• OllesM­amma85
    Äldre 2 Sep 10:18
    238371 visningar
    3541 svar
    3541
    238371

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • Äldre 2 Sep 10:44
    #1

    Här hoppar jag gärna in!

    Sara heter jag och är 25 år. Vi väntar oxå vårt första barn som enligt UL är beräknad till 27 November. (Men jag vet dagen lilla Linnea blev till så den räkningen är HELT fel ;)

    För att jämföra så har min graviditet varit smärtfri.
    Mådde väldigt illa ibörjan och kan göra det även nu om jag är hungrig och inte får äta DIREKT. Ischiasen börjar oxå knaka och det är inte speciellt mysigt. Det kommer ofta på kvällarna efter en hård dag så då är det svårt att sova när man inte kan ligga ner.

    Just nu vill jag bara att hon ska komma ut för jag längtar så!
    Men än får jag inte lov att sätta upp spjälsäng osv för nära o kära.

    Min pojkvän och jag flyttade ifrån två håll i malmö till Örebro för en månad sen. Så nu bor vi ihop på riktigt. Fast han är kvar i malmö en månad till för att jobba klart så förutom min syster m familj och mina vänner så är jag ensam och gravid i denna värld just nu så denna tråden behöver jag!

  • OllesM­amma85
    Äldre 2 Sep 11:08
    #2

    Hej Sara! Så roligt att du ville vara med i min tråd Glad

    Roligt att du också väntar ditt första barn. Visst är det spännande?! Och du vet att det blir en liten Linnea Skrattande Vi valde att inte ta reda på könet för vi kände att i alla fall första barnet skulle vara en överraskning. Men det är ibland väldigt jobbigt att inte veta ändå, men det är väl för att man är så jäkla nyfiken Flört När är den riktiga beräknade födseln enligt dina beräkningar då? Glad Före eller efter? 15 november verkar stämma hyffsat för vår del i alla fall.

    Vad skönt att du och din andra hälft har hittat ett gemensamt ställe där ni kan skapa ett hem, även fast du är ensam där just nu. Hur länge har ni varit tillsammans?

  • joonna­l
    Äldre 2 Sep 11:19
    #3

    Hej! 23 år och väntar mitt andra barn, har en Linnea sedan tidigare;) BF 9 november. Har mått relativt bra, känns dock väldigt skönt att få gå på gravidpenning inom en snar framtid, att jobba inom vården är inte alltid lätt med kagge och ryggont:) Så det är första milstolpen för mig!

    Ska på ett tillväxtUL till veckan då magen växt mkt på kort tid (11 cm på tre v) så ska kolla vad det beror på, stor bebis eller mycket fostervatten.. Lika stor nu som på förlossningen med dottern.... 

    Annars tycker jag att det är jättekul och hitta en tråd där man kan följas åt på slutet:)

  • joonna­l
    Äldre 2 Sep 11:20
    #4

    Jag heter Jonna förresten, bor strax utanför östersund:)

  • Äldre 2 Sep 11:32
    #5

    Hejsan! Mitt namn är Emelie och jag är 23 år . Väntar vårt första barn den 10 november. Har mått lite illa till och från mest när jag är hungrig , har fått känningar av foglossning mest när jag ligger ner . Jobbar tre veckor till inom vården sen går jag hem :) längtar så enormt mkt efter vår lilla tös

  • OllesM­amma85
    Äldre 2 Sep 12:42
    #6
    joonnal skrev 2011-09-02 11:19:36 följande:
    Hej! 23 år och väntar mitt andra barn, har en Linnea sedan tidigare;) BF 9 november. Har mått relativt bra, känns dock väldigt skönt att få gå på gravidpenning inom en snar framtid, att jobba inom vården är inte alltid lätt med kagge och ryggont:) Så det är första milstolpen för mig!

    Ska på ett tillväxtUL till veckan då magen växt mkt på kort tid (11 cm på tre v) så ska kolla vad det beror på, stor bebis eller mycket fostervatten.. Lika stor nu som på förlossningen med dottern.... 

    Annars tycker jag att det är jättekul och hitta en tråd där man kan följas åt på slutet:)
    Hej Jonna! Glad

    Vad skönt att du har mått relativt bra i alla fall! Har själv arbetat inom vården tidigare och minns att det var tungt och krävande fysiskt redan då, kan bara ana hur det är när man är gravid då! När kommer du föräldraledighet?

    11 cm låter ganska så mycket på så kort tid ja. ( Har för mig att jag hade växt ca 5 cm på en månad sist jag var hos barnmorskan..)  Bra att du får kolla upp det. Är säkert ingenting allvarligt men alltid skönt när man får komma och se/höra vad experterna säger Flört
  • joonna­l
    Äldre 2 Sep 13:23
    #7

    Kommer precis från bm, och som det verkar så blir jag sjukskriven fom nu... Magen har växt ytterligare några cm sen i tisdags(?!) och är väldigt hög och spänd, därför är de oroliga för att förlossningen kan sätta igång tidigare än beräknat. Helgen ville hon att ajg inte skulle göra så mkt mer än rulla tummarna i väntan på tid hos specmödravården på måndagmorgon.

    Vilket är lättare sagt en gjort med en treåring i hushåller också, men slipper ialf jobbet:)  

  • OllesM­amma85
    Äldre 2 Sep 16:13
    #8
    Emelie8801 skrev 2011-09-02 11:32:51 följande:
    Hejsan! Mitt namn är Emelie och jag är 23 år . Väntar vårt första barn den 10 november. Har mått lite illa till och från mest när jag är hungrig , har fått känningar av foglossning mest när jag ligger ner . Jobbar tre veckor till inom vården sen går jag hem :) längtar så enormt mkt efter vår lilla tös
    Hej Emelie!

    Jag har också mått fruktansvärt illa, dock bara fram till och med vecka 12, sen gick det över. Foglossning är ingen höjdare.. Skönt att du snart kommer få vara hemma då! Skrattande

    Ni har precis som Jonna också tagit reda på vad det är för kön? Glad Roligt att ni båda två kommer få flickor. Alla jag hör och känner som får barn får pojkar nämligen. Jag har hela tiden sagt och trott att vi kommer få en pojke, jag har en "typisk pojkmage". Har du en "typisk flickmage"? Glad
  • OllesM­amma85
    Äldre 2 Sep 16:14
    #9
    joonnal skrev 2011-09-02 13:23:21 följande:
    Kommer precis från bm, och som det verkar så blir jag sjukskriven fom nu... Magen har växt ytterligare några cm sen i tisdags(?!) och är väldigt hög och spänd, därför är de oroliga för att förlossningen kan sätta igång tidigare än beräknat. Helgen ville hon att ajg inte skulle göra så mkt mer än rulla tummarna i väntan på tid hos specmödravården på måndagmorgon.

    Vilket är lättare sagt en gjort med en treåring i hushåller också, men slipper ialf jobbet:)  
    Ojdå, såpass? Bra att du fick kollat upp det då så du inte jobbar och står i så det sätts igång alldeles för tidigt. Känner du dig orolig?
  • Äldre 2 Sep 21:02
    #10

    Idag har det varit lite jävligt. Så fort jag blir kissnödig och går trycker ungen neråt så mycke hon kan. Eller om det bara känns så? Börjar nog få lätta sammandragningar nu för det hugger och sticker och spänner förjävligt emellanåt i magen. Bristningarna börjar sprida sig på vänster sida av magen nu oxå. "Äntligen" lite jämnvikt. :)

    Efter många veckors trasiga leggingsbärande hittade jag ett par gravidjeans i min strl. (46) Tydligen växer man på bredden oxå ;) Nu kan jag gå ut och se ut som folk igen :)

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)