• Litet My
    Äldre 11 Sep 16:56
    4123 visningar
    23 svar
    23
    4123

    Vad har era 5-7 åriga killar på väggarna?

    Hej

    Håller på att fixa om i stora killens rum, (han är 6 år)

    Allt är klart utom vad han skall ha på väggarna, själv är han velig så han vet inte vad han vill ha, hur ser era barns rum ut? Vad har de för tavlor, plancher och annat på väggarna.

    Ni får gärna slänga in en bild på rummet om ni känner för det, behöver lite inspiration.

  • Svar på tråden Vad har era 5-7 åriga killar på väggarna?
  • cicci8­5
    Äldre 13 Sep 12:49
    #11

    Han har en målad döskalle, som han vill att vi ska måla om eftersom den inte blev tillräckligt läskig , en plansch med olika fjärilssorter, en filmplansch och en tavla med får som hans faster målat. En montertruckplansch har han oxå men den har inte kommit upp ännu...

  • Äldre 18 Sep 15:43
    #12

    Våra killar på 5 resp 7 år bor i samma rum, väggarna är vita förutom över sängen där det sitter tre filurer...

    På motsatta väggen har vi målat ränder i samma färg, det är 6 ränder mitt på väggen, ca 10 cm tjocka o med vitt emellan.


  • Äldre 18 Sep 15:44
    #13

    Det är alltså de tre stora som sitter ovanför sängen (våningssäng).

    Inga planscher på väggen har dom,eller jo förresten, en Kalle Anka vid fönstret. Dom hade en Ben 10 där innan men tröttnade på den.

  • Äldre 19 Sep 23:18
    #14

    En stor världskarta (från IKEA), en väggklocka, en almanacka och en plansch med  satelliter som vi köpte på NASA-utställningen på Tekniska museet.

  • Äldre 19 Sep 23:34
    #15

    Världskarta, plancher med Bamse, 101 dalmatiner samt Eric Saade.
    Några egna teckningar. En väggklocka (med Blixten McQueen), en hjärtlampa, några diplom och en simmärkessköld. Och ett antal självlysande stjärnor etc.

  • Litet My
    Äldre 20 Sep 00:10
    #16

    Tack för alla bra tips och råd, har låtit den "veliga" fundera lite...

    Det han är fullt bestämt med är att han vill ha en stor anslagstavla att sätta upp sina teckningar på samt att filurar över om han skall ha legomotiv, bathman eller spindelmannen...Något rymdmotiv med planeter verkar också vara under betänkande.

  • Juliaå­Ronjas­mammis
    Äldre 20 Sep 00:18
    #17

    Nu är han redan nio, men i den åldern hade han;

    * En världskarta

    * En hylla för saker ovanför sängen

    * Ett elefanthuvud i plysch

    * Planscher med fiskar

    * En plansch med Kim Possible (jag valde mitt nick inte för inte)

    * En hel del "hänga gubbe"- försök och en del försök till snygg namnteckning. Mindre snyggt, men han ville ha det så och jag hade en gång när jag själv var liten sagt att mina barn ska få en vägg att klottra på hur mycket de vill, utan att behöva få skäll.

    Idag har han en märkessköld, en Djurgårdsflagga, en medalj med fina ord av kompisar han fick i skolan, teckningar av fiskar, lite egenhändigt ritade/skrivna saker, hyllan och elefanten. Vi funderar som bäst på hur vi ska göra om det, han väljer och vrakar mellan olika färger på väggarna och vilka motiv/tavlor/detaljer han vill ha. Tills han har bestämt sig får det se lite halvtaskigt ut, huvudsaken ungen trivs.
     


    Life's a bitch and then you die
  • Juliaå­Ronjas­mammis
    Äldre 20 Sep 00:21
    #18
    Lilla My21 skrev 2011-09-20 00:10:06 följande:
    Tack för alla bra tips och råd, har låtit den "veliga" fundera lite...

    Det han är fullt bestämt med är att han vill ha en stor anslagstavla att sätta upp sina teckningar på samt att filurar över om han skall ha legomotiv, bathman eller spindelmannen...Något rymdmotiv med planeter verkar också vara under betänkande.
    Det finns ju en jättehäftig fototapet med alla planeter på. Den är lite dyr dock, så det kanske inte är ett alternativ om ni bor i hyresrätt. Å andra sidan, har ni råd så kommer han säkert bli överlycklig för den, och då är det kanske värt det ändå?
    Life's a bitch and then you die
  • Prince­ssOfIc­e
    Äldre 20 Sep 13:17
    #19

    min son som numera är 9 är rocker av eget val.
    Han väljer sina afficher själv och har allt från Iron maiden, KISS, Twilight till sin kampsportsklubbs logos och skolschema och bilder på familjen och husdjur och jag vet inte vad.. Allt detta blandat med syrrans  Disneyprinsessor och egenmålade teckningar och födelsedagskort och en Flamencoklänning som hennes mormor köpt på Kanarieöarna och en massa sånt..

    Mina barn delar rum och man ser knappt vad det är för färg på väggarna längre..  
    Det är deras rum och de har själva valt vad de vill ha på väggarna. Jag hjälper bara till att sätta upp allt..   


    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • ius lexis
    Äldre 20 Sep 19:05
    #20

    Yoda har 7 åringen som älskar spindelmannen och starwars.
    Tintin har 10 åringen vars pappa älskar tintin;)

  • Äldre 20 Sep 19:11
    #21

    Min 5-åring har lego-affischer, Ben 10-affischer och star wars-affischer. Han har en svart vägg med en stor döskalle, de andra väggarna är vita. Han har en liten klädkammare som vi gjort till legorum, där han har en massa bilder på lego på väggarna...


    ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღ
  • Äldre 23 Sep 23:53
    #22

    Min son som är 6 år har mest teckningar han har ritat själv. Sen sitter där en hel del bilder och plancher på papegojer, undulater och andra fråglar. Hans stora dröm är att få en papegoja och det har vi föräldrar inte gått med på ännu så istället har han fyllt sitt rum med fåglar av alla slag. När han var 4-5 år var Spiderman och Batman de stora favoriterna men de är numera nerplockade och bortglömda.

  • Indrat­villin­gmamma
    Äldre 24 Sep 19:44
    #23

    Här är det Blixten McQueen och Super Mario som gäller.

Svar på tråden Vad har era 5-7 åriga killar på väggarna?