• Nikki GBG
    Äldre 6 Sep 21:53
    17117 visningar
    91 svar
    91
    17117

    är det normalt att jämföra kilo-pris på falukorv när man tjänar 40.000kr/mån!??

    är så jävla förbannad! måste få prata av mig för jag funderar nu starkt på att göra slut med min fästman enbart pga hans snålhet Rynkar på näsan
    vi bor ihop i min bostadsrätt han tjänar 40.000 i månaden och får ut ca 30, jag får ut 14! han har inga lån eller större utgifter förutom sin bil och så låter han mig betala hälften av allt och mer därtill!! jag får även betala alla amorteringar ensam på bostadslånet eftersom det är min lägenhet.
    jag har pga min låga lön samlat på mig en del lån under åren och har sammanlagt räkningar för 10.000 + matkostnad 3000 per månad alltså knappt 1000 kr kvar att leva på under en hel månad!
    jag har varken råd att gå till frisören eller köpa kläder eller annat jag behöver och så lever min kille riktigt bra, behöver aldrig kolla prislappen när han köper kläder tex och spelar golf som inte e billigt.
    när vi handlar mat kollar han kilo-pris på falukorv som redan e billigt!!! är inte det höjden av snålhet när man tjänar 40!!?
    vet inte om jag klarar att leva med någon så snål resten av mitt liv, hans höga lön har jag inte den minsta glädje av, jag kommer få fortsätta leva på öret.. har man inte som sambos och förlovade gemensam ekonomi!??
    vad skulle ni gjort?
    allt jag såg fram emot som vi planerat känns nu väldigt långt borta som tex köpa hus och skaffa barn Rynkar på näsan
    egentligen vet jag vad enda utvägen är.. göra slut.. men behövde bara skriva av min ilska...

  • Svar på tråden är det normalt att jämföra kilo-pris på falukorv när man tjänar 40.000kr/mån!??
  • Äldre 6 Sep 21:55
    #1

    Det är väl inte så snålt. Snarare dumt att köpa dyrare om det finns ett billigare alternativ som är lika bra...

  • zygoma girl
    Äldre 6 Sep 21:56
    #2

    Har du berättat för honom hur du känner? Vad säger han då, tycker han själv att ni lever "rättvist"?

    Problemet är inte vad han tjänar utan att ni inte är överens om hur ni ska fördela era ekonomiska resurser.

  • Äldre 6 Sep 21:57
    #3
    Hillbilly skrev 2011-09-06 21:55:39 följande:
    Det är väl inte så snålt. Snarare dumt att köpa dyrare om det finns ett billigare alternativ som är lika bra...
    Precis vad jag tänkte skriva. Bara för att man har det bra ekonomiskt behöver man inte vara dum.
    Då finns det värre typer av snålhet tycker jag.
  • A von B
    Äldre 6 Sep 21:57
    #4

    Hur kan du ha egna räkningar för 10k när du bara tjänar 14? Kommer det inte bli ohållbart om ni gör slut då?

    Annars så nej, har man väl vant sig vid att kolla kilopris på falukorv så tror jag man fortsätter med det oavsett månadsinkomst faktiskt.

    Men tycker du han är snål och trist så är det klart att du ska göra slut. Livet är för kort för att leva ett liv där man ständigt bråkar om ekonomin.   

  • Lindre­as
    Äldre 6 Sep 21:57
    #5

    Att jämföra kilopriset är inte snålt, jag tycker det är bra. Däremot så borde ni nog prata om er fördelning av de ekonomiska medel ni har, du mår ju inte bra av det här...

  • jennif­er88
    Äldre 6 Sep 21:58
    #6
    Hillbilly skrev 2011-09-06 21:55:39 följande:
    Det är väl inte så snålt. Snarare dumt att köpa dyrare om det finns ett billigare alternativ som är lika bra...
  • Äldre 6 Sep 21:58
    #7

    Håller med ovanstående. Det är inte falukorven som är problemet, utan att du anser att ni lever under olika förutsättningar...prata med honom hur ni ska lägga upp er framtida ekonomi..

  • Nikki GBG
    Äldre 6 Sep 22:00
    #8
    Hillbilly skrev 2011-09-06 21:55:39 följande:
    Det är väl inte så snålt. Snarare dumt att köpa dyrare om det finns ett billigare alternativ som är lika bra...
    nej inte snålt om man tjänar dåligt eller normalt men om man tjänar 40 och inte har andra utgifter är det snålt.. och jag tvekar ju starkt på om euroshoppers falukorv innehåller lika bra råvaror som tex ett ekologiskt alternativ!
    men det var inte matalternativ som var ämnet, det var bara ett utav många exempel jag kan ta.. som tex att han e för snål för att ens ge bort en blomma till folk vi är bortbjudna till Rynkar på näsan
  • Äldre 6 Sep 22:00
    #9

    Förstår inte ditt problem. Min blivande man tjänar mycket pengar och jag är student. So? Är det dumt att spara då? Vi sparar till mycket. Barn som ska ta körkort, ett nytt och större hus osv osv. Idiot är man om man slösar på en massa skit om man kan slippa. 


  • Good Golly Miss Molly
    Äldre 6 Sep 22:01
    #10
    Nikki GBG skrev 2011-09-06 22:00:01 följande:
    nej inte snålt om man tjänar dåligt eller normalt men om man tjänar 40 och inte har andra utgifter är det snålt.. och jag tvekar ju starkt på om euroshoppers falukorv innehåller lika bra råvaror som tex ett ekologiskt alternativ!
    men det var inte matalternativ som var ämnet, det var bara ett utav många exempel jag kan ta.. som tex att han e för snål för att ens ge bort en blomma till folk vi är bortbjudna till Rynkar på näsan
    Är han uppväxt under fattiga/skrala förhållanden?
Svar på tråden är det normalt att jämföra kilo-pris på falukorv när man tjänar 40.000kr/mån!??