• Marina
    Äldre 14 Aug 17:05
    54212 visningar
    23 svar
    23
    54212

    Fettreducering med laser

    Jag undrar om någon gjort en fettreducering med laser??? Hur upplevde ni det? Vad va era resultat?? Hur många behandlingar gjorde ni???

    Tacksam för svar... 


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Svar på tråden Fettreducering med laser
  • Marina
    Äldre 28 Sep 17:37
    #11

    Jag köpte först en deal på Groupon =) tre ggr för 1195 kr sen fick jag ett rabatterat pris av salongen på de andra tre ggr för 3000 istället för 1500 styck.. Så allt som allt 4200 =)


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • emmw
    Äldre 30 Sep 23:22
    #12

    Va spännande, hoppas det funkar bra för dig!
    Ja, jag har ju gått några gånger nu(4), men har tagit på olika ställen så som sagt, har inte märkt eller kännt någon skillnad. Men för att veta en gång för alla (för min del alltså) köpte jag nu 10 ggr i paketpris, så efter DET vet jag om det funkar eller ej, så behöver jag inte gå och undra. Jag vill hålla mig så långt borta från kniven som möjligt nämligen. Så jag vill verkligen ge den här metoden en chans

    Ja, jag är smal nu, men inte helt nöjd. Byxor sitter tajt i magen och väller över lite och löst på rumpa och ben, inte skönt alls. Jag vill inte gå ner i vikt utan bara få bort det där extra fettet runt korsetten som jag inte haft tidigare, innan graviditeterna. Ja det där med kolhydrater är inte alla salonger som kör med, men det logiska är att ska kroppen klara att göra det av med "det smälta fettet" är det bäst om den har så lite kolhydrater som möjligt att ta hand om samtidigt. Det blir mer effektivt då vad jag förstått (men man vet ju inte vem som har rätt egentligen, vem man ska lyssna på). Men man får väl göra efter bästa förmåga. det är svårt att skippa helt.

    Kan du inte ta ordentliga före-bilder också, vore roligt att se eventuell effekt. Det blir löpträning för mig nu framöver, till en början 2 ggr i veckan. Att svettas vid träning skulle tydligen också förbättra resultaten :)

  • Marina
    Äldre 1 Oct 08:37
    #13

    Jo jag kan ta bilder =) och ska verkligen försöka dra ner på kolhydraterna men det är såååå svårt jag verkligen älskar pasta o ris =( och träna mer ska jag för nu är jag så trött på att se ut såhär =(  Jag vill ju dessutom gå ner minst 5 kg men gärna 5-8 kg så kolhydraterna måste bort... Jag har sämsta karaktären när det gäller lägga av helt men jag vill verkligen gå ner...

    Nu blir ju första på måndag ska bli såååå spännande, jag har inte haft jätteförhoppningar ville mest bli av med nån cm som startskott att verkligen kämpa vidare och inte få tillbaka dom... 


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina
    Äldre 1 Oct 08:40
    #14

    Glömde hälften =) 10 ggr till wow då måste ju nånting hända, ska du ta många på samma ställe?? För min tant sa att man helst ska koncentrera sig på ett ställe för att bli av med det... I mitt fall sa hon 6 -8 ggr på handtagen så jag hoppas hon har rätt =)


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Äldre 13 Dec 15:12
    #15

    Jag har gjort tre med Laser på Solna hälsoklinik. Vid det första skulle jag ha tappat 1,5 cm men det stämde inte när jag mätte mig på kvällen. Vid det andra var jag lika stor igen men skulle ha tappat 1,5 cm. Det tredje ingen nedgång alls. Totalt blev jag 1 cm mindre men det var nog för jag åt mindre.

    Har gjort två med ultraljud och hon fuskade med måttbandet. Menade jag tappat 2 cm per omgång men jag mäter mig varje kväll och det var ingen minskning alls.

    Tror den enda fettreducering som funkar är lipolaser där man suger ut fettet.

  • Äldre 13 Dec 15:17
    #16
    Smilla75 skrev 2011-12-13 15:12:48 följande:
    Jag har gjort tre med Laser på Solna hälsoklinik. Vid det första skulle jag ha tappat 1,5 cm men det stämde inte när jag mätte mig på kvällen. Vid det andra var jag lika stor igen men skulle ha tappat 1,5 cm. Det tredje ingen nedgång alls. Totalt blev jag 1 cm mindre men det var nog för jag åt mindre.

    Har gjort två med ultraljud och hon fuskade med måttbandet. Menade jag tappat 2 cm per omgång men jag mäter mig varje kväll och det var ingen minskning alls.

    Tror den enda fettreducering som funkar är lipolaser där man suger ut fettet.
    Har också gjort tre där, köpta på groupon.

    De hade inte måttbandet på samma ställe öht före/efter behandlingen, vilket jag såg väldigt tydligt då jag har en tatuering att jämföra med.

    Dock sa de vid varje tillfälle att jag tappat 1,5-2,5 cm. Inte konstigt när man mäter på ett helt annat ställe, högre upp mot naveln.

    Hemma hade jag exakt samma mått både före/efter de tre gångerna.
  • Marina
    Äldre 22 Jan 20:29
    #17

    Jag har gjort 6 stycken och det är nu ca 3 månader sen, jag miste 4 cm men jag tror man måste göra minst 5-6 st och träna den dagen man gjort det,  samt dricka väldigt mkt vatten.. Nu 3 mån senare har jag mist dom 4 plus 2 egna då jag verkligen inte ville ha tillbaka dom, så har jag nu blivit ännu bättre med träningen.. Så absolut funkar det, dock olika på alla och man måste kämpa lite och hjälpa det på traven.. Jag har även rådfrågat en läkare och hon trodde absolut att detta skulle kunna funka om man sköter det för meningen är ju att man ska svettas och kissa ut det då man smälter ner fettet.. 

    TAck alla för era svar och hoppas ni också är en bit på vägen =) 


    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Izabel­la32
    Äldre 5 Jul 20:45
    #18

    Har provat 10 behandling hos 2 olika leverantörer. Första gången kändes det super bra. Jag gick ner 3 cm runt midjan... Men tydligen mest vatten då jag gick upp igen dagen efter. Jag tjat och äter nyttigt, men har fött 2 barn och vill bli av med några extra kilon. Men i pengar får man tillbaka och fast det var Groupon/Lets deal så är det sura pengar. De som behandlade mig sa att alla märker skillnad. Men det stämmer ju verkligen inte. Det är ju bara att läsa på nätet. Min vän gjorde 6 behandlingar med laser. Märkte ingen skillnad alls!


    Fettreducering med ultraljud
  • Izabel­la32
    Äldre 5 Aug 11:54
    #19

    Emesuell i Malmö kan jag inte rekommendera. Smutsig butik med omodern utrustning.

  • Äldre 5 Sep 00:12
    #20

    WWW.MYBODY.NU

    Fettreducering med Ultraljud/ cavi-lipo

    Har du en dröm?

    Bär du som  du som många andra på en dröm?..

    Drömmen om att få bort bilringarna här eller slimma till hakan där, få smalare vader, plattare magen, slankare lår, få bort celluliterna, bli av med gäddhänget, fixa rumpan..etc.  Då kanske du även på denna punkt, är som många andra? 

    Det vill säga du kanske inte har dom där 36000 kr det kostar att fixa till låren, eller de 30 000 kr det kostar för att fixa magen eller de 25000 kr det kostar för vaderna..osv.

    - INGA  injektioner eller andra ingrepp i kroppen

    - Ingen bedövning eller narkos behövs

    - Ingen antibiotikabehandling och du kan direkt återgå till dina normala sysslor

    - Inga post-operativa komplikationer (infektioner, varbildning)

    - Smärtfritt

    - Ingen läkningstid efteråt, dvs ingen sjukskrivning

    - Lämnar inga blåmärken, svullnader,  ödem eller fula ärr.

    - Du kan sola och bada direkt efterårt, dvs behandling sommartid inga problem..

    - Mycket kostnadseffektivt jämfört med alternativen

    - Nöjd-Kund garanti!

    Tillsammans med kost, motion och (i vissa fall) en ändrad inställning  kan metoden vara ett fantastiskt komplement i din resa till personlig tillfredsställelse och utveckling. 

    För marknadens billigaste priser besök Cavi-lipo i Tumba. Andra betalar mellan 1200-2000kr per behandling.

    Erbjudande:

    Gå 5ggr för 2000:- hos cavi-lipo i Tumba.

    Mer info på 

    WWW.MYBODY.NU

    VARMT VÄLKOMNA!!!

  • Äldre 5 Sep 00:14
    #21

    Kan tillägga att jag själv har minskat 4cm på magen på 3 behandlingar!!! :)

  • Anna 271
    Äldre 23 Dec 09:38
    #22

    hej alla har varit hos henne ovan på tumbalipokliniken. måste säga att cavilipo fungerar!!! trodde fan inte det men på tre behandlingar har jag minskat 2.5cm på störst stället på magen. Sjukt ju!!!

  • Äldre 29 May 12:38
    #23

    Jag undrar om någon vet om någon klinik utför riktig traditionell fettsugning till rabatterat pris just nu? Hos Letsdeal eller liknande?

    Tacksam för svar!

Svar på tråden Fettreducering med laser