• Äldre 14 Jul 09:06
    735720 visningar
    4926 svar
    4926
    735720

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Äldre 4 Aug 21:30
    lantlivet skrev 2015-08-04 17:33:15 följande:
    Åh va fin!! Baby alpacka silk mönstret? Liknar mina ja gjort :)
    Japp! Det är det mönstret :)
  • Äldre 5 Aug 15:50

    Har inte varit så aktiv i tråden... undrar dock om det finns några bra mönster på babynest? Tänkte sy ett, för att få en säkrare plats i sängen. Idag sover vi två vuxna och två barn i dubbelsängen, så det lär ju bli trängre...  

  • Äldre 5 Aug 22:16
    Blgebo skrev 2015-08-05 15:50:12 följande:

    Har inte varit så aktiv i tråden... undrar dock om det finns några bra mönster på babynest? Tänkte sy ett, för att få en säkrare plats i sängen. Idag sover vi två vuxna och två barn i dubbelsängen, så det lär ju bli trängre... smile1.gif  


    Googla mönster babynest, finns massor!
  • Äldre 5 Aug 22:35

    Har virkat en snuttis som en kompis nyföding ska få :). Kommer göra en till min egen bebbe om det vill sig väl (är i v 6).

    Mönster kommer härifrån: nouw.com/saannisdesign/stjarnfilt---monster-16811433

    Har gjort den i garnet Tilda från svarta fåret, och strl 3,5 på virknålen :)

  • Äldre 19 Aug 13:37

    Har pimpat vagnen lite och sytt en sittdyna till ikeas antilopstol :)

  • Äldre 19 Aug 21:12

    Fasiken vad duktig du är kanon allt ihopa-numera sen tvillingarna föddes för 8 veckor sedan prematura hinner jag bara titta på symaskinerna här hemma!!!

  • Äldre 19 Aug 22:08

    TyckOmMig: Är de mycket prematura? Ligger de på Neo eller har ni fått komma hem?

    Jag sydde som mest till mina tvillingar när de var 2-3 månader gamla och fortfarande sov middag flera ggr per dag! Sen när de bara sov 1-2 ggr per dag så hann jag inte alls för det var mycket annat som behövde fixas och sen egen vila som var så viktig! :/

  • Äldre 20 Aug 02:48
    Diabetikern Jojo skrev 2015-08-19 22:08:33 följande:

    TyckOmMig: Är de mycket prematura? Ligger de på Neo eller har ni fått komma hem?

    Jag sydde som mest till mina tvillingar när de var 2-3 månader gamla och fortfarande sov middag flera ggr per dag! Sen när de bara sov 1-2 ggr per dag så hann jag inte alls för det var mycket annat som behövde fixas och sen egen vila som var så viktig! :/


    Åh hej vännen!
    Tvillingparet denna gång ville komma ut redan v 33+0 med kejsarsnitt inget trevligt alls tyckte det var hemskt då jag fött alla mina andra vaginalt och dessa två är otroligt mkt mer krävande än mina andra två tvillingpar varit som så små!Hemma efter 11 dgr på NEO hemsjukvård en kortare period nu är de ungefär som två nyfödda viktmässigt!Hoppas på att lite mer sytid kommer hade behövt mer kläder i stl 38-44 då innan nu går det med 50!Allt väl med dig och dina småttingar?
  • Äldre 20 Aug 07:59
    TyckOmMig skrev 2015-08-20 02:48:45 följande:
    Åh hej vännen!
    Tvillingparet denna gång ville komma ut redan v 33+0 med kejsarsnitt inget trevligt alls tyckte det var hemskt då jag fött alla mina andra vaginalt och dessa två är otroligt mkt mer krävande än mina andra två tvillingpar varit som så små!Hemma efter 11 dgr på NEO hemsjukvård en kortare period nu är de ungefär som två nyfödda viktmässigt!Hoppas på att lite mer sytid kommer hade behövt mer kläder i stl 38-44 då innan nu går det med 50!Allt väl med dig och dina småttingar?
    Tack, kul att du tycker det är fint :) Min son är fyra månader och först nu får jag tid att pyssla lite och det blir oftast med honom i knät. Med två så små är det inte konstigt att du inte hinner. Har du dessutom två (2!) tvillingpar till! Att du ens hinner titta åt maskinen är imponerande :)
  • Äldre 20 Aug 09:50

    TyckOmMig: Oj tre tvillingpar!? Hatten av för dig/er! Jag tyckte det var jättetufft att få tvillingar som första barn men nu är de 2,5 år och vilken dag som helst kommer lillasyster! Våra tvillingar är enäggs så det var slumpen och inget vi har i släkten!

    Jag behöver sy långärmade t-shirts och nattlinnen till stora tjejerna - har väldigt många tyger över sen tjejerna föddes så vill gärna börja sy upp tygerna nu! Sy lite nytt till lillan också! Just nu är jag dock väldigt höggravid och har kräkt mig igenom hela graviditeten så änsålänge har jag inte fått sytt något alls! :/

Svar på tråden Syjunta för gravida!