• SannaFia

    Någon som har gjort utredning?

    Hej Alla!

    Vi har mer eller mindre precis kommit igång med vår utredning.

    Jag själv har lämnat blodprov, som vi har fått svar på.. sambon min har lämnat spermaprov, som vi inte fått svar på.
    Härromdagen damp det ner en tid i brevlådan  till vårt första möte på fertilitetsmottagningen. 
    Det är både med oro, glädje och förväntan som jag nu längtar att få komma dit.

    Någon som har kommit längre än såhär? Vad händer härnäst? Är det negativt om vi inte fått svar på min sambo ännu?

  • Svar på tråden Någon som har gjort utredning?
  • Bambina

    SannaFia!!!!Gumman!!
    Rödluvan kom!! Hade dock pos på ÄL testet igår & vi mös tilld lite innan jag skulle jobba natt,
    Kännde ägglossningen på högra sidan igårkväll/natt på jobbet,så nu e d bara att hålla alla
    tummar & tår igen!!!BIM 28 okt.
    Hur går d för dig gosan??!!

    Massa kramarHjärta      

  • SannaFia

    Okej då håller vi på detta då!! ...Hoppas, Hoppas!!!

    Jag har min Äl nu... inte testat mig ännu men haft tryckande värk hela dagen. Började lite igårkväll. Men idag har jag verkligen kännt av det. Men borde inte ha Al förren torsdag enligt beräkningarna !!? Mannen jobbar em Denna vecka så väntar på att han ska komma hem nu och inte vara allt för trött ;) 

    Kramarna 

  • Bambina

    Hej SannaFia!!
    Fick ni till d ??!!Flört
    Vi har ju tydligen ÅL ganska samtidigt då! Spännande! Ja,jag kände tydligt av ÄL denna mån.

    Hur mår du förövr? min ÄL var oxå tidig,testade pos me stickan på morgonen & mös på kvällen i tisdags
    & på natten när jag satt på jobbet så började ÄL-smärtan görasig gällande.På dag 11 i cyckeln visade d sig.
    Men nu håller jag tummarna för oss!!

    kramar om        

  • Bambina

    Jo,vi fick dom sista provsvaren nu i brevlådan.
    D var kromosontestet på oss & dom var oxå ok!Det hittades inga orsaker till missfallen.
    så min underbara Dr påkvinnokliniken hade skrivit att NÄR vi testar posetivt  så ska jag börja äta Trombyl
    direkt,efts hon misstänker proppbildning i moderkakan.
    Tänkte du ville veta gumman!   

  • SannaFia

    Hej Raring =)

    Ja, vi fick till det ;) hoppas på en repris ikväll =P
    Hihi ja det har vi kanske =) Men nästa månad ska jag inte äta primolut Nor. Så vet inte hur cyklen kommer se ut då... förhoppningsvis kommen mensen av sig själv... eller ja... förhoppningsvis kommer den inte på nio månader =) Är din regelbunden?

    Förövrigt mår jag okej.. Jag har blivit väldigt känslig på mina dar. Tårarna är nära ofta. Det tar på krafterna att inte kunna bli förälder när man vill.
    I min familj/vännerkrets är det lite utav en babyboom just nu.. Nästan alla jag känner har precis fått eller ska få en lite. Givetvis är jag glad för deras skull att de ha det så bra, samtidigt att jag har svårt att glädjas till fullo.. Jag är riktigt avundsjuk!!  Det låter väldigt egoistiskt. men ibland vet de inte hur bra de har det. Det många tar för givet är inte alls lika givet för andra.  Och att var och varannan kanal visar förlossningar, par som har trillingar med det ena och det andra känns bara ibland som att det verkligen blir upptryckt i ansiktet på en, går ju inte tänka på annat om man ens vill, Oj vilken ramsa här blev =) 
    Du hade barn sedan tidigare? Eller hur va det?

    Klart att jag ville veta =) Vad roligt att provsvaren kom tillbaka okej=) Tummen upp till det =) Lite märkligt att det inte hittar en orsak till dina missfall, för vadjag har förstått har du haft oturen att få gå igenom mer än ett.. Stressar du mkt? Tunga lyft på jobb??
    Tar hand om dig Pärlan!! 

    Kram 

  • Bambina

    Heeej gosan!!!
    Härligt att ni fick till det!!jag fick bara till det på tisdagen jagTungan ute
    Men nu vill varken du el jag se Rödluvan på 9 mån!!!
    Min mens har blivit regelbunden från april i år,efter missfall.
    jag fick ju missfall i v 18 i november förra året & då fick jag  tre kurer Provera utskriven då
    som en knuff i rätt riktning & jag blev gravid under den tredje & sista kuren(ijanuari),fick ju då MA i
    mars i v 18,men barnet hade dött i v 8,strax efter d förra VUL(dom kollade oss var 14:e dag)
    Men mellan det har den varit ganska regelbunden 26-28 dagar8räknar alltid på 28 dagar för att inte bli besviken.

    Fick ju tydligen ett till missfall i maj då jag höll på stryka med,men vi misstänkte & skulle kolla på måndagen...men fick en störtblödning hemma på fredagkvällen....OP hela natten & jag förlorade tre l blod..precis när dom skulle ta min livmoder för att rädda mitt liv,så vred han där uppe av blodflödet som en på en kran...så förklarade läkaren d.
    Jag tror att d finns nån mening me allt & att jag ska lyckas!!

    Jag gråter oxå för ingenting!!Samt att alla runtomkring mig oxå får barn...d tär på en fast man inte vill.
    Jag är såklart oxå glad för andras skull,men har hamnat i ett läge där jag tycker allt e orättvist...folk som inte ens vill ha barn,som blir dåliga föräldrar & håller på med droger & skit samt folk som använder abort som preventivmedel...jag har blivit sååå bitter på sådana ting!
    Men d e ju tabu att tala om hur man mår.
    Min man har svårt att prata & är livrädd pga att han höll på förlora mig...han sa i helgen att d kommer dröja länge innan man gläds pga oro för mig & barnet.

    Så ibland känner man att man inte har någon att prata me,så jag uppskattar dig min vän!

    Jag har två flickor med två olika män.Den älsta tjejen är stora damen & 21år,började tidigt jag ;)
    Den yngsta flickan e 10år.Så jag hoppas följa mönstret me 11 år mellan barnenGlad
    Men nu har jag träffat mannen i mitt liv & vi vill ha ett kärleksbarn,han har en son på 16 år sedan tidigare.
    Jag försöker vara glad & tacksam för barnen jag har,vilka såklart är mina ögonstenar...men den minsta flickan är lika involverad i att få ett syskon & d värsta med missfallen & särskilt d förra året där vi kommit halvvägs,i d närmaste tog knäcken på henne!!Hon hade d så enormt jobbigt & tjatar på oss hela tiden nu att fixa till hennes
    syskon.Hon har kommit över d & klarade d andra missfallen bra för dom var rel tidiga & vi pratade öppet.Men att jag blev inlagd på sjukhus i maj,tyckte hon var jobbigt,men vi sa inget då om att d var misfall efts vi själva inte viste svart på vitt.

    Jag stressar inte mkt på mitt jobb,har nattvak åt en 3årig pojke & d e inte stressigt om pojken inte blir dålig,jag är lugn i naturen jagGlad stressande dock då min biologiska klocka springer ifrån mig!

    hur ser din bakrund ut gumman?
    Hur länge hade ni försökt?
    Barn?
    hur länge har du &  mannen varit tillsammans?  

    Jag tittar faktiskt på den nya serien med Renné Nyberg om ofrivillig barnlöshet tillsammans med min man i torsdags,& han behövde d...d var förlösande för honom...
    han var så närvarande med "Lill Arvid" som vi kallade babyn förra året(kändes bra med ett namn oxå då jag jag ju födde honom i badrummet) förra året,jag låg & läste utveckling & saker högt för honom & jag tror luften gick ur honom & han stängde in sig lite...men att se d pogrammet lösgjorde honom 6 han kunde känna igen sig i d som männen berättade.

    Oj va lååååångt d blevGlad

    Vi hörs snart igen gosan!!
    Massa kramar{#emotions_dlg.flower}                                  

  • SannaFia

    Pärlan!!
    Jisses vilken resa du har varit med om... All beröm till dig som klarar att gå igenom alla dessa förluster och ändå våga kämpa på. 
    Du har all rätt till att vara ledsen och må dåligt.
    Jag har aldrig haft lyckan att bli gravid men skulle jag väl bli det så hade jag gått under över en förlust efter all denna kämpan.
    Du är en guldklimp som fixar detta!! {#emotions_dlg.flower} 

    Jag uppskattar dig med ska du veta! Jag kan pratat med min man om allt men känns ända annorlunda att få prata  med något som vet precis hur man känner det och vad man menar.
    Som jag har börjat skriva en liten bok, anteckningar.. dagbok eller vad man nu ska kalla det.  Tänkte att om vi nu skulle lyckas så kan det vara kul för den lilla att få läsa resan vi som föräldrar fick gå igenom för att få h*n till världen. Jag hade själv uppskattat det. Plus att det är en liten avlastining. 
    Min man fick iaf syn på denna och läste vad ska hittils skrivit. Hans kommentar va typ att  han inte riktigt förstod varför jag gjorde det, men mådde jag bra av det så.. men det är nog det kom skiljer männen och kvinnorna åt. Vi behöver läsa, skriva och prata om saker och ting. Medans männen "klarar" sig utan sånt.

    Ditt jobb verkar ju lugnt, skönt!! Jag har ju raka motsatsen, Jag är servitris, kock och står i kassan på samma gång!!  Det är också en sak som oroar mig. Men det löser sig antar jag=)

    Usch då, men ett syskon som vill så mycket kan jag tänka mig ännu mer press på att lyckas..
    En 21 åring, då kan tippar jag att du är runt 40 då?? 

    Jag är bara 26 jag =) Känner också att tiden tickar, men inte av samma skäl som dig utan att jag inte ens fått mitt första barn ännu. 

    Jag och gubben har varit tillsammans i snart 8 år =) Jag har väl mer eller mindre varit redo att bli mamma sedan 6 år tillbaka, medans min man inte va lika förtjust i tanken förren cirka ett par år tillbaka.
     
    Jag tog ut min p-stav 2008, sedan dess har vi kört oskyddat och det va väl mer eller mindre "händer det så händer det". Men det hände aldrig =(
    Så för snart ett år sedan sökte vi hjälp. Det har varit lämningar av blodprov i över ett år, det är först nu jag känner att utredningen har tagit fart. Nu har vi ju fått  Pergotime, så nu är det ytterligare väntan i 6 månader!

    Jag har sett reklamen för det programmet, men har inte styrkan att se på det. Jag skulle bryta ihop för ingenting. Jag lipar ju bara av att se förlossningskliniken =) Så det skulle inte funka alls =)

    Jag testade faktiskt mig igår, vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte låta bli =) Men lite som väntat va det inte en en antydan till två streck! 
    Just nu känns allt hopplöst och att jag aldrig kommer få bli mamma =(

    Bamsekram raring!! Hjärta

  • Bambina

    Gosan!! Ja jag har nyss fyllt 40 & vi har hållt på så här i snart 2 år.
    män förstår inta allt!!Dom vill men dom kan omöjligt förstå...
    jag skriver oxå en bok Glad vi är ganska lika du & jag med 14 års skilnad...men vi e bara kvinnor
    som känner & tänker lika!
    Jag lovar att ni kommer att få erat kärleksbarn,jag bara känner d på insidan gumman!!

    Hahaha,ja nu e d dax med d vanliga varje månad en v eft ägglossning...man känner eft på allt!!!
    & när mensen närmar sig springer man på toa heeela tiden & kollar om mensen kommer...
    Jag har BIM den 28 denna mån & då ska jag troligtvis följa me min lilla kille på jobbet till Kramfors
    en v,& då får jag ju något annat att pyssla med...jobba som en toka & hoppas att Rödluvan e låååångt borta
    så jag kan testa mig när jag kommer hemGladdrygt att springa på toa när man e borta!

    & inte kommer Rödluvan till dig heller så d så!!!
    Vad är nästa steg i utredningen gosan? Är d IVF el vad händer?

    Näää gummsan,inte ser du något på stickan ännu tokaTungan ute 
    Men jag vet hur d e!!!Men denna mån ska jag vänta!!

    Du kommer att bli en underbar mamma alldeles snart!!

    Jag har haft en gråt dag idag...tittade på Oprah´s  sista avsnitt eft 25 år & konstaterade att hon var en fantastisk kvinna!!!& grät en skvätt då....d tar mer än man tror allt jobbigt!Men jag stark & envis & framförallt en glad & posetiv tjej med ett enormt hjärta för andra & d e nog d arbetet med andra som stärker mig!!

    Skriv snart!Jag längtar eft några rader varje dag jag loggar inGlad
    Det gör mig glad att du finns därute.

    massa kärlek & kramarHjärta         

                   

  • SannaFia

    Hej du fina =)

     Haft långpass hela helgen så har inte blivit så mkt data för mig =/  

    Hihi, ja vi är nog rätt lika.. men du, ålder är bara en siffra ;) 

    Oh, du anar inte... du berättade ju att man känner efter på precis allt... men jisses!!! Man gör ju verkligen det.
    denna veckan har varit galen, Ena dagen tycker man att man kissar ovanligt mycket, sen har man växtvärk i magen, halsbränna och det ena med det andra.
    Nu är det nära till vår BIM, då får vi båda svar på många frågor =) 
    Jag har BIM den 27, 28 eller 29. Första månaden med pergotime ju så vet inte hur cirklen ser ut ännu. Spännande =)

    Alltså vännen jag ska berätta för dig att jag vet inte vad som är nästa steg.. om det blir IVF eller vad som händer. Tycker att min doktor är jätte flummig och tar väl lite för givet att jag ska veta.. känns lite så iaf. Men detta är ju första gången för mig så jag vet ingenting.
    Jag fick min tid i fredags till min titthåloperation i alla fall. Den kommer ske redan den 8 /11 =S
    Det står att de ska "titta in i bukhålan med hjälp av ett kikarinstrument och ser livmodern, äggledarna och äggstockarna är normala utanpå. man ser sammanväxningar kring äggstockar och äggledare."
    Dom ska också göra laparorkopi med blåfärg. Så det blir två op. i en kan man säga. Nervöst!!

    Usch, ja oprah vet konsten att locka fram tårarna =)

    Underbara du, jag känner precis detsamma.. Hoppas varje gång jag loggar in att du har skrivit till mig.. Känns så skönt att inte vara ensam. Någon som förstår precis vad man går igenom. Berättar allt för min syster och hon hjälper mig och pratar med mig men hon kan ju ändå inte känna det jag känner, Därför är du guldvärd för mig raring!

    Hoppas du har det bra i KramforsHjärta

     

  • Bambina

    hej gogumma!

    Blev ingen Kramfors resa nu på någon v framåt!

    Jag har grym molvärk till & från...ena stunden e jag säker på att d tagit sig & i nästa e d som bortblåst..lite öm på utsidan av brösten sedan igår..3 dagar kvar till BIM,min man fyller 40 nästa tisdag så om inte
    Rödluvan dyker upp så väntar jag med att testa till kärlekens födelsedagHjärta

    Men även om d e posetivt  så vågar jag inte ropa hej,d e d som e d sorgliga...men som jag skrev förut
    d finns en mening med allt som händer i livet.

    Det finns en plan för mitt liv som jag ser fram mot varje dag att seGlad

    Precis som d finns en plan med ditt liv gumman!! 
    Jag är oerhört tacksam att du finns där ute ska du veta!!

    Har varit gråtmild i flera dagar & vansinnigt trött...har jobbat lördag & söndag natt & sovit typ 4 tim sedan i fredagsnatt.Men i natt har jag sovit 10 tim!!Helt slut.

    Den 8:e ska jag tänka på dig hårt vännen!!

    D kommer att gå jätte bra!! Är din man med dig?
    D är skönt att kunna gå igenom ev orsaker & eliminera ett efter ett bekymmer!!

    Efter att man gjort allt jobbigt så kan man äntligen få fram vad man FAKTISKT kan göra åt saken...jag vet ju nu att jag troligtvis får proppar i moderkakan & ska äta Trombyl direkt jag plussar,burken står i skåpet & väntar..
    sedan blir d från v 7 sprutor i magen som jag får lägga själv,även fast jag är ssk:a så e d inte så kul att sticka sig själv me dom jättesprutorna,men d e d minsta bekymret...nu ska vi börja  med att bli gravida!!

    Jag tror att d kommer gå bra för dig!! Du har rätt ålder & d kommer att lyckas!!Jag känner d!

    Nu ska jag ta en kopp kaffe & ta hundarna på en skogspromenad innan lillgumman kommer från skolan.

    Var rädd om dig så hörs vi snart!!Hjärta

              

                    

Svar på tråden Någon som har gjort utredning?