• Anonym
    Äldre 18 Aug 23:17
    14749 visningar
    14 svar
    14
    14749

    Är detta halsfluss?? *bild*

    Gör en ny tråd.
    Började få ont i halsen natten till igår och nu gör de fruktansvärt ont. Gör superont o svälja, och känns som om det produceras enorma mängder saliv. Tog en bild nyss och fick se detta, vad är det för något???? Ser ut som ett ja vet ej vad. Hoppas ni vet vad jag menar, de där stora fickorna eller så...


     

  • Svar på tråden Är detta halsfluss?? *bild*
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 23:27
    #1

    puffar

  • As mamma
    Äldre 18 Aug 23:29
    #2

    Sambon som är sjuksyrra hälsar att det inte ser ut som halsfluss, för det brukar vara vitt. Han sa "Det ser ut som sår.. äh, jag vet inte." :P

  • Vinxen
    Äldre 18 Aug 23:37
    #3

    Herpes kanske?

  • Anonym (hobby­doktor­n)
    Äldre 18 Aug 23:51
    #4

    Halsböld? Kan en del få vid infektioner, dessa måste då punkteras och tömmas.

    Sök läkare för jösse namn!

  • Äldre 19 Aug 03:41
    #5

    Ser ut som en ickefrisk halsmandel.

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 08:09
    #6

    inte halsfluss, då brukar det vara vita prickar i de där stora hålen i mandlarna. Är nog något annat, sök vård

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 08:40
    #7

    Det ser inte friskt ut... du bör ringa en läkare redan idag!

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 09:58
    #8

    ring läkarn å få en riktig diagnos!

    lycka till! 

  • Äldre 20 Aug 03:16
    #9

    Du har haft salt-stenar i din halsmandel, det är fullständigt "normalt" och icke-farligt. Behöver inte behandlas. Enda gången det behöver behandlas, är om stenarna fastnar, och inflamerar halsmandeln. Men det märker du i sådant fall, för då får du halsfluss liknande symptom.

    Skulle du dock behöva göra ingreppet nån gång, är det ändå rellativt enkelt, och görs hos tandläkarn.

    ">

  • Äldre 20 Aug 05:04
    #10

    Sådär ser mina halsmandlar alltid ut.

  • Eisa
    Äldre 20 Aug 08:09
    #11

    Lookes like you har haft tonsil stones där.

  • Anonym (hobby­doktor­n)
    Äldre 20 Aug 08:17
    #12

    Men aha, är det så det ser ut där de har suttit!

    Jag har fått loss såna i munnen några gånger och man ska ju för allt i världen inte bita itu dem då det smakar vidrigt eftersom det är döda bakterier och guck.Och så kliar det nåt hiskligt när de är på väg att lossna, känns som man ska spy.

  • Eisa
    Äldre 20 Aug 08:21
    #13
    Anonym (hobbydoktorn) skrev 2011-08-20 08:17:07 följande:
    Men aha, är det så det ser ut där de har suttit!

    Jag har fått loss såna i munnen några gånger och man ska ju för allt i världen inte bita itu dem då det smakar vidrigt eftersom det är döda bakterier och guck.Och så kliar det nåt hiskligt när de är på väg att lossna, känns som man ska spy.
    Å fy fan.

    Jag har aldrig haft nån och skulle jag få skulle jag lugnt behöva åka in på psyk.
  • Äldre 11 Sep 21:53
    #14

    Ser exakt ut som i min hals! Hade ont i halsen igår på morgonen, över dagen gick det över men på kvällen kom det tillbaks, men idag har jag haft ont hela dagen, tog en bild för att se om det var svullet. Såg EXAKT ut sådär så sökte på halsfluss så kom den här bilden upp! Halsfluss har typ vita prickar.. så har man hög feber. Får se om det händer nått! Hoppas det försvinner av sig själv

Svar på tråden Är detta halsfluss?? *bild*