• LiveYo­urDrea­ms
    Äldre 29 Aug 08:23
    9925 visningar
    118 svar
    118
    9925

    Vi som precis är i början..

    Hej!
    Jag och min blivande skall precis skicka in pappren till SU, så är verkligen i början av processen. Fler som är precis i början eller någon som vill dela med sig av sina erfarenheter med SU?

  • Svar på tråden Vi som precis är i början..
  • Äldre 30 Aug 11:25
    #1

    Hej!

    Vi har kommit en liten bit på vägen =) Äggledarspolning nästa måndag =) Sen skickas remiss ner till RMC Malmö. Sen är det bara att vänta. =) 

  • Äldre 30 Aug 12:55
    #2

    hej hej!

    Vi är också i startgroparna. Har gjort läkarbesök och kuratorsträff. Nästa vecka väntar äggledarspolning och om klartecken ges då hoppas vi på att kunna köra i gång på USÖ (Örebro) :) Vi har haft fördelen att inte behöva vänta särskligt länge....

    Lycka till ni andra !


  • sleepy­kitty
    Äldre 30 Aug 14:16
    #3

    Hej!

    Två gifta tjejer här som står i kö på SU sedan drygt ett halvår
    Förutom att vi fick en bekräftelse att vi står i kö är det inget mer som hände sedan dess.
    Tar nog lite tid till vi är framme i kön Skrattande

  • Daludd
    Äldre 31 Aug 11:10
    #4

    Samma här som för sleepykitty tror jag, vi har stått i kö i strax under halvåret och förutom bekräftelsen på att vi står i kö händer ingenting och lär väl inte göra på dryga året heller :)

    Men under tiden ska vi ju få gjort en undersökning och börja kartlägga hennes mens så att den är regelbunden osv.

    Läser här inne jämt och ständigt men det händer inte så mycket i just planerar barn forumet för regnbågsfolk - det är ju inte så mycket testande och försökande utan mer rent väntande ;) 

  • Daludd
    Äldre 31 Aug 11:11
    #5

    Vi står i kö på SU kanske jag ska tillägga.

  • LiveYo­urDrea­ms
    Äldre 1 Sep 12:51
    #6

    Kul att se lite svar, händer som sagt inte så mkt på just denna delen av forumet just nu. Vi skickade in våra papper idag o räknar med ungefär 1,5 års kö. Hur snabbt har ni andra fått svar från su? Har det stått någon förväntad kötid? Mycket frågor såhär i början :)

  • Daludd
    Äldre 1 Sep 16:33
    #7

    Det kom ett brev efter ett par veckor, och den förväntade kötiden var 1 - 1,5 år. Innan vet jag att det stått 1,5 - 2 år så det verkar som att de jobbar på att minska kötiden. Å andra sidan vet jag ett par som efter 14 månader fortfarande inte hört något alls. 

  • sleepy­kitty
    Äldre 1 Sep 16:53
    #8

    På vårt brev som vi fick i våras stod det också att väntetiden är 1-1,5 år - gott om tid
    att förbereda/stressa upp/ser fram emot det

  • Äldre 4 Sep 18:47
    #9
    sleepykitty skrev 2011-08-30 14:16:24 följande:
    Hej!

    Två gifta tjejer här som står i kö på SU sedan drygt ett halvår
    Förutom att vi fick en bekräftelse att vi står i kö är det inget mer som hände sedan dess.
    Tar nog lite tid till vi är framme i kön Skrattande
    jag och min tjej gifter oss i maj och vi skickade in papprena precis. Hur långt dröjde det tills ni fick bekräftelse att ni stod i kö??
  • Äldre 4 Sep 18:50
    #10
    linile skrev 2011-08-30 12:55:21 följande:
    hej hej!

    Vi är också i startgroparna. Har gjort läkarbesök och kuratorsträff. Nästa vecka väntar äggledarspolning och om klartecken ges då hoppas vi på att kunna köra i gång på USÖ (Örebro) :) Vi har haft fördelen att inte behöva vänta särskligt länge....

    Lycka till ni andra !
    hej. Behöver man ordna tid för spolning av äggledarna på egen hand eller sköts det automatiskt när vi kommer i kontakt med SU???
Svar på tråden Vi som precis är i början..