• Äldre 9 Sep 13:06
    9041 visningar
    49 svar
    49
    9041

    Vad betyder integration?

    Efter att ha läst tråd efter tråd där folk slänger sig med detta begrepp (och oftast hur någon misslyckats med det) undrar jag hur det står till med kunskaperna?


    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betyder integration?
  • Lady withou­t tattoo
    Äldre 9 Sep 13:10
    #1

    Sök svaret på din fråga,på wikipedia


    Yrke: Leg pratkvarn
  • Äldre 9 Sep 13:14
    #2
    Lady without tattoo skrev 2011-09-09 13:10:40 följande:
    Sök svaret på din fråga,på wikipedia
    Jag vet svaret. Det är mitt jobb.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Lady withou­t tattoo
    Äldre 9 Sep 13:15
    #3
    Bedhead skrev 2011-09-09 13:14:51 följande:
    Jag vet svaret. Det är mitt jobb.
    Vadi består ditt stora problem då?
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Äldre 9 Sep 13:16
    #4
    Lady without tattoo skrev 2011-09-09 13:15:38 följande:
    Vadi består ditt stora problem då?
    Att de flesta på FL verkar ha en skruvad definition av begreppet.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • mamzer
    Äldre 9 Sep 13:19
    #5

    Min förståelse av begreppet är ungefär och i extrem förenkling att man skapar en helhet av olika delar, t ex ett samhälle av olika grupper. Däremot får jag intrycket av att det är det första alternativet som avses bland somliga i trådarna här på FL: "Hur ska invandrarna kunna integreras om de inte beter sig precis som oss", typ.


    A minority is always compelled to think. That is the blessing of being in the minority. (Leo Baeck)
  • Äldre 9 Sep 13:41
    #6
    mamzer skrev 2011-09-09 13:19:27 följande:
    Min förståelse av begreppet är ungefär och i extrem förenkling att man skapar en helhet av olika delar, t ex ett samhälle av olika grupper. Däremot får jag intrycket av att det är det första alternativet som avses bland somliga i trådarna här på FL: "Hur ska invandrarna kunna integreras om de inte beter sig precis som oss", typ.
    Typ, så.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • moster­Yster
    Äldre 9 Sep 15:13
    #7
    Bedhead skrev 2011-09-09 13:41:31 följande:
    Typ, så.
    Ja, suck. 

    "Å förskolläraren hade SLÖJA - aldrig att mitt barn får gå dit igen! ONORMALT är vad det är!!"

    *suckar högt* 
  • Äldre 9 Sep 16:09
    #8

    Shit, 31% är helt fel ute. Undrar om de ändå anser sig veta tillräckligt för att ha åsikter i frågan?


    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Blalal­ala
    Äldre 9 Sep 16:33
    #9

    Jaa... det betyder att alla ska vara och tycka som mig! Att man ska ta seden dit man kommer! Att man ska fanimig äta griskött och fira jul!!

    (Ironi)

  • Äldre 9 Sep 16:43
    #10

    Har inte läst tråden. Men min tvååriga dotter klickade åt mig. Gick mindre bra XD
     

Svar på tråden Vad betyder integration?