• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • MammaMia88
    SilverLadyG skrev 2011-11-01 13:25:31 följande:
    hahahahhahaaaaSkrattandeSolig Ska läsa brevet vid BF till min bebis i magen högt, hoppas att han lyssnar baraSkrattande Ska hota honom med vräkning redan nuSkrattande
    Hehe, tyvärr verkar det inte hjälpa med min...hon är lika envis som sin far! 
  • Love111

    Artskin: Nu är det verkligen på G, spännande =)

    Em8707: Jag förstår att du vill ha en annan bil, jag menar tänk om det händer på väg in till förlossningen. Skräckscenario!!!!

  • SilverLadyG
    MammaMia88 skrev 2011-11-01 13:33:26 följande:
    Hehe, tyvärr verkar det inte hjälpa med min...hon är lika envis som sin far! 
    Skrattande min är nog lika envis som jag och hans far tillsammansSkrattande men värt ett försök. Kanske lyssnar han på sin mamma, annars hotar jag med vitlök som han verkar inte vilja ha där inneSkrattande
  • angelfire5

    3½ vecka kvar till beräknad födelse! Ska testa med brevet om uppsägning.... trots allt har hon varit där i nio månader och jag har inte sett en enda hyra! ;)

    Vart ju lite orolig och åkte in till förlossningen i söndags för att kolla varför hon inte rör sig lika mycket. Läkaren sa att allt såg bra ut, men jag var ändå inte övertygad. Sedan igårkväll så satte hon igång igen. Hon sparkade hela kvällen och har sparkat hela dagen idag. *andas ut* Nu är hon tillbaka i sina vanliga rutiner (och då gnäller jag givetvis över att sparkarna gör ont). Aldrig är man nöjd, hehe.

  • MammaMia88
    SilverLadyG skrev 2011-11-01 13:40:03 följande:
    Skrattande min är nog lika envis som jag och hans far tillsammansSkrattande men värt ett försök. Kanske lyssnar han på sin mamma, annars hotar jag med vitlök som han verkar inte vilja ha där inneSkrattande
    Haha, påminner mig om en sms-konversation jag och sambon hade. 

    Han skrev att han tyckte det skulle bli mysigt med en bebis snart. Så jag svarade att vi kanske får en kolikbebis och att vi skulle vara förberedda på det absolut värsta vi varit med om...(haha)

    Han: "Nejdå"
    Jag:  "Man ska aldrig säga aldrig"
    Han:  "Inte med våra gener...!"
    Jag:   "Haha, men med våra gener kan vi nog förvänta oss att få en riktig psykopat!"      Skrattande Då blev han iaf tyst
  • SilverLadyG
    angelfire5 skrev 2011-11-01 13:45:00 följande:
    3½ vecka kvar till beräknad födelse! Ska testa med brevet om uppsägning.... trots allt har hon varit där i nio månader och jag har inte sett en enda hyra! ;)

    Vart ju lite orolig och åkte in till förlossningen i söndags för att kolla varför hon inte rör sig lika mycket. Läkaren sa att allt såg bra ut, men jag var ändå inte övertygad. Sedan igårkväll så satte hon igång igen. Hon sparkade hela kvällen och har sparkat hela dagen idag. *andas ut* Nu är hon tillbaka i sina vanliga rutiner (och då gnäller jag givetvis över att sparkarna gör ont). Aldrig är man nöjd, hehe.
    Skrattande vad bra att hon är livlig igenSkrattande
  • MammaMia88
    angelfire5 skrev 2011-11-01 13:45:00 följande:
    3½ vecka kvar till beräknad födelse! Ska testa med brevet om uppsägning.... trots allt har hon varit där i nio månader och jag har inte sett en enda hyra! ;)

    Vart ju lite orolig och åkte in till förlossningen i söndags för att kolla varför hon inte rör sig lika mycket. Läkaren sa att allt såg bra ut, men jag var ändå inte övertygad. Sedan igårkväll så satte hon igång igen. Hon sparkade hela kvällen och har sparkat hela dagen idag. *andas ut* Nu är hon tillbaka i sina vanliga rutiner (och då gnäller jag givetvis över att sparkarna gör ont). Aldrig är man nöjd, hehe.
    Ungefär samma här...hehe, aldrig är man helt nöjd
  • SilverLadyG
    MammaMia88 skrev 2011-11-01 13:46:33 följande:
    Haha, påminner mig om en sms-konversation jag och sambon hade. 

    Han skrev att han tyckte det skulle bli mysigt med en bebis snart. Så jag svarade att vi kanske får en kolikbebis och att vi skulle vara förberedda på det absolut värsta vi varit med om...(haha)

    Han: "Nejdå"
    Jag:  "Man ska aldrig säga aldrig"
    Han:  "Inte med våra gener...!"
    Jag:   "Haha, men med våra gener kan vi nog förvänta oss att få en riktig psykopat!"      Skrattande Då blev han iaf tyst
    hahahahahhaaaaaaSkrattande
  • MammaMia88
    SilverLadyG skrev 2011-11-01 13:48:32 följande:
    hahahahahhaaaaaaSkrattande
    Min humor är rätt knäpp...men ärligt talat så kan vi inte vänta oss en ängel med våra gener tyvärr kanske man ska säga(?)
  • MammaMia88

    Öh, kanske borde köpa hem bindor också...hade totalt glömt bort att man får avslag efter förlossningen *mitt dumma nöt* 

    HUR kan man glömma det absolut äckligaste som finns efter en förlossning? SkrikandesKräks

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)