• Anonym (besvi­ken)
    Äldre 25 Jul 18:12
    5547 visningar
    66 svar
    66
    5547

    Tappat tron på det manliga släktet!

    Alltså ärligt talat finns det män som inte är otrogna? Som nöjer sig med en kvinna och vill leva med henne resten av sitt liv?!? Är det så jävla svårt för män att hålla picken i styr?

    Kom igår på min man ännu en gång med att ha varit otrogen....Har väl förlåtit ca. fem gånger förut då jag vetat att han haft problem innan men nu två år efter trodde jag verkligen att han hade ändrat sig. Känner mig så jävla blåögd och lättlurad. Äcklad och naiv. Hur kan han ha sex med mig, säga att han älskar mig och vill leva med mig resten av sitt liv och samtidigt bakom ryggen på mig träffa och aktivt söka efter andra tjejer? fy fan jag förstår inte :(  mitt ex lämnade mig för horor i thailand och denna killen har under hela vårt förhållande gått bakom ryggen på mig med allt som man bara kan tänka sig. Fy fan för dig, du har gjort mig så jävla illa.......Fy fan Gråter

  • Svar på tråden Tappat tron på det manliga släktet!
  • Äldre 28 Jul 21:42
    #51

    Försöker. Levt i så många år med någon som drog ner mig i mörkaste helvetet, så nu när man blivit fri från den (så gott det går med gemensamma barn) så försöker jag tänka framåt och positivt.

    Livet går vidare, och man har ju några år kvar förhoppnignsvis, så man måste ju göra det bästa av dom.
    Sen om dom blir som singel eller om man lyckas hitta nån som faktiskt KAN vara ärlig och trogen , det får tiden utvisa.. :)

  • Anonym (suck)
    Äldre 28 Jul 22:51
    #52
    Anonym (skrev #43) skrev 2011-07-28 20:34:19 följande:
    Jag har ingen aning om hur "den sorten" är. Jag dras till lugna killar. Har alltid varit vän med mina pojkvänner och umgåst mycket med dem tillsammans med vänner, gemensamma hobbies osv. Inga bad boys eller casanovor. Min man ville helst ungås all ledig tid, men jag behövde tid till att träffa vänner och liknande. Jag hade aldrig trot att han hade tid att hitta någon, eller rent praktiskt tid att ligga med någon. Han passade på när jag jobbade eller sov......

    Hade jag vetat vad det är som gör att jag föll för en sån människa hade jag valt raka motsatsen nästa gång. Sen är jag så sviken att jag inte tror att en bra kille hade behövt nöja sig med en partner med mitt bagage. Man måste vara knäpp för att så ut med en knäppgök, eller hur?! Flört Nu känns det lika bra att acceptera att det finns trogna killar, men inte för mig.

    Bitter som fan, jag vet.
    Visst finns vi trogna karlar , jag var trogen mitt ex i 12 år , tills hon bestämde sig bör att sabba allt på att knulla runt med en kollega , iaf vad jag vet om , sen har jag tyvärr ingen aning om hur många hon legat med innan. Kommer nog aldrig veta det heller och det är väl lika bra...hon precis som ditt ex verkade vara en typisk hemmatjej , men sen så förändrades hon radikalt under loppet av ett år så blev hon en helt annan människa , faslk och egoistisk partypinga , mycket pga att hon började umgås med den sortens tjejer , men oxå pga hon helt enkelt är ett arsel.

    Nu har är vi skiljda sen ett år och jag har träffat en ny tjej som raka motsatsen , snäll och framförallt ärlig.
  • Anonym (suck)
    Äldre 28 Jul 22:52
    #53
    pebelund skrev 2011-07-28 21:42:52 följande:
    Försöker. Levt i så många år med någon som drog ner mig i mörkaste helvetet, så nu när man blivit fri från den (så gott det går med gemensamma barn) så försöker jag tänka framåt och positivt.

    Livet går vidare, och man har ju några år kvar förhoppnignsvis, så man måste ju göra det bästa av dom.
    Sen om dom blir som singel eller om man lyckas hitta nån som faktiskt KAN vara ärlig och trogen , det får tiden utvisa.. :)
    Håller med dig , ärlighet verkar vara en bristvara idag
  • Äldre 28 Jul 23:04
    #54
    Anonym (skrev #43) skrev 2011-07-28 21:29:18 följande:
    Tja, riktigt så enkelt är det inte. Jag tror som sagt inte att en bra kille skulle stå ut med mig nu, men det är inte så här jag var när allt detta hände. Min mans sexbeteende har inget med hans kärleksrelationer att göra utan helt andra faktorer. Jag råkade helt enkelt snubbla över en människa som fungerar på ett hyfsat avvikande sätt när det gäller detta.

    Men som sagt håller jag med dig i att en bra kille kan bara kräsen nog att välja en partner som inte har issues, vilket innebär att det är rätt kört för mig och andra som är lika sabbade som jag.
    Jag har en hel del issues jag också, men har alltid varit öppen och ärlig mot min partner och vi har arbetat med det tillsammans.
    Ja, jag har också haft en del dåliga pojkvänner, det har väl alla haft nån gång. Men inte skulle jag dömma ut alla som otrogna svin/mammagrisar/kvinnomisshandlare.

    Inte heller skulle jag tro att jag är en mindre bra människa/flickvän bara för att jag har vissa problem. Jag är en kanonflickvän trots mina problem, eller kanske just pga av dem, fast så får man ju inte säga om sig själv
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Äldre 28 Jul 23:09
    #55
    Anonym (suck) skrev 2011-07-28 22:52:36 följande:
    Håller med dig , ärlighet verkar vara en bristvara idag
    Tyvärr är det så. Ibland känns det som man är en gammal relik från det förgågna :)
    "Ärlighet?, Näe, det försvann på 90-talet helt och hållet" ...

    Mitt ex blev detsamma. närmare 30 men började leva som en tonåring, partyliv och inget ansvar.
    Hon tog till sängen med bästa tjejkompisen och hennes kille i fyllan .. bland annat. Gick snabbt utför efter vi fått barn, men hon hade lite av det i sig tidigare när man så här i efterhand tänker efter och analyserar sista 10 åren ...

    Förhoppningsvis hittar man The One .. annars får man bygga en bra liv åt sig själv, utan helt enkelt :)
  • Anonym (suck)
    Äldre 28 Jul 23:37
    #56
    pebelund skrev 2011-07-28 23:09:42 följande:
    Tyvärr är det så. Ibland känns det som man är en gammal relik från det förgågna :)
    "Ärlighet?, Näe, det försvann på 90-talet helt och hållet" ...

    Mitt ex blev detsamma. närmare 30 men började leva som en tonåring, partyliv och inget ansvar.
    Hon tog till sängen med bästa tjejkompisen och hennes kille i fyllan .. bland annat. Gick snabbt utför efter vi fått barn, men hon hade lite av det i sig tidigare när man så här i efterhand tänker efter och analyserar sista 10 åren ...

    Förhoppningsvis hittar man The One .. annars får man bygga en bra liv åt sig själv, utan helt enkelt :)
    Jag känner igen den där känslan , man blir nästan idiotstämplad bara för att man uppskattar ärlighet.
    Att vara falsk , ytlig och egoistisk däremot verkar vara dagens grej..... ibland undrar jag om man gör ungarna en björntjänst i att uppfostra dem med de värderingarna.

    Visst är det en obehaglig upplevelse att se den man en gång älskat , delat stor del av sitt liv med förvandlas till någon som står för allt man föraktar , egoism , lögner , svek etc...

    Jag har inte velat ge mig in i nätdating, det verkar vara så falsk och hysterisk på nåt sätt , håller mig hellre på hemmaplan , träffa folk via kompisar , jobbet etc... man hade ju liksom lagt allt det på hyllan , var glad att slippa köttmarknaden , trivdes med familjelivet , och så pang så står man där igen och ska motvilligt ge sig ut på "jakt" igen.
  • Äldre 29 Jul 08:15
    #57
    Anonym (suck) skrev 2011-07-28 23:37:30 följande:
    Jag känner igen den där känslan , man blir nästan idiotstämplad bara för att man uppskattar ärlighet.
    Att vara falsk , ytlig och egoistisk däremot verkar vara dagens grej..... ibland undrar jag om man gör ungarna en björntjänst i att uppfostra dem med de värderingarna.

    Visst är det en obehaglig upplevelse att se den man en gång älskat , delat stor del av sitt liv med förvandlas till någon som står för allt man föraktar , egoism , lögner , svek etc...

    Jag har inte velat ge mig in i nätdating, det verkar vara så falsk och hysterisk på nåt sätt , håller mig hellre på hemmaplan , träffa folk via kompisar , jobbet etc... man hade ju liksom lagt allt det på hyllan , var glad att slippa köttmarknaden , trivdes med familjelivet , och så pang så står man där igen och ska motvilligt ge sig ut på "jakt" igen.

    Den blir lite mer komplicerad dock med barn på deltid. Mer att planera och ta hänsyn till. Samtidigt kan jag känna hur skönt det är vara själv stundtals nu, även om man oftast saknar någon att kramas med på kvällarna ;)

    Kanske bara så att det är så skönt slippa alla lögner och skit man levt med, så man uppskattar ensamheten mer pga det. Yta och egoims verkar vara ledorden idag jo. REspektlösheten följer med av bara farten. Känns som det hänt en hel del i Sverige bara sista 10-20 åren där.
    Ett samhälle i förfall brukar jag säga. Den egoistiska generationen är ju vår framtid... hur ska nu den bli ? =)  
  • Anonym
    Äldre 29 Jul 08:20
    #58

    Jag har sagt till min fru att jag tycker det är ok om lusten skulle bli för stor någon gång. Så länge det är någon enstaka gång.

  • Äldre 29 Jul 08:26
    #59
    Anonym skrev 2011-07-29 08:20:50 följande:
    Jag har sagt till min fru att jag tycker det är ok om lusten skulle bli för stor någon gång. Så länge det är någon enstaka gång.

    Men om båda är med på det och överens så är det heller inte otrohet ..
    Då är man ju mer överens om en typ av öppet förhållande där båda är med på spelreglerna, eller hur man ska säga :) 
  • LarsS
    Äldre 29 Jul 13:15
    #60

    @pepelund - För att vara en optimist är du väldigt pessimistisk.

  • Äldre 29 Jul 13:21
    #61
    LarsS skrev 2011-07-29 13:15:34 följande:
    @pepelund - För att vara en optimist är du väldigt pessimistisk.

    Eller realist? :)
    Sen är inte Optimist mitt eget ordval, det är andra som skriver det om mig:)
    Men jag försöker allt som oftast, men ibland har man ju sina svackor... haha :)  
  • LarsS
    Äldre 29 Jul 13:33
    #62
    pebelund skrev 2011-07-29 13:21:08 följande:
    Eller realist? :)
    Sen är inte Optimist mitt eget ordval, det är andra som skriver det om mig:)
    Men jag försöker allt som oftast, men ibland har man ju sina svackor... haha :)  
    Sant. Sant. Och sant
  • Anonym (skrev #43)
    Äldre 29 Jul 21:40
    #63
    Anonym skrev 2011-07-29 08:20:50 följande:
    Jag har sagt till min fru att jag tycker det är ok om lusten skulle bli för stor någon gång. Så länge det är någon enstaka gång.
    Ja här ligger den stora skillnaden. Det är inga problem om ens partner håller de överenskommelser man har, men när ens liv kantas av lögner, skitsnack och svek. Jag tror behårt på att det är här gränsen går oavsett vilka spelregler man enats om.

    Jag måste säga att det är otroligt skönt att höra att det finns (män) andra som tror på ärlighet och trohet.  Även om jag inte mår så bra att jag är redo för en relation känns det bra att veta att jag lever ensam för att jag behöver det, inte för att det är kört att hitta en vettig partner.
  • LarsS
    Äldre 1 Aug 07:59
    #64

    Det är väl ändå lite underligt att vi så ofta hänfaller till orden "alla" och "allt", att vi generaliserar så mycket. För egentligen kan vi inte ens säga "alla män har kuk" eller "alla kvinnor har fitta". Ingen av oss är trogna, eller otrogna, varken män eller kvinnor. Vissa av oss har en benägenhet att bedra och andra inte. Men tro aldrig att det inte kan vara du nästa gång. Rätt person vid rätt tillfälle så ligger du där med ett saligt leende, innan hjärnan hinner ifatt dig - SKIT! jag har bedragit min ....

  • Anonym (suck)
    Äldre 1 Aug 11:31
    #65
    LarsS skrev 2011-08-01 07:59:39 följande:
    Det är väl ändå lite underligt att vi så ofta hänfaller till orden "alla" och "allt", att vi generaliserar så mycket. För egentligen kan vi inte ens säga "alla män har kuk" eller "alla kvinnor har fitta". Ingen av oss är trogna, eller otrogna, varken män eller kvinnor. Vissa av oss har en benägenhet att bedra och andra inte. Men tro aldrig att det inte kan vara du nästa gång. Rätt person vid rätt tillfälle så ligger du där med ett saligt leende, innan hjärnan hinner ifatt dig - SKIT! jag har bedragit min ....
    Visst är vi alla i teorin kapabla till vad som helst.... vem som helst är kapabel till att tex ha ihjäl en annan människa med , i teorin skulle det kunna hända vem som helst.

    Men om man vet med sig att man aldrig varit trogen i något av sina förhållanden , trotts frestelser och möjligheter så tror jag nog man rätt lungt kan säga att man aldrig kommer vara otrogen. Jag tror det handlar om hur man är som person , hur man hanterar starka känslor , hur mycket integritet man har. Att vi alla kan få starka känslor för någon annan än vår partner är väl något som de flesta av oss råkar ut för någon gång i livet. Det som skiljer oss åt är hur vi agerar på dessa känslor , vissa väljer att gå bakom ryggen på sina partners andra väljer att vara ärliga och avsluta sina förhållanden först.

    Det handlar alltså inte om att få känslor eller ej , det handlar om hur man agerar på sådana känslor. Något som tyvärr väldigt ofta misstolkas. Man kanske inte kan styra sina känslor men man kan mycket väl styra över sina handlingar.

    I teorin är vi alla trogna , ställer man frågan är säger nog de flesta att de aaaaaldrig skulle vara otrogna  , vissa för att de verkligen tror de själva andra för att det är PK att säga så. Men när man verkligen står inför en sådan situation , när allt ställs på sin spets , först då märks det vilka som har integritet och vilka som saknar det.
  • Äldre 4 Aug 02:00
    #66

    Jag skulle kunna byta ut "manssläktet" mot "kvinnosläktet", men det skulle knappast göra saken bättre för TS.

    Känslomässig mognad och kompatibilitet ("personkemi") har jag kommit fram till är två viktiga faktorer för att förhållandet ska fungera.

    Rätt som det är så står han/hon där med allt du önskat och allt fungerar som i en dröm!

Svar på tråden Tappat tron på det manliga släktet!