• Äldre 14 Jul 09:06
    736249 visningar
    4926 svar
    4926
    736249

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Äldre 4 May 14:41

    Mitt babynest! Korven stoppad med innehåll från två Ikeakuddar och madrassen är en slaktad spjälsängsmadrass.

    Mönstret blev en korsning av alla möjliga ????

  • Äldre 5 May 11:34

    Jättefint nest!

  • Äldre 26 May 13:02


    Gravid i vecka 40 idag och min gamla babyfilt fick en liten uppfräschning med hjälp av minky, spets och band :)
  • Äldre 26 May 13:03
  • Äldre 26 May 13:08


    Och en liten snuttis <3
  • Äldre 26 May 18:42

    Vad fint scilla! Inte långt kvar nu :)

  • Äldre 26 May 21:09

    Här är ett babynest som jag har sytt. Jag ska dock göra om det lite, stoppa i mer vadd i "korven" så att den blir hårdare. 
    Det är det första jag har sytt till bebisen. Kom dock på att det kanske inte matchar vagnen så bra som är olivgrön... men det kanske inte bebisen bryr sig om! ;)

  • Äldre 26 May 21:50
    Teakfreak skrev 2015-05-26 21:09:32 följande:

    Här är ett babynest som jag har sytt. Jag ska dock göra om det lite, stoppa i mer vadd i "korven" så att den blir hårdare. 
    Det är det första jag har sytt till bebisen. Kom dock på att det kanske inte matchar vagnen så bra som är olivgrön... men det kanske inte bebisen bryr sig om! ;)


    Åh vilket fint tyg!!!
  • Äldre 26 May 21:55
    Teakfreak skrev 2015-05-26 21:09:32 följande:

    Här är ett babynest som jag har sytt. Jag ska dock göra om det lite, stoppa i mer vadd i "korven" så att den blir hårdare. 
    Det är det första jag har sytt till bebisen. Kom dock på att det kanske inte matchar vagnen så bra som är olivgrön... men det kanske inte bebisen bryr sig om! ;)


    Skriver samma om tygvalet ett favorittyg av mig med från Anna-Lena Emden har själv detta som påslakan och funderar på om jag ska sy två små jackor till mina väntade tvillingpojkar!
  • Äldre 26 May 22:34
    Sorkan skrev 2015-05-26 21:50:28 följande:
    Åh vilket fint tyg!!!
    TyckOmMig skrev 2015-05-26 21:55:36 följande:
    Skriver samma om tygvalet ett favorittyg av mig med från Anna-Lena Emden har själv detta som påslakan och funderar på om jag ska sy två små jackor till mina väntade tvillingpojkar!
    TyckOmMig skrev 2015-05-26 21:55:36 följande:
    Skriver samma om tygvalet ett favorittyg av mig med från Anna-Lena Emden har själv detta som påslakan och funderar på om jag ska sy två små jackor till mina väntade tvillingpojkar!
    Ja, visst är det fint? Jag hittade det som påslakan på en loppis och blev så glad! A-L Emdén har gjort så mycket fint! Tycker också att mönstret passar bra eftersom vi inte vet om det är kille eller tjej i magen.
    Oj, vad fint det skulle vara med jackor - kör på! :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!