• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-08-01 00:44:58 följande:

    Tack för tipset!
    Jag avvaktar att han hör av sig med förslag.
    Han sa visserligen att han gärna ses igen och jag sa lite svepande att jag hade haft en trevlig kväll. Men det var inget konkret "du eller jag hör av mig" så jag ligger lågt.
       

    Åh det där är så svårt. Man vill inte vara för på och vara helt extatisk, men om man uppskattade dejten så måste man ju säga någonting. Är man för på och han tyckte att det var skit så känns det också mer som att man har gjort bort sig än annars. Om jag blir dissad trots att jag varit intresserad så vill jag helst ge tillbaka en signal som säger att det inte rör mig så mycket att det inte blev en fortsättning. Och då kan man ju inte ha varit helt lyrisk innan (så att han märkte det).
  • Glädje58
    HäxanSurtant skrev 2011-08-01 00:18:34 följande:
    Gjorde ett tillägg i min press, bra eller bajs?
    -------------------------------------------------- ------------------------------

    Jag har sjuk humor, jag älskar ironi och sarkasm, kan gnabbas i timmar, hårt, brutalt men hjärtligt. Är inte av naturen särskilt kramig, sover gärna under eget täckte. Behöver ingen man för att bekräfta mig, hjälpa mig eller dalta och ta hand om mig. Men jag vill gärna ha en man att dela livets jävligheter med, för att vi vill och gillar om varandra, inte för att vi behöver och måste ha varandra.
    Alltså, jag gillar sådana texter Häxan. En riktig varudeklaration  Skrattande

    Ang sova under eget täcke, så kanske några känner att här blir det inte så mycket sex. Men jag ser det mer som en utmaning att väcka din lust. Inget för slöa typer men bra för de som gillar att väcka känslor.

    Ett litet skrivfel i "för att vi vill och gillar om varandra". Ändra till tycker om varandra eller ta bort om.
    HäxanSurtant skrev 2011-08-01 00:18:34 följande:
    ...Jag har sjuk humor, jag älskar ironi och sarkasm, kan gnabbas i timmar, hårt, brutalt men hjärtligt...
    Nu blir jag riktigt sugen på att spöa skiten ur dig i bowling, eller boxling om du hellre vill det Flört
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (Loser) skrev 2011-08-01 00:47:32 följande:
    Varför kluven?

    Jag vet inte riktigt.
    Han var bra på många sätt men jag satt där och tittade i hans ögon och funderade på om jag bara var glad att ha en trevlig dejt eller om jag faktiskt också skulle kunna bli riktigt attraherad av honom?
       
         
  • Glädje58
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-01 00:40:52 följande:
    Häftigt!
    Det är väl lite knepigare än andra gång när man har en del ungar att slänga in i det hela också.
    Jo, om barnen är mindre. Men i mitt fall klarar de sig själva (jag ställer bara fram lite mat som räcker i några dagar om det blir aktuellt)  Skrattande
  • Anonym (Mia)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-08-01 00:54:49 följande:

    Jag vet inte riktigt.
    Han var bra på många sätt men jag satt där och tittade i hans ögon och funderade på om jag bara var glad att ha en trevlig dejt eller om jag faktiskt också skulle kunna bli riktigt attraherad av honom?
       
         

    Men det spelar ingen roll. Om du ser till att du får en fortsättning, en andra dejt, så kan du ta reda på det. Mitt ex påstår att jag dissade honom kanska ordentligt den första gången vi träffades. Jag kommer inte ens ihåg det.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-01 00:54:53 följande:
    Jo, om barnen är mindre. Men i mitt fall klarar de sig själva (jag ställer bara fram lite mat som räcker i några dagar om det blir aktuellt)  Skrattande

    Det förutsätter att du flyttar in hos henne eller? Och om hon har barn då? Förlåt pessimisten i mig men jag såg en bild framför mig hur ni sprang mellan två lägenheter för att slippa konfronteras med era barn.
  • Glädje58

    Fan, jag har pratat med min vän nu i telefon och hon har varnat mig för att en del kvinnor inte kan ta ett nej vid förfrågan och därmed kan ställa till med sattyg. Lämna inte ut telefon och adress i början av en ny kontakt säger hon. Varför ska det bli så blodigt allvarligt? Snacka om att tappa lusten, fast ändå inte. Jag vill inte leva som singel resten av livet, så därför är jag tvungen att söka.

  • HäckHäxan
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-08-01 00:34:54 följande:
    Tja, jag tänkte väl mig 1 tim för att "känna på" men det blev drygt 4 tim... Glad

    Hade väldigt trevligt och kunde drunkna i hans ögon men jag är kluven inför en fortsättning. 
    Kritikern i mig har rullat igång...
    OJ oj, var kul!

    Hmm jaha vad var det som inte var bra då???
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-01 00:48:41 följande:

    Åh det där är så svårt. Man vill inte vara för på och vara helt extatisk, men om man uppskattade dejten så måste man ju säga någonting. Är man för på och han tyckte att det var skit så känns det också mer som att man har gjort bort sig än annars. Om jag blir dissad trots att jag varit intresserad så vill jag helst ge tillbaka en signal som säger att det inte rör mig så mycket att det inte blev en fortsättning. Och då kan man ju inte ha varit helt lyrisk innan (så att han märkte det).
    Jag förstår hur du menar, man vill ha alla vägar öppna men ändå visa vart man står. Svårt.
    Jag känner dock att jag alltid är så kritisk efter mina dejter så det är ingen risk att jag skulle vara FÖR på. Flört
    Vet inte om det är dumt att dissa dem så direkt eller om det är rätt när det inte känns helt bra.
    Är lite skraj för att bli en ständig dissare men å andra sidan känns det bra att bli varm i kläderna på dejtingfronten för att komma vidare ockå.  
        
  • HäckHäxan
    Glädje58 skrev 2011-08-01 00:52:32 följande:
    Alltså, jag gillar sådana texter Häxan. En riktig varudeklaration  Skrattande

    Ang sova under eget täcke, så kanske några känner att här blir det inte så mycket sex. Men jag ser det mer som en utmaning att väcka din lust. Inget för slöa typer men bra för de som gillar att väcka känslor.

    Ett litet skrivfel i "för att vi vill och gillar om varandra". Ändra till tycker om varandra eller ta bort om.
    HäxanSurtant skrev 2011-08-01 00:18:34 följande:
    ...Jag har sjuk humor, jag älskar ironi och sarkasm, kan gnabbas i timmar, hårt, brutalt men hjärtligt...
    Nu blir jag riktigt sugen på att spöa skiten ur dig i bowling, eller boxling om du hellre vill det Flört
    Boxling, alla gånger, smisk skall du få

    Nej jag tänker inte ta bort gillar om, det är en helt felaktig ord kombination som jag ofta använder mig av när jag talar. Funderar dock på att lägga till "gilla om" så kanske folk fattar att det är medvetet

    Hade inte en tanke på att man kunde tolka sova under eget täcke så, det tåls att funderas lite över. I mitt huvud var det lite mer, att när jag skall sova, så ja då skall jag sova inte ligga och kramas eller kladdas på, det är ett säkert kort till att faktiskt bli utsparkad ur sängen för eller om det är hos någon annan så drar jag hem, så jag får sova.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!