• Litet My
    Äldre 11 Sep 16:56
    4122 visningar
    23 svar
    23
    4122

    Vad har era 5-7 åriga killar på väggarna?

    Hej

    Håller på att fixa om i stora killens rum, (han är 6 år)

    Allt är klart utom vad han skall ha på väggarna, själv är han velig så han vet inte vad han vill ha, hur ser era barns rum ut? Vad har de för tavlor, plancher och annat på väggarna.

    Ni får gärna slänga in en bild på rummet om ni känner för det, behöver lite inspiration.

  • Svar på tråden Vad har era 5-7 åriga killar på väggarna?
  • Äldre 11 Sep 17:01
    #1

    Vi ska fixa barnens rum snart och jag undrar precis samma sak! Sonen är snart 6 år.. Han gillar Ben 10, Lego, bakugan... M.m
    Så ska försöka hitta några tavlor..
    Hans lillebror kommer ha 2 tavlor med Cars/Blixten McQueen som han gillar! (dem köpte jag på loppis i helgen!)

  • Äldre 11 Sep 17:03
    #2

    Gillar din pojk Lego?
    Är han med i Lego Klubben?
    Där får de ibland plancher! Det är gratis!

  • Litet My
    Äldre 11 Sep 17:05
    #3
    lalasmama skrev 2011-09-11 17:03:20 följande:
    Gillar din pojk Lego?
    Är han med i Lego Klubben?
    Där får de ibland plancher! Det är gratis!
    han älskar lego,visste imte ens om att det fanns något som hette legoklubben...det får kollas upp
  • Tuffen
    Äldre 11 Sep 17:34
    #4

    Min 5-åring har inga planscher alls. Han har nyligen fått sitt rum klart på övervåningen, och med en fotbollstapet på väggarna behövs inga planscher, enligt honom.

  • Litet My
    Äldre 11 Sep 20:30
    #5
    Tuffen skrev 2011-09-11 17:34:00 följande:
    Min 5-åring har inga planscher alls. Han har nyligen fått sitt rum klart på övervåningen, och med en fotbollstapet på väggarna behövs inga planscher, enligt honom.
    Det är ju smart, min son fick dock nya tapeter i julas som han inte gillar och VILL ha någt på väggarna men vet inte alls vad. Och jag är ungefär lika "trög" jag =)
  • Äldre 11 Sep 20:33
    #6

    vi har precis gjort om vår 6årings rum och han har detta på väggen;

    www.babyfrog.se/djursiluetterstoravaggklistermarken-p-750.html 

  • Litet My
    Äldre 12 Sep 05:29
    #7
    Dixie skrev 2011-09-11 20:33:06 följande:
    vi har precis gjort om vår 6årings rum och han har detta på väggen;

    www.babyfrog.se/djursiluetterstoravaggklister... 
    Snyggt, men går de att ta bort utan att förstöra tapet/färg? (Bor i hyreslägenhet)

    Tror även dessa hade varit fina i dotterns rum som vi grejar med nu (hon är bara 3 veckor så lite lättare att välja själv där än så länge)
  • Äldre 12 Sep 16:29
    #8

    En världskarta med djur, man ser alltså vilka djur som bor i vilka länder. Han gillar naturvetenskap, speciellt valar och hajar

    Annars finns det ju dekaler som kan sättas på väggarna, beroende på vad man gillar, typ dinosaurier. Verkar ganska smart om de sen kan bytas ut beroende på nya intressen

  • Äldre 13 Sep 12:39
    #9

    Planscher med Star Wars och Monstertruckar och inramade bilder på honom med kompisar. Wallies med flygplan.

  • Äldre 13 Sep 12:44
    #10

    Sambons 5½-åring älskar Blixten McQueen och har en massa tavlor med den där bilen på väggarna, sen har han tv upp satt på väggen så det tar lite plats och gör att det inte ser lika tomt ut! :)

Svar på tråden Vad har era 5-7 åriga killar på väggarna?