• Anonym (molly­)
    Äldre 3 Sep 17:12
    8161 visningar
    24 svar
    24
    8161

    Passar mulliga i page?

    Hej!

    Vill klippa mitt hår för just nu är min frisyr så trist. Är dock osäker på om jag passar i det. Är 21 år, har mörkbrunt hår. Runt till hjärtformat ansikte och äppelkinder. 

    Kan jag ha page? eller kommer jag se tjockare ut av den? Tänkte ha en uppklippt, som slutar lite nedanför hakan... 

  • Svar på tråden Passar mulliga i page?
  • Hyperd­uttan
    Äldre 3 Sep 17:14
    #1

    Så svårt att säga utan bild, men page är ju en frisyr som alla kan bära upp tycker jag iaf :) 
     

  • Äldre 3 Sep 17:16
    #2

    Jag tycker det beror mycket på hur tjockt hår man har också. 

  • An0nym­0us
    Äldre 3 Sep 17:17
    #3

    Ja, titta på Velma från Scooby doo. Hon har ju runt "mulligt" ansikte och hon passar bra i det :)

  • Äldre 3 Sep 17:18
    #4

    Jag tycker du ska prata med frisören om du ska klippa dig där :) Jag tyckr iaf att dom borde kunna se vilka frisyrer som passar en

  • Äldre 3 Sep 17:20
    #5

    Nej, bara smala gör det


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Äldre 3 Sep 17:20
    #6
    An0nym0us skrev 2011-09-03 17:17:14 följande:
    Ja, titta på Velma från Scooby doo. Hon har ju runt "mulligt" ansikte och hon passar bra i det :)
    ... nej
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Äldre 3 Sep 17:23
    #7

    Här finns ett test du kan göra: (page finns med!) kandisfrissan.veckorevyn.com/


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • An0nym­0us
    Äldre 3 Sep 17:24
    #8

  • Äldre 3 Sep 17:41
    #9

    Såklart att du kan ha page och var lite runf i ansiktet.

    Jag hade den diskussionen med en frisör som klippte mig förra året. Mitt hår har en tendens att växa även på bredden, alltså jag har fall i håret. Plattar det dagligen men det krusar/frizzar sig ändå =)

    Jag ville klippa av mig håret men var orolig att jag skulle se ut som ett klot, men frisören (en väldigt duktig och kunnig man på en poppis frisör.) sa att det  absolut inte behöver bli så, att en större, längre hår kan tynga ner ansiktet och då göra det större, rundare. Det kan ska göra är att klippa frisyren lite flikig och inte ha den kompakt. Det ger ett större intryck.
    Nu har jag en uppklippt page men funderar på att klippa mig kort igen =) Så mycket roligre.
    En page med lugg är snyggt, en lugg markerar ju ögonen.

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 17:42
    #10

    Beror på om dubbelhakan hamnar utanför själva huvudet å frisyren, då ser det mkt märkligt ut.

Svar på tråden Passar mulliga i page?