• OllesM­amma85
    Äldre 2 Sep 10:18
    238393 visningar
    3541 svar
    3541
    238393

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • Silver­LadyG
    Äldre 4 Dec 16:42
    NorasMamma skrev 2011-12-04 15:52:30 följande:
    Igår morse 9.10 kom våran lilla Nora :) 3890g och 51cm lång. Nu ligger vi och myser på bb :)
    Grattiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!!!!SkrattandeSolig
    111202 skrev 2011-12-04 12:37:45 följande:
    Den 2/12 klockan 18.15 kom vår lille kille.. 13 timmar efter vattenavgång! Blev en väldigt dramatisk förlossning, berättar mer när vi kommer hem. Lillplutten vägde 2590 och är 49 cm :) Bf+3 så rätt liten!
    Grattis!
  • Äldre 4 Dec 17:37
    Grattis till alla nya bebisar! Vad roligt!
  • wkatty
    Äldre 5 Dec 10:49

    Är det någon med bf i nov som inte fått?

  • The Frog
    Äldre 5 Dec 11:59

    Grattis till alla nya bebisar! {#emotions_dlg.flower}

    Min lilla Matilda är nu lite över en vecka gammal. det har varit en jobbig vecka..., extrem trötthet, såriga bröstvårtor så att det gör så in i bängen ont att amma och till råga på allt mjölkstockning med hög feber, aj, aj, aj! Dessutom lätt deprimerad och full med gråt!
    Nu harfebern gått ner och jag har inte gråtit på 1½ dag så det känns som att det är på väg åt rätt håll. Dock fortfarande ont att amma.

    Hur går det för er andra med amningen?

    Nu ska jag inte bara klaga..., vi är överlyckliga övar att ha våran lilla prinsessa här. Hon är fantastisk och helt underbar och man kan ju bara sitta och titta på henne hur länge som helst. Väldigt lik sin storasyster är hon, nästan kusligt likt ibland.

             

  • Äldre 5 Dec 13:05

    Oj! Här har det hänt grejer

    GRATTIS till alla nya bebisar!

    Min "lill"tös blir 2 veckor idag...amningen fungerar SUPER, konstigt nog...hade så stora problem med storasyster så det inte är klokt. Men denna lilla tös är precis lika tuttgalen som sin far Skäms

    Oj, dags att byta blöja...hörde nyss en raket, haha!

     

  • Äldre 5 Dec 13:42
    The Frog skrev 2011-12-05 11:59:11 följande:
    Grattis till alla nya bebisar! {#emotions_dlg.flower}

    Min lilla Matilda är nu lite över en vecka gammal. det har varit en jobbig vecka..., extrem trötthet, såriga bröstvårtor så att det gör så in i bängen ont att amma och till råga på allt mjölkstockning med hög feber, aj, aj, aj! Dessutom lätt deprimerad och full med gråt!
    Nu harfebern gått ner och jag har inte gråtit på 1½ dag så det känns som att det är på väg åt rätt håll. Dock fortfarande ont att amma.

    Hur går det för er andra med amningen?

    Nu ska jag inte bara klaga..., vi är överlyckliga övar att ha våran lilla prinsessa här. Hon är fantastisk och helt underbar och man kan ju bara sitta och titta på henne hur länge som helst. Väldigt lik sin storasyster är hon, nästan kusligt likt ibland.

             
    När all denna smärta är över och så är det verkligen värt det! Så håll ut. Jag har precis återhämtat mig från bröstsmärtor och underlivssmärtor och hela fadderullan och det är verkligen värt det. Att sitta där i fåtöljen och titta på när lillan äter. Det gör inte ont, det är bara skönt.. och otroligt mysigt.

    Jag har inte fått nån mjölkstockning, än, *ta i trä* men jag hade skitjobbigt med utdrivningsfasen och att hon sög så hårt så mina bröstvårtor vart helt såriga.
    Men efter amning lufttorkade jag dom från bröstmjölken och sen smörjde jag på riktigt med bröstvårtskräm och hade inlägg i bhn så de riktigt sög in.
    (du behöver inte tvätta av tutten inför nästa amning)
  • Äldre 5 Dec 13:54

    The Frog - köp Purelan100 på Apoteket, läkte mina bröst på bara en dag och du behöver inte tvätta bort den innan amning.

    De där med depression känner jag igen!
    Nästan en hel vecka höll det i, och kom framåt eftermiddagen, jättejobbigt :(
    Men nu känns det bättre och det har börjat rulla på bra här hemma tycker jag.
    Det kommer gå över :) jag tog mycket hjälp av min sambo, sa att jag behövde mycket närhet mm av honom när det kändes som värst och det var väldigt skönt att ha honom där då !

  • ArtISk­in
    Äldre 5 Dec 14:59

    Idag var jag och Meija på ett besök på jobbet Glad Det var superkoseligt. Köpte med pepparkakor och vandrade bort. Alla var så glada och tyckte hon var så lik mig. Fick reda på att chefen var med barn nu också. Fick en superfin present som var ifrån alla. Underbart väder i Oslo idag. Kallt och ljust.

    Jag älskar att vara trebarnsmamma! Skrattande Det kändes inte alls som den "chock" det blev när man gick ifrån ett barn till två. Allt flyter på och man börjar få rutiner nu. Hon sover bra. Äter bättre. Och har börjat skratta lite smått. Jag går ut och träffar svenska Oslomammor. Allt känns allmänt bra just nu.

    Ville bara bryta trenden med allt "klagande" här i tråden Flört

  • Love11­1
    Äldre 5 Dec 21:27

    Stort grattis till alla nytillkomna bebisar i tråden =)

  • Love11­1
    Äldre 5 Dec 21:29

    Artskin vad härligt det låter. Var själv och hälsade på kollegorna på jobbet förra veckan, super roligt =)

  • Silver­LadyG
    Äldre 9 Dec 11:27
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)