• Äldre 14 Jul 09:06
    735721 visningar
    4926 svar
    4926
    735721

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Äldre 24 Oct 18:42
    Nimah skrev 2015-10-24 16:29:11 följande:

    Några filtar blev det idag :)


    Superfina!! 
  • Cta
    Äldre 25 Oct 12:41
    Nimah skrev 2015-10-24 16:29:11 följande:

    Några filtar blev det idag :) 


    Åh vad fina! Vad har du använt för material?
  • Äldre 25 Oct 14:22

    Fasen vilken underbar grupp! Är tidigt i graviditeten men planerar också att sy så mycket som möjligt. Ni gör görfina grejer! Hoppas bara mina sykunskaper håller och att jag kan bidra med foton. :D

  • Äldre 26 Oct 12:19
    Äppeljuicen skrev 2015-10-25 14:22:06 följande:

    Fasen vilken underbar grupp! Är tidigt i graviditeten men planerar också att sy så mycket som möjligt. Ni gör görfina grejer! Hoppas bara mina sykunskaper håller och att jag kan bidra med foton. :D


    Välkommen! man kommer väldigt långt med raksömm och zig-zack och vid ev problem: youtube :)
  • Äldre 28 Oct 20:16
    Cta skrev 2015-10-25 12:41:31 följande:
    Åh vad fina! Vad har du använt för material?
    Tack :) det är bomull på ena sidan och minky-fleece/pärlsammet på andra sidan. Supermjukt!
  • Äldre 1 Nov 08:23

    Hallå! Hoppar med här :)

    Syr babynest för fullt men funderar också på att sy en amningskudde. Någon som gjort det och har något tips om vad jag ska tänka på? Tänkte göra en sån som går runt kroppen. Är det bäst att göra den så att den smalnar av i ena änden eller lika tjock?

  • Äldre 1 Nov 11:12
    Tokstollen skrev 2015-11-01 08:23:10 följande:

    Hallå! Hoppar med här :)

    Syr babynest för fullt men funderar också på att sy en amningskudde. Någon som gjort det och har något tips om vad jag ska tänka på? Tänkte göra en sån som går runt kroppen. Är det bäst att göra den så att den smalnar av i ena änden eller lika tjock?


    Jättefint!! Blev mer inspirerad för hur jag vill att mitt ska se ut när jag syr ett. :)
  • Äldre 6 Jan 01:51

    Babyfilten äntligen klar :)

  • idm
    Äldre 6 Jan 09:52
    Tokstollen skrev 2015-11-01 08:23:10 följande:

    Hallå! Hoppar med här :)

    Syr babynest för fullt men funderar också på att sy en amningskudde. Någon som gjort det och har något tips om vad jag ska tänka på? Tänkte göra en sån som går runt kroppen. Är det bäst att göra den så att den smalnar av i ena änden eller lika tjock?


    Så himla fint! Vart kommer tyget från? :)
  • Äldre 9 Jan 17:29
    idm skrev 2016-01-06 09:52:07 följande:

    Så himla fint! Vart kommer tyget från? :)


    Tack så mycket! Tyget kommer från ikea. Det är deras lakan som dom har för vinter 2015. Tror det heter vinter tom men är inte säker för det var några månader sen jag köpte det. Dock är det så tunt så jag behövde ta ett vitt under och sy med dubbla.
  • Äldre 9 Jan 17:34

    Testar igen med bilden....

  • Äldre 9 Jan 17:38
    mirakelspektakel skrev 2016-01-09 17:34:25 följande:

    Testar igen med bilden....


    Wow! Helt otroligt fin, den måste du vara sådär löjligt nöjd över som man blir när man lagt ner tid och fått så fint resultat. Önskar jag också kunde göra en sån! :) verkligen bra jobbat!
  • Äldre 9 Jan 17:39

    Nu har jag äntligen fått upp mobilen ovanför sängen så jag kunnat ta bild på den....

  • Äldre 10 Jan 15:14
    mirakelspektakel skrev 2016-01-09 17:34:25 följande:

    Testar igen med bilden....


    Så fin filt!! Var har du hittat mönster till den?
  • Äldre 11 Jan 13:31
    Reflexen skrev 2016-01-10 15:14:43 följande:
    Så fin filt!! Var har du hittat mönster till den?
    Tokstollen skrev 2016-01-09 17:38:21 följande:
    Wow! Helt otroligt fin, den måste du vara sådär löjligt nöjd över som man blir när man lagt ner tid och fått så fint resultat. Önskar jag också kunde göra en sån! :) verkligen bra jobbat!
    Tack så mkt, ja den blev bra tillsist.

    Grundmönstret är detta: kyrkkaffe.libris.se/
    och kanten är från detta mönster: www.dailycrochet.com/free-pattern-very-easy-fantail-baby-blanket-with-unique-stitch/
  • Äldre 11 Jan 21:59

    Tack för länkarna till virkmönstret!

  • Äldre 11 Jan 23:08
    Reflexen skrev 2016-01-11 21:59:48 följande:

    Tack för länkarna till virkmönstret!


    det var så lite. om du ska virka efter kyrkkaffemönstret, se till att verkligen mät noga bredden efter att du gjort Luftmaskorna och stolparna. För mig blev det mkt bredare än vad jag mätte luftmaskorna till när jag virkat stolparna. Om jag skulle gjort filten igen hade jag inte gjort så det blev 3 stolpar på varje sida utan bara en stolpe som jag sedan hade gjort själva kanten i. 

    Om du endast tänker virka efter det andra mönstret, tänk på att det blir en fyrkantig filt, samt att kolla masktätheten, jag bytte upp till 0,5 större virknål för filten blir väldigt kompakt annars.
Svar på tråden Syjunta för gravida!