• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • ArtISkin

    Går runt och promenerar för att få igång förlossningen. Men det händer inte så mycket än. Har l haft 10 värkar hittills typ. Inget att hurra för. Nytt ctg ska tas kl 14 igen. Hoppas de snart kan ta hål på hinnorna så att det händer nått :)

  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-11-01 12:50:04 följande:
    Går runt och promenerar för att få igång förlossningen. Men det händer inte så mycket än. Har l haft 10 värkar hittills typ. Inget att hurra för. Nytt ctg ska tas kl 14 igen. Hoppas de snart kan ta hål på hinnorna så att det händer nått :)
    är ananas kanske stimulerar den mer värkarbetetSkrattande Hoppas, hoppas att den kommer igång snart!!
  • JullansMami
    Tanya skrev 2011-11-01 09:40:54 följande:
    Jag kan knappt fatta att det är November. Aldrig har jag längtat efter vinterkylan lika mycket som iår! Nu är dte bara 8 dagar kvar, och jag fattar i princip ingenting fortfarande.

    Hade en dröm inatt att jag fick en rödhårig liten pojke med fräknar (som min sambo), han var dock ca 2 år i drömmen men jag verkade inte bry mig. Haha, dessa sjuka drömmar!  
    Nej, det är helt otroligt! :D Mörkret är till och med mycket mysigare i år! Drömmarna kan vara bra sjuk ibland. Men det låter som en supersöt liten pojke :) Min sambo är också lite rödhårig och fräknig.. hehe
  • MammaMia88

    Bf idag enl sista mensen. Enda som hänt är att jag är kass i magen och har fått sjukt mycket lättare för att andas...

    Brukar annars ha miljoner sammandragningar om dagen men har inte haft en enda idag...så typiskt Obestämd 

    KOM UT NU BEBIS! Grrr, vill inte vänta mer  

  • SilverLadyG
    MammaMia88 skrev 2011-11-01 13:12:26 följande:
    Bf idag enl sista mensen. Enda som hänt är att jag är kass i magen och har fått sjukt mycket lättare för att andas...

    Brukar annars ha miljoner sammandragningar om dagen men har inte haft en enda idag...så typiskt Obestämd 

    KOM UT NU BEBIS! Grrr, vill inte vänta mer  
    Hihiii..du är inte ensam om det. Ska vi börja demonstrera "Bebis ut" "Bebis ut" Skrattande
  • MammaMia88
    SilverLadyG skrev 2011-11-01 13:17:32 följande:
    Hihiii..du är inte ensam om det. Ska vi börja demonstrera "Bebis ut" "Bebis ut" Skrattande
    Ja!  Eller skriva ett vräkningsbrev...*skrattar*

    "Kära inneboende, hyreskontraktet på din 1:a har utlöpt och du och SKA flytta ut inom 24 timmar, annars kommer Vi ta till drastiska åtgärder" 
  • Tiger Af Lilja

    Jag ska iväg ett par dagar till en bekant, för miljöombyte.
    Ska baka och ta det lugnt där, och lägga tankarna på annat än försöka få igång förlossningen..

    Inget internet eller nåt för ett par dagar! Bara skog!

    Lycka till allihop
    Jag tittar in på fredag igen ( om jag inte ligger på förlossningen/bb då )

    Kram

  • SilverLadyG
    MammaMia88 skrev 2011-11-01 13:20:16 följande:
    Ja!  Eller skriva ett vräkningsbrev...*skrattar*

    "Kära inneboende, hyreskontraktet på din 1:a har utlöpt och du och SKA flytta ut inom 24 timmar, annars kommer Vi ta till drastiska åtgärder" 
    hahahahhahaaaaSkrattandeSolig Ska läsa brevet vid BF till min bebis i magen högt, hoppas att han lyssnar baraSkrattande Ska hota honom med vräkning redan nuSkrattande
  • SilverLadyG
    Tiger Af Lilja skrev 2011-11-01 13:24:36 följande:
    Jag ska iväg ett par dagar till en bekant, för miljöombyte.
    Ska baka och ta det lugnt där, och lägga tankarna på annat än försöka få igång förlossningen..

    Inget internet eller nåt för ett par dagar! Bara skog!

    Lycka till allihop
    Jag tittar in på fredag igen ( om jag inte ligger på förlossningen/bb då )

    Kram
    Ha det så roligt!!! Baka massor och njut av naturen. kram
  • MammaMia88
    Tiger Af Lilja skrev 2011-11-01 13:24:36 följande:
    Jag ska iväg ett par dagar till en bekant, för miljöombyte.
    Ska baka och ta det lugnt där, och lägga tankarna på annat än försöka få igång förlossningen..

    Inget internet eller nåt för ett par dagar! Bara skog!

    Lycka till allihop
    Jag tittar in på fredag igen ( om jag inte ligger på förlossningen/bb då )

    Kram
    Låter hur skönt som helst!

    Ha så trevligt så hoppas vi på bebisar nästa gång  
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)