• Äldre 14 Jul 09:06
    736264 visningar
    4926 svar
    4926
    736264

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Äldre 5 Sep 17:09
    gällka88 skrev 2015-09-05 16:43:32 följande:
    Vad har du stoppat nestet med?
    Kanterna är stoppade med innehållet från 1,5 st huvudkuddar från Jysk som just nu är på rea. Det är en polyesterfyllning. Själva madrassen är en tillklippt sittdyna.

    jag använde mig framför allt av denna beskrivning:

    blogg.dinmorsadesign.se/2015/04/sa-syr-du-ditt-eget-babynest-monster.html

    men gjorde ett par ändringar och tillägg.  
  • Äldre 21 Sep 10:27

    Har någon testat att sätta en dragkedja vid babynestet för att kunna ta madrassen ut? Jag tänker bara på om man inte lika bra kunde sätta hela babynestet i tvätten?

  • Äldre 21 Sep 10:49
    Kobran skrev 2015-09-21 10:27:31 följande:

    Har någon testat att sätta en dragkedja vid babynestet för att kunna ta madrassen ut? Jag tänker bara på om man inte lika bra kunde sätta hela babynestet i tvätten?


    jag har sytt knappar för att göra just detta, men dragkedja blir säkert mkt snyggare, jag kom på det försent för att det skulle bli bra bara, Tänkt dock på att när du drar åt nestet så kommer nedersta kanten inte längre vara rak, ut den knöglar sig (kanske kan man lösa detta genom att klippa hörnen runda även där.) Vet inte om det bli ännu mer knögligt med dragkedja.
  • Äldre 24 Sep 13:33

    Är det någon som har sytt sufflett eller solkeps till brio go? 

  • Äldre 15 Oct 21:30

    Håller på att sy mjukisbyxor, vill bara tipsa om det här super enkla mönstret!

    letsmakeitcute.blogspot.se/2013/10/babymjukisbyxor.html

  • Äldre 15 Oct 22:00
    mirakelspektakel skrev 2015-10-15 21:30:16 följande:

    Håller på att sy mjukisbyxor, vill bara tipsa om det här super enkla mönstret!

    letsmakeitcute.blogspot.se/2013/10/babymjukisbyxor.html


    Ska kika in mönstret tack för tips!
  • Äldre 15 Oct 22:57
    Blicka skrev 2015-10-15 22:00:37 följande:
    Ska kika in mönstret tack för tips!
    så lite så, letade länge efter en beskrivning med mönster som var gratis. De flesta beskrivningar förutsätter att man har gamla byxor som man kan måla av.
  • Äldre 18 Oct 14:00
    mirakelspektakel skrev 2015-09-02 14:03:33 följande:

    Sytt amningskudde efter eget mönster och mina personliga mått :)


    Jag med! Tror min omkrets inte skulle passa i köpt kudde. Den är väldigt skön! Använder den nu som huvudkudde eller med ena änden mellan knäna och andra under huvudet - kramkudde!

    Ritade upp en oval ring (min omkrets) på tidningspapper och ett streck till typ 30 cm utanför (fast bara på framsidan o sidorna) - det är det som blir själva kudden. Fattar ni?

    Har också sytt ett babynest, lättare än det verkar! :) fast det har katterna lagt beslag på så får kanske sy ett till.

    Två saker som är jäättedyrt att köpa och väldigt lätt att sy!
  • Äldre 18 Oct 15:32
    Blicka skrev 2015-10-15 22:00:37 följande:
    Ska kika in mönstret tack för tips!
    hur gick det med trikåmössan och pillbandet?
  • Äldre 18 Oct 16:46
    mirakelspektakel skrev 2015-10-18 15:32:51 följande:
    hur gick det med trikåmössan och pillbandet?
    Det gick toppen faktiskt alla barnen har mössor o vagnen pimpad med pillband!
Svar på tråden Syjunta för gravida!