• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • OllesMamma85

    Åh jag känner också igen mig i det ni beskriver tjejer! Det känns liksom inte lika roligt att vara gravid längre som det gjorde tidigare. Man är bara galet trött hela tiden och alla andra lever på och hittar på roliga saker som vanligt, vardagen rullar ju ändå vidare trots allt (och tur är väl kanske det ändå om man tänker efter) Flört Men nu går man bara och väntar och längtar ihjäl sig tills skrutten ska komma ut!

  • Veronica80
    AnnelieJohan skrev 2011-10-11 13:08:40 följande:
    Det var minsann en ordentlig mage Skrattande
    Ius skrev 2011-10-11 13:09:20 följande:
    Fin kanonkula du har då!
    SilverLadyG skrev 2011-10-11 13:10:11 följande:
    äntligen någon som har en mage nästan som minSkrattande Är i samma vecka. Lite mindre har jag men nästan som dinSkrattande Fin mage!!!
    Tack fina ni! Skrattande
  • strawberri

    Här har ni en till! FAN va jag är bitchig mot min man :S haha!! kan få världens utbrott o bli skitförbannad på småsaker o beter mig rent ut sagt förjävligt... måste ju vara hormonerna?! man är lixom trött på att ha ont o inte kunna röra sig som man vill så de går ut över honom :( får så himla dåligt samvete när ja ser han ligga o sova jämter mig i sängen, mina fina underbara kille... usch... får kompensera med nåt gulligt när alla gravidhormoner försvunnit sen ;)

    va på bm besök idag o allt såg bra ut :) bebis är fixerad, vi fick dubbelkolla med ultraljud men såg allt ett litet huvud i bäckenet :) sötunge! dock är mitt blodtryck lite högt 135/65 så ska tillbaka om en vecka o kolla de igen hade ingen äggvita i urinen iaf, skönt!

    Går in i v 36 idag :D

  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-11 22:30:47 följande:
    Spännande. Jag ska på mitt på fredag. Jag undrar vad bebisen kommer väga denna gången? Vad går en bebis upp på två veckor??
    Tul visade fortfarande +18 % Skrattande Han väger lite över 3,1 kg nu i v 35+3, så min har ökat i vikt från lite över 2,4 kg till lite över 3,1 kg på 3 veckorSkrattande så beräknade födelsevikten är mellan 4,1-4,5 kgSkrattande Allt annat var jätte bra!!
  • SilverLadyG
    strawberri skrev 2011-10-12 15:28:56 följande:
    Här har ni en till! FAN va jag är bitchig mot min man :S haha!! kan få världens utbrott o bli skitförbannad på småsaker o beter mig rent ut sagt förjävligt... måste ju vara hormonerna?! man är lixom trött på att ha ont o inte kunna röra sig som man vill så de går ut över honom :( får så himla dåligt samvete när ja ser han ligga o sova jämter mig i sängen, mina fina underbara kille... usch... får kompensera med nåt gulligt när alla gravidhormoner försvunnit sen ;)

    va på bm besök idag o allt såg bra ut :) bebis är fixerad, vi fick dubbelkolla med ultraljud men såg allt ett litet huvud i bäckenet :) sötunge! dock är mitt blodtryck lite högt 135/65 så ska tillbaka om en vecka o kolla de igen hade ingen äggvita i urinen iaf, skönt!

    Går in i v 36 idag :D
    Blodtryck högt? Absolut inte enligt min spec. MVC. 65 i undertryck är helt ok. Jag hade idag 125/80 och har haft en gång tidigare 136/89, det var lite högre men inte högt. 65 i undertryck säger min barnmorska och läkare är helt ok. Konstigt att de säger olika saker på olika ställen, vanliga blodtryck som jag har är 120/65, vilket anses att vara perfekt.
    Skönt att bebisen är fixerad, till mig sade hon på Tillväxtultraljud att fixeringen kan man inte se med ultraljud, bara om huvudet är neråt, det måste kännas med händerna om fostret är i bäckenet. Ännu en sak vi har hört olikaSkrattande
    Viktigast att du inte hade äggvita i urinen och det hade inte jag hellerSkrattande Har bara en extrem värk i bäckenet vilket läkaren ansåg vara helt normalt. Graviditet ska kännas, säger de.

    Maken är jag ganska så snäll mot men humöret är si och så. Vill gärna vara endast med maken eller ensam, är inte så social just nu och skönt är det att bara vara hemma.
  • strawberri
    SilverLadyG skrev 2011-10-12 16:19:24 följande:
    Blodtryck högt? Absolut inte enligt min spec. MVC. 65 i undertryck är helt ok. Jag hade idag 125/80 och har haft en gång tidigare 136/89, det var lite högre men inte högt. 65 i undertryck säger min barnmorska och läkare är helt ok. Konstigt att de säger olika saker på olika ställen, vanliga blodtryck som jag har är 120/65, vilket anses att vara perfekt.
    Skönt att bebisen är fixerad, till mig sade hon på Tillväxtultraljud att fixeringen kan man inte se med ultraljud, bara om huvudet är neråt, det måste kännas med händerna om fostret är i bäckenet. Ännu en sak vi har hört olikaSkrattande
    Viktigast att du inte hade äggvita i urinen och det hade inte jag hellerSkrattande Har bara en extrem värk i bäckenet vilket läkaren ansåg vara helt normalt. Graviditet ska kännas, säger de.

    Maken är jag ganska så snäll mot men humöret är si och så. Vill gärna vara endast med maken eller ensam, är inte så social just nu och skönt är det att bara vara hemma.
    grejen e att de brukar ligga runt 140-150/75 o liknande o när ja kom in o hon tog sittande idag så låg det på 170/65 jag får alltid lägga mig ner i 10 min o vila innan hon tar om det så det har legat högre hela tiden typ.
    Hmm lustigt att de säger olika! för vi kollade med UL dopplern nere vid bäckenet och såg att huvudet o händerna va där :) och i mitten på min mage såg vi bebisens mage, hjärta mm och hon kände fötterna uppe vid "toppen" av livmodern på vänster sida (som han brukar ligga) och hon kände att huvudet var neråt med händerna också bara att de låg ganska långt ner så de va lite svårt o känna det därav UL :)

    Jag har också värk i bäckenet till o från o bak i ryggen ibland... men som sagt det ska nog kännas att man är gravid ;) hehe!

    känner också för att bara va me mannen o ensam, orkar inte träffa folk nu, man är så seg på nåt sätt, trött :)
  • Love111
    SilverLadyG skrev 2011-10-12 16:06:58 följande:
    Tul visade fortfarande +18 % Skrattande Han väger lite över 3,1 kg nu i v 35+3, så min har ökat i vikt från lite över 2,4 kg till lite över 3,1 kg på 3 veckorSkrattande så beräknade födelsevikten är mellan 4,1-4,5 kgSkrattande Allt annat var jätte bra!!
    Vad härligt att höra att allt var bra =)
  • AnnelieJohan

    Kändes som att min lilla plutt vände på sig i magen innan, hoppas inte det! Det var inte skönt iaf o hela magen såg ut att skulla vändas ut o in!!

    Sen berättade jag ju om min syster med tvillingarna, de föddes inatt efter att ha blivit stoppat i 8 dagar! En pojke på 650g o en flicka på 430g...hittills har allt gått bra och dom ligger i kuvös med respirator o sondmatas med 1 ml bröstmjölk varannan timme. Bara att hoppas att dom är små kämpar! Tror det var v 23+5 de föddes i. Det hade gjort riktigt ont trots att hon varit helt öppen i en vecka och att de var så små...så man vet vad man själv har att vänta sen då!

  • Love111
    AnnelieJohan skrev 2011-10-12 17:00:48 följande:
    Kändes som att min lilla plutt vände på sig i magen innan, hoppas inte det! Det var inte skönt iaf o hela magen såg ut att skulla vändas ut o in!!

    Sen berättade jag ju om min syster med tvillingarna, de föddes inatt efter att ha blivit stoppat i 8 dagar! En pojke på 650g o en flicka på 430g...hittills har allt gått bra och dom ligger i kuvös med respirator o sondmatas med 1 ml bröstmjölk varannan timme. Bara att hoppas att dom är små kämpar! Tror det var v 23+5 de föddes i. Det hade gjort riktigt ont trots att hon varit helt öppen i en vecka och att de var så små...så man vet vad man själv har att vänta sen då!
    Vilka små de måste vara. SKönt att de mår bra, allt kommer bli super =)
  • AnnelieJohan
    Love111 skrev 2011-10-12 17:03:32 följande:
    Vilka små de måste vara. SKönt att de mår bra, allt kommer bli super =)
    Ja hoppas verkligen det! Sjukt att en människa kan va så liten! :)
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)