• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • Mylove040811
    Mylove040811 skrev 2011-10-19 20:37:12 följande:
    Det är olika med de där SF måtten jag ligger lite över kurvan och det gjorde jag med de andra med låg på 36 cm (v 35 +4) men jag får öra HELA tiden är du helt säker på att det bara 1 st och de såg bara 1 på UL *suck*

    Skruttensmamma: Skönt att det finns kjesarsnitt när det kommer till dessa lägena men förstår samtidigt att man vill födda normalt, hoppas det går bra för er. Ni iaf går över tiden
    Ni slipper iaf gå över tiden ska det stå :)
    ***Rebecca 041206 & Timothy 080304***
  • OllesMamma85
    Mylove040811 skrev 2011-10-19 20:37:12 följande:
    Skruttensmamma: Skönt att det finns kjesarsnitt när det kommer till dessa lägena men förstår samtidigt att man vill födda normalt, hoppas det går bra för er. Ni iaf går över tiden
    Mylove040811 skrev 2011-10-19 21:54:57 följande:
    Ni slipper iaf gå över tiden ska det stå :)
    Jo det har du rätt i. Imorgon är det MAX 3 veckor kvar tills skrutten är här hos oss Skrattande En väldigt galen och märklig känsla, men samtidigt underbar!
  • LillaEm

    SkruttensMamma - det måste ändå vara skönt att ha ett datum att ställa in sig på, då hinner man förbereda sig på ett annat sätt :)
    Jag trivs inte alls med situationen att gå ovetandes och att det kan hända precis när som.. Jag vill ha kontroll och kunna förbereda mig mentalt :)

    Men det e ju ganska så omöjligt vid en graviditet om man inte får ett bestämt datum som ni :)

  • strawberri

    nån mer som har mycket sammandragningar/förvärkar? idag har ja haft massor... :( känner mig inte helt 100 heller... trött, yr och magen är inte som den ska... o så trycker de på neråt och typ sticker/ilar inne i... ja ni vet var... undrar om de e nåt på g :S gick in i v 37 igår onsdag.

  • ArtISkin
    strawberri skrev 2011-10-20 00:02:29 följande:
    nån mer som har mycket sammandragningar/förvärkar? idag har ja haft massor... :( känner mig inte helt 100 heller... trött, yr och magen är inte som den ska... o så trycker de på neråt och typ sticker/ilar inne i... ja ni vet var... undrar om de e nåt på g :S gick in i v 37 igår onsdag.

    Fast att det sticker och har sig fick du ju konstaterat att det var fullt normalt i den andra tråden Glad Men visst, det du upplever kan vara tecken på att det är på G. Men antagligen inte. Nu i slutet har man alla möjliga konstiga krämpor.
  • NorasMamma
    Kan tillägga att i början av mina SF mätningar låg jag över normalstrecket, precis på gränsen till "taket" (finns ju tre streck varav normallinjen i mitten), sen har jag planat neråt och nu ligger jag under normalstrecket men ändå inom normala kurvan. Min bebis beräknas väga 3300g så hon är ju modell mindre. Men ingen har reagerat på att detta skulle va konstigt!
    Ungefär samma för mig. Första mätningen låg jag över kurvan sen på det övre strecket. Har inte ökat så fort utan ungefär en centimeter på två veckor. Stannade av en gång och växte inget. Så nu har jag sjunkit till normalstrecket. Magen växer sakta men säkert. Min lill* har legat ner i bäckenet rätt länge nu men är fortfaranade ruckbar. Här uppe får vi inte göra TUL så har ingen aning om hur stor/liten min lill* är. Är i v.35 (34+6)

    Skruttens mamma: Synd att lillen inte ville sno sig men nu vet du samtidigt när det är dags och kan planera därefter Glad Tycker det är lite jobbigt att inte veta när det är dags. Vet inte hur "bråttom" det är att bli klar med allt. Samtidigt är det ju en del av charmen!
  • LillaEm

    Lilalani - här i Jönköpings län får vi heller inte nåt TUL :( så hat heller inte nån riktig aning om hur det är, men BM igår försökte ändå göra en någorlunda uträkning när hon tog fram ULapparaten.
    Det gjorde hon enbart för att hitta bebisens huvud då hon inte kunde känna det, och den ligger visst väldigt långt ner nu i bäckenet... Så just nu känns det som att det är väldigt nära :/ även att BF är den 26 Nov. Jag tror ju att den kommer komma tidigare nu !
    Hoppas på den 11/11-11 isf ;) hihi

  • Tiger Af Lilja
    ArtISkin skrev 2011-10-19 20:03:18 följande:
    Woho första kvällen med förvärkar Glad Äntligen händer det något.
    Härligt.:) Snart kanske det blir dags då?
    Hur är det idag?

    Själv var jag upprörd inatt/igårkväll över en sak som hände, det i sig satt igång vad jag först trodde var riktiga värkar..
    Dom började som ett ont tryck i ryggen in mot magen.. sen gick dom över efter ett tag så somnade jag.
    Idag har jag haft molande värk i ryggen..

    Och angående frukt, så älskar jag satsumas..
  • NorasMamma
    LillaEm skrev 2011-10-20 06:59:10 följande:
    Lilalani - här i Jönköpings län får vi heller inte nåt TUL :( så hat heller inte nån riktig aning om hur det är, men BM igår försökte ändå göra en någorlunda uträkning när hon tog fram ULapparaten.
    Det gjorde hon enbart för att hitta bebisens huvud då hon inte kunde känna det, och den ligger visst väldigt långt ner nu i bäckenet... Så just nu känns det som att det är väldigt nära :/ även att BF är den 26 Nov. Jag tror ju att den kommer komma tidigare nu !
    Hoppas på den 11/11-11 isf ;) hihi
    Ja 11-11-11 skulle va häftigt GladHoppas bara att lill*n kommer i november så man inte behöver gå in i december! Min ligger oxå ganska långt ner fast har inte kollat med UL utan min BM har bara känt. Hon kunde dock inte känna livmodertappen så en bit kvar är det. Men lite längre får h*n stanna kvar Glad
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)