• Marina
    Äldre 14 Aug 17:05
    54341 visningar
    23 svar
    23
    54341

    Fettreducering med laser

    Jag undrar om någon gjort en fettreducering med laser??? Hur upplevde ni det? Vad va era resultat?? Hur många behandlingar gjorde ni???

    Tacksam för svar... 


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Svar på tråden Fettreducering med laser
  • Marina
    Äldre 19 Aug 16:36
    #1

    Ingen????


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Äldre 19 Aug 16:58
    #2

    Min mamma gjorde det! Hon märkte ingen som helst skillnad.

  • Marina
    Äldre 19 Aug 17:06
    #3

    Tack för svaret, va tråkigt för henne.. Hoppas det va otur för henne för jag har läst om många som mist i genomsnitt 1.5 cm per behandling.. Bör ju ha att göra med hur stor respektive liten man är när man gör behandlingen. 

    Ja jag blir nöjd för det lilla, jag är bara ute efter ett litet startskott så jag kommer igång igen..  Är så trött på försöka träna utan resultat, så tänkte om detta ger mig nån cm så kanske man blir lite mer sporrad...


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • emmw
    Äldre 14 Sep 15:15
    #4

    Jag har provat! Jag har gått två gånger nu (på tre dagar) och 4 cm är borta från midjan (eller snarare ryggen) redan. Inte så jag märker av det så tydligt eftersom det sker succesivt men måttbandet talar ju sitt tydliga språk. Jag började med ryggen och ska fortsätta med magen och sedan sidorna så hela korsetten blir smalare. Pröva tycker jag, det kostar inte så mycket med en gång och dessutom märker du direkt om det fungerar för dig (alla har ju olika förutsättningar). Jag ska fortsätta ialla fall :) Dessutom är det en riktigt skön behandling, men olika typer av atrålar som masseras in på området (två olika som masseras och sedan radiovågor som nästan känns som små stötar) Efter det står man på vibrationsplatta som också är rätt skönt faktiskt!

  • Marina
    Äldre 15 Sep 20:46
    #5

    Tack för ditt svar =)  ja jag har nu 6 ggr bokad =) Längtar och hoppas på några cm iallafall..


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • emmw
    Äldre 24 Sep 10:48
    #6

    Hej igen, hur har det gått för dig? Gjort någon behandling än? Jag har skiftat lite åt det skeptiska hållet. Har gått 3 ggr nu och jag märker eller ser ingen skillnad. Enligt hon som utför behandlingarna har jag minskat i midjemått. Hon har mätt såhär: innan första gången 84 cm vid naveln, direkt efter första 82 cm, innan andra beh. 81 cm och efter andra beh. 80 cm. Sen när jag kom till den tredje såg jag att det visade 84, men då drog hon upp måttbandet lite mot det smalare området (där jag inte tror det var hon mätte sist) och sa att det var där uppe som vi gjorde förra behandlingarna och nu när vi skulle ta andra områden så mätte hon enligt henne lite längre ner, rakt över navel (vilket jag tyckte var på samma ställe som sist) och då visade det som jag skymtat 83-84 cm.. HM, så antagligen har det inte hänt nånting? Så svårt att mäta runt magen eftersom man inte vet exakt var man mätte sist och dessutom att man kan vara olika svullen på insidan som inte har med fettet att göra. Känner mig mindre motiverad nu ialla fall. lite tråkigt. Hade väntat mig mer resultat(som märks på kläder och så). Jag har en till inbokad nästa vecka, men får fundera sen på om man ska fortsätta. Kankse behövs det många gånger, men samtidigt om inget händer känns det verkligen som bortkastade pengar....

  • Marina
    Äldre 24 Sep 14:09
    #7

    Det låter verkligen inte något vidare =( hoppas innerligt det händer något, jag har 6 ggr i oktober så än så länge vet jag inte.. Hur lever du annars?? Med mat o träning?? 

    Kan förstå att det inte känns så kul om dom mäter så, jag kommer nog också mäta själv innan o efter.. 


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • emmw
    Äldre 25 Sep 14:32
    #8

    Ja mät själv! Samma tid på dygnet gärna exakt på samma ställe (rita med spritpenna eller nåt :)) och liggande kankse så man har samma späning (eller ospänning) i magen. Ja, hur jag lever annars, lite svårt att förklara för det har gått så mycket upp och ner, har haft två graviditeter ganska tätt och kroppen har gått som ej jojjo känns det som och matvanor med amning och allt så har jag nog ingen direkt linjke. Senaste veckorna i samband med behandlingarna har jag inte ätit kolhydrater eller mjölkprodukter (som jag blev tillsagd att låta bli för att kroppen ska göra sig av med det smälta fettet så lätt som möjligt) och tränat har jag inte gjort mer än den vardagliga aktiviteten med två små barn (8 mån & drygt 2 år). Hinner helt enkelt inte, håller på och renoverar, och la klinker i veckan så det blev ju lite som träningspass egentligen hehe... Annars har jag tränat lite sporadiskt till och från sedan senaste förlossningen, en del promenader och bodypump. Väger gör jag 56 kg(170cm lång), vilket är det minsta jag vägs sedan jag var 16 år, så jag går inte upp i vikt för tillfället ialla fall.

    Så du har alla 6 ggr inbokade redan? Är det tätt? har du hållit uppe med kolhydrater och mjölkprodukter tidigare så du vet vad som väntar? Jag tyckte det var rätt tufft, jag menar man kan ju knappt äta nåntng alls. Det blev bara massa ägg och grönsaker kött frukt och nötter. förra veckan gick bra i 5 dagar(sen åt jag fullkorn och lite godis på lördagen). men den här veckan har det varit jättesvårt. De har gett ytterligare instruktioner för hur man förbättrar resultatet men jag har inte kunnat leva upp till det. Det är ytterligare 2 veckor utan kolhydrater och med konditionsträning. Men som sagt mycket här hemma plus att barnen varit sjuka hemma hela veckan vilket gör en rätt slut. En tanke är att bara köra ena sidan nästa gång, ena benet eller ena sidan av magen för att se om det syns någon skillnad från sida till sida. Vilket område ska du ta?

  • Marina
    Äldre 27 Sep 19:54
    #9

    Där jag ska göra det sa hon att man inte behövde hålla upp med kolhydrater så jag vet inte vad jag ska göra, hon sa för nått som ska spänna hyn ska funka ska man inte äta skaldjur, stark mat eller basta =) 

    Ja hon sa man skulle göra alla ggr tätt för bästa resultat och att hon trodde 6 ggr skulle vara lagom för mig. Så nu har jag bokat 3,7,11,14,18,21 oktober =)

    Jag har också två graviditeter rätt tätt, jag har tre barn fast efter första hann jag komma i form men andra o tredje satte sina spår sen har det varit jättesvårt att gå ner =(.. Men du är ju ganska smal verkar det som =)

    Jag ska ta kärlekshandtagen =) magen är lättare att träna tycker jag, har börjat träna nu och försöker hinna 2-4 pass i veckan... 


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Äldre 28 Sep 10:15
    #10

    Vad betalar du för detta?

Svar på tråden Fettreducering med laser