• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (smådesperat) skrev 2011-07-31 23:21:18 följande:
    Jag får samma fundering som med spam, hur kan det löna sig att skicka ut sånt? Kan det någonsin funka, liksom?

    Ibland tror jag att dom går igång på själva grejen. Att få skriva snuskiga förslag direkt på så där. En annan teori jag har att dom rent dumma i huvudet. Jag tänker så här... att om man nu vill ha sex med någon, då ska man inte vara så förbannat dum att man skriver det på en gång. Om man var lite smart så borde man väl åtminstone försöka charma kvinnan lite först. Men icke.
  • Glädje58
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 23:23:11 följande:
    ...en fråga om jag gillar att älska många gånger på en dag.
    Du kan väl svara honom "Ja, jag älskar att äta äpplen, jag älskar att titta på teve, jag älskar att läsa morgontidningen och jag älskar att lägga av en rejäl brakare inne på köpcenter. Så man kan säga att jag gillar att älska många gånger på en dag..."
  • Ernst Hugo
    Anonym (smådesperat) skrev 2011-07-31 23:18:29 följande:

    Uppdatering: utväxlat msn med den jag mailade. Ett litet steg för världen, men inte så litet för mig!


    Bra jobbat Solig
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 23:29:10 följande:
    Ja och vilken typ av kläder han helst har på sig när han badar.

    "Ska vi köra med eller utan badskum?"
  • Ernst Hugo
    Glädje58 skrev 2011-07-31 23:29:38 följande:
    Du kan väl svara honom "Ja, jag älskar att äta äpplen, jag älskar att titta på teve, jag älskar att läsa morgontidningen och jag älskar att lägga av en rejäl brakare inne på köpcenter. Så man kan säga att jag gillar att älska många gånger på en dag..."
    Hahahaha - lysande - skrattar så datorn hoppar i knäet
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (ny)

    Förslag på bra första dejt och varning på dejter man INTE ska ge sig på ;)

  • Sofia1970

    Glädje58, hur skulle jag nånsin kunna svara på meddelanden utan lite hjälp från er här. Tack, jag tar ditt svar, Baloou, min förra verkar inte gilla nakenbadare för han har inte svarat.

  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-07-31 23:35:46 följande:
    Förslag på bra första dejt och varning på dejter man INTE ska ge sig på ;)
    Jag skulle vilja uppleva en liknande dejt jag hade för över tjugo år sedan när jag blev intresserad av en kvinna. Jag hade sett henne några gånger på en arbetsplats så det blir väl inte riktigt samma sak när man nu möter en ny kontakt via nätet. Men i alla fall så träffades vi på en måndag tidig kväll och vi var tvungna att avbryta den på onsdag eftermiddag, bara för att vi båda två skulle börja jobba igen. Så en förstadejt på tre dagar skulle sitta fint igen Glad
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-07-31 23:35:46 följande:
    Förslag på bra första dejt och varning på dejter man INTE ska ge sig på ;)

    Undvik dejter som du inte kan ta dig ifrån på ett rimligt sätt om du skulle vilja. Det är tex halvt osmart att tacka ja till en middag hemma hos honom om du samtidigt sagt att du inte har något för dig på hela kvällen. Visar det sig att han är en knäppgök kan enda varianten att ta sig därifrån att ursäkta sig för att pudra näsan och sen glida ut som en ovig flodhäst genom toalettfönstret.

    En fika dejt mitt på dagen är väl en klassiker annars, men jag tycker att det är tråkigt. Jag går hellre en promenad. 
  • Anonym (Dejting)
    Glädje58 skrev 2011-07-31 23:43:03 följande:
    Jag skulle vilja uppleva en liknande dejt jag hade för över tjugo år sedan när jag blev intresserad av en kvinna. Jag hade sett henne några gånger på en arbetsplats så det blir väl inte riktigt samma sak när man nu möter en ny kontakt via nätet. Men i alla fall så träffades vi på en måndag tidig kväll och vi var tvungna att avbryta den på onsdag eftermiddag, bara för att vi båda två skulle börja jobba igen. Så en förstadejt på tre dagar skulle sitta fint igen Glad
    Berätta mer! Blev det en andra dejt då? Kyss
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!