• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 10:02:26 följande:
    Jo, om det känns helt fel ska man såklart gå på magkänslan. 
    Men iallafall jag kan på dejter få känslan, att det är en helylle, snäll och trevlig kille jag träffar men att tex nåt litet som gör att man känner att man kanske kan få nåt bättre som gör att man letar vidare.
    Fast man kanske då egentligen borde ha gett killen en andra och tredje chans?
    Fast jag börjar tro att jag har blivit skadad av det här med att dejta via nätet och gå på många dejter att man tillslut bara blir blassé på alla killar och hittar fel överallt och tror sig kunna hitta bättre... suck!

    Det kan inte vara så att du är rädd för att satsa på ett förhållande. Du är rädd för att riskera bli besviken om du ger dig hän och blottar dig. Så då är det lika bra att bara köra ytligt och hoppa från den ena till den andra utan djupare känslor.
  • Anonym (Mia)

    Jag börjar tro att jag varit med för länge på de där dejtingsidorna. Från och till och på olika sidor i ett och ett halvt år nu. Börjar tro att de andra medlemmarna ser mig och tänker. Aj f-n inte hon!
    Hur länge kan man vara med på de där sidorna innan man bränner sina skepp och singellivet är det enda som återstår? 

  • Anonym (smådesperat)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-28 19:48:45 följande:

    Jag börjar tro att jag varit med för länge på de där dejtingsidorna. Från och till och på olika sidor i ett och ett halvt år nu. Börjar tro att de andra medlemmarna ser mig och tänker. Aj f-n inte hon!
    Hur länge kan man vara med på de där sidorna innan man bränner sina skepp och singellivet är det enda som återstår? 


    usch, det hoppas jag verkligen inte. Jag har varit på HP i nästan två år.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (smådesperat) skrev 2011-07-28 19:57:57 följande:
    usch, det hoppas jag verkligen inte. Jag har varit på HP i nästan två år.

    Då är det du och jag då. Vill du gifta dig med mig eller räcker det om vi flyttar ihop?
  • Anonym (smådesperat)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-28 20:10:53 följande:
    Då är det du och jag då. Vill du gifta dig med mig eller räcker det om vi flyttar ihop?
    åh, jag är glad för vilket som, det är upp till dig, baby!
  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-28 19:48:45 följande:

    Jag börjar tro att jag varit med för länge på de där dejtingsidorna. Från och till och på olika sidor i ett och ett halvt år nu. Börjar tro att de andra medlemmarna ser mig och tänker. Aj f-n inte hon!
    Hur länge kan man vara med på de där sidorna innan man bränner sina skepp och singellivet är det enda som återstår? 


    Jag tror faktiskt det ligger något i det.
    Jag kan bli "rädd" när jag startar ett medlemskap och ser en person som jag såg där för 1 år sedan också. Jag tänker att det är nåt fel. Eller om någon är med på 7 olika sidor så tror jag också något är fel.

    Eller om man besöker en person som heter t.ex Kalle37 och hans ålder är 42. Då blir jag fundersam.

    Men det är dumt. Jag har ju oxå varit medlem länge. Även om jag hade ett ca 4 mån lång uppehåll så har folk sett min bild lääääänge
  • Anonym (smådesperat)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 20:44:07 följande:
    Jag tror faktiskt det ligger något i det.
    Jag kan bli "rädd" när jag startar ett medlemskap och ser en person som jag såg där för 1 år sedan också. Jag tänker att det är nåt fel. Eller om någon är med på 7 olika sidor så tror jag också något är fel.

    Eller om man besöker en person som heter t.ex Kalle37 och hans ålder är 42. Då blir jag fundersam.

    Men det är dumt. Jag har ju oxå varit medlem länge. Även om jag hade ett ca 4 mån lång uppehåll så har folk sett min bild lääääänge
    det är väl lätt att tro att andra är så väldigt aktiva i sitt sökande också. Jag har själv inte använt mig av HP särskilt mycket, det har varit lite då och då, men när jag ser andras sidor tänker jag att de är jätteengagerade och går på nya dejter varje vecka. Jag förstår hur du menar!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 20:44:07 följande:
    Jag tror faktiskt det ligger något i det.
    Jag kan bli "rädd" när jag startar ett medlemskap och ser en person som jag såg där för 1 år sedan också. Jag tänker att det är nåt fel. Eller om någon är med på 7 olika sidor så tror jag också något är fel.

    Eller om man besöker en person som heter t.ex Kalle37 och hans ålder är 42. Då blir jag fundersam.

    Men det är dumt. Jag har ju oxå varit medlem länge. Även om jag hade ett ca 4 mån lång uppehåll så har folk sett min bild lääääänge

    Jomenvisst. och nicket sommaren2007 borde man också akta sig för.
    Sen kan det också vara så att folk har hittat någon och varit borta minst lika länge, men där det tog slut och nu är man tillbaka.
    Men hjärnan tänker inte alltid så.   
  • Anonym (Mia)
    Anonym (smådesperat) skrev 2011-07-28 20:31:11 följande:
    åh, jag är glad för vilket som, det är upp till dig, baby!

    Gulle dig!
    Glädje58 skrev 2011-07-28 20:40:31 följande:
    Härmed förklarar jag er som gifta, om ingen i församlingen på fl har några synpunkter

    Tackar.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!