg till vagnen! php43TEWY75653.jpg


    Tack!

    Smart!

    Tänkte ja skulle beställa ett babynest men kommer nog mest va fram till de blir kallt nog att kunna använda åkpåsen ja har :) bebis kommer i mitten på augusti :)
  • Äldre 24 Apr 11:06

    Jag har sytt ett babynest men tycker inte det passar i vagnen. Den är inte så djup så bebisen kom för nära kanten tyckte jag, då blev en korv bättre. Nästet passar däremot utmärkt i vaggan och soffan :) Tycker du ska testa att sy ett eget nest Lantlivet, det är inte så svårt!

  • Äldre 24 Apr 14:45
    Nimah skrev 2015-04-24 07:16:25 följande:

    Den här är inte så snygg men praktisk! Min bebis är så liten att han vara åker omkring i liggdelen på vagnen, så jag sydde en korv som jag stoppade mjukt. Blev ett toppenbra spädbarnsinlägg till vagnen!


    När dottern växte ur babynestet (som vi hade i hennes säng) sydde jag en liknade korv som hon fortfarande har i spjälsängen. Hon gillar verkligen den! Hon har nu hunnit bli 15 mån.
  • lantli­vet
    Äldre 25 Apr 21:49

    Gubben tyckte oxå det :) ska bara ta mig an den uråldriga maskinen ja fått ärva ;)

  • Äldre 3 May 08:12

    Vilken underbar tråd! Sitter och väntar på att få gör grabb test och virkat ugglor flytt tillfället! VVill göra en egenvård mobil till vagnen

Svar på tråden Syjunta för gravida!