• Anonym (trött­is)
    Äldre 3 Sep 15:40
    1010 visningar
    6 svar
    6
    1010

    Värk värk

    Har under många år haft värk i kroppen.
    I mina tår,i mina fingrar och mina armbågar.
    jag är stel som en pinne på morgonen,ibland tar det flera timmar innan jag kommer igång.

    Jag har träffat läkare under alla dessa år.
    Dom tar mig inte på allvar.
    Fick remiss rematulogen.
    Hon trodde först att jag hade Sjögrens syndrom. Har alla "rätt" på att stämma in på sjögrenssyndrom.

    Men efter biopsi så var det inte Sjögren.

    Då fick jag en klapp på axeln och en brochyr om firomylalgi.

    Sen tackade hon för sig.

    Min husläkare han skriver ut medicin när min tagit slut.
    Men behöver aldrig träffa honom.

    Jag äter 8 värktabletter om dagen.

    Jag är gift och älskar att min man tar på mig.
    Men nu har jag blivit så öm i huden när han tar i mig.
    jag blir ledsen för jag vill verkligen.

    Men ngn hjälp av läkare får jag inte.

    Jag gråter ofta för jag har sådan värk.

    Jag orkar inte strida för min rätt att få en diagnos att få hjälp att få stöd.

    Någon som har haft samma problem??

  • Svar på tråden Värk värk
  • mamma2­kids
    Äldre 3 Sep 15:43
    #1

    nämen herre gud gå till privat eller i en helt annan kommun.så kan du ju inte ha de stackarn

  • Millan­s hustru
    Äldre 3 Sep 15:45
    #2

    samma råd härifrån, gå privat. det kostar men du behöver en diagnos så du får rätt medicinering/vård. håller på dig, så är ska det inte vara, du ska ha en diagnos o veta hur du ska hantera det på bästa sätt. ta hand om dig.

  • Anonym (trött­is) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 15:52
    #3

    Tack för era svar. Blir rörd att ngn vill/orkar bry sig.

    Jag har tänkt tanken att söka annat landsting för att få mera hjälp.

    Jag ska nu ta mig ork att författa brev till ett annat landsting.¨

    Måste ju få hjälp. Kan inte leva såhär.

    Gör ju tom ont när katten ligger i mitt knä... Ingen fet tiger direkt vi har..*S*

    Kram

  • Lizzyy
    Äldre 3 Sep 15:56
    #4

    Vilket landsting tillhör du nu?

  • Millan­s hustru
    Äldre 3 Sep 16:25
    #5

    jag har flera i min omgivning som senaste tiden fått märkliga åkommor o bemötts så tokigt av landstinget. men till sist sökt privat o verkligen fått hjälp! en av dem var bara på ETT besök, två timmart hos läkaren o sen var hon diagnosticerad o fick medicin som följs noga per telefonkontakt. sök efter någon sån, fråga runt efter någon som verkligen ser människan o engagerar sig.

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 17:43
    #6

    enligt mig låter det som fibro, men jag är ingen doktor, har många vänner med fibro + mamma..
    Min mamma äter zumbalta ( stavning?) och det har hjälpt henne enormt med den värsta värken..Om du arbetar, gå ner i arbetstid.. se till att träna, vattengympa, det kanske inte känns lockande men efter ett halvår med "lätt" träning blev min mamma bättre.
    Gå till privatläkare som kan ge dig mer tips, man ska inte behöva känna sig kränkt hur som helst när ingen verkar ta en på allvar.

    En annan sak, vilka värktabletter äter du? tramadol, tiparol? De kan nämligen efter en tids användande ge värk istället för att ta bort värken.. 

Svar på tråden Värk värk