• timote­ja
    Äldre 13 Sep 11:13
    5257 visningar
    22 svar
    22
    5257

    Kvinnor som våldtar män

    Varför kommer kvinnor undan som har tvingat till sig sex under hot?

  • Svar på tråden Kvinnor som våldtar män
  • Äldre 13 Sep 11:18
    #1

    Därför att lagstiftningen och polisens arbete influerats av en feministisk syn om kvinnors underordning. Om man skulle börja lagföra kvinnor för våldtäkt av män eller för sexköp osv, då skulle teorin om en könsmaktsordning bryta samman. Och det finns starka krafter som inte vill det

  • An0nym­0us
    Äldre 13 Sep 11:23
    #2

    Kvinnor som våldtar män? Jag trodde det var en myt!


    Nämen, det händer väl inte så ofta så att man tar det inte seriöst?


    Ofta så handlar det om kvinnor som våldtar pojkar under 18.


    Men jag har aldrig hört om någon kvinna som våldtagit en man men självklart så vet jag att det händer.

  • An0nym­0us
    Äldre 13 Sep 11:27
    #3
    Matteratsi skrev 2011-09-13 11:18:53 följande:
    Därför att lagstiftningen och polisens arbete influerats av en feministisk syn om kvinnors underordning. Om man skulle börja lagföra kvinnor för våldtäkt av män eller för sexköp osv, då skulle teorin om en könsmaktsordning bryta samman. Och det finns starka krafter som inte vill det

    Japp. Precis som det finns starka krafter som vill normalisera pedofili och sexualisera flickor.


    Men det gäller för männen att göra sina röster hörda.

  • Äldre 13 Sep 11:28
    #4

    Jag vet en kille som blev det av sitt ex. Han var avdeckad och hon ville gravid i hopp om att han skulle ta tillbaka henne. Han vaknade till när hon satt på honom. Men förmodligen så skulle hon aldrig straffats om han anmält händelsen men om det var han som gjort så mot henne så hade han straffats.

  • Äldre 13 Sep 12:29
    #5
    Hallonmumsan skrev 2011-09-13 11:28:39 följande:
    Jag vet en kille som blev det av sitt ex. Han var avdeckad och hon ville gravid i hopp om att han skulle ta tillbaka henne. Han vaknade till när hon satt på honom. Men förmodligen så skulle hon aldrig straffats om han anmält händelsen men om det var han som gjort så mot henne så hade han straffats.
    Jag har i en annan tråd klargjort att det finns åtminstone en situation, även med dagens lagstiftning och tillämpning, då en kvinna våldtagit en man (vuxen man). Det gällde när kvinnan förhindrade mannen att avbryta samlaget genom att knipa fast honom med benen. Hennes syfte var att mannen skulle få utlösning och hon bli gravid, vilket också skedde. Våldtäkt kan vara många saker. I det här fallet så består våldtäkten i att ena parten förhindrar den andra parten att avbryta en sexuell aktivitet, som i övrigt påbörjats frivilligt. Det är för övrigt en av de punkter som Julian Assange kan åtalas för.
    Den STORA frågan dock, när det gäller kvinnor som våldtar män, handlar om i fall lagstiftningen skall anse det som våldtäkt när en kvinna gör sig gravid genom att lura en man. Idag kan inte det räknas som våldtäkt eftersom det brottet förutsätter förekomst av våld eller hot om våld. Men med en sk samtyckesregel i sexuallagstiftningen, dvs att våldtäkt är det när man saknar samtycke, så kommer lureri att innefattas i vad som är våldtäkt. En sådan samtyckesregel håller på att utredas av regeringen
  • Äldre 14 Sep 01:32
    #6

    Män kan inte våldtas.


    Artibus et armis recuperatur gloria
  • Daniel 1983
    Äldre 14 Sep 02:37
    #7
    Faber skrev 2011-09-14 01:32:30 följande:
    Män kan inte våldtas.
    Ehhh jorro, sett en fängelse film? Men du kanske menar av en kvinna? Våldtäkt gäller inte bara när kuk och fitta förrs ihop om man säger så.
  • Anonym (kvinn­a30)
    Äldre 14 Sep 03:05
    #8

    Har själv blivit grovt våldtagen och misshandlad  (kvinna)så jag är skadad fysiskt för livet av en man. Han blev friad eftersom de ansåg att jag var med på det/brist på bevis. Som att jag skulle gå med på något som ger hörselskador för livet. Han gjorde det mot en till kvinna och blev friad igen på ungefär samma grunder. Tredje och fjärde han gjorde det mot fick slutligen honom fälld pga att han erkänt och han sitter under sluten vård för att han inte orkade mer.

    Vad vill jag säga med det? Att rättssystemet är skit ibland. Spelar ingen roll alltid vem som våldtar, många går fria.

    När det gäller kvinnor som våldtar män blir det väl ännu mer otroligt för rättssystemet att tro på att det inte var frivilligt eftersom män ofta anses vilja ligga med "alla". Ungefär som när en sk slampa eller prostituerad blir våldtagen.

    Män kan visst våldtas till er som inte tror det. Tror ni att det bara handlar om vanliga samlag? Tänk en man som kanske druckit för mycket, tuppar av och någon sliter av honom kläderna och våldtar honom med föremål och han vaknar upp blodig. Det är våldtäkt även om det inte innefattar könsorgan. Eller är det bara på skoj enligt er då?

  • Äldre 14 Sep 13:16
    #9

    Män kan inte våldtas, inte av kvinnor. Den ultrafeministiska kultureliten i Sverige har sagt att kvinnor inte är kapabla till sådana handlingar och då måste det vara så.


    Artibus et armis recuperatur gloria
  • sextio­talist
    Äldre 14 Sep 13:20
    #10
    Hallonmumsan skrev 2011-09-13 11:28:39 följande:
    Jag vet en kille som blev det av sitt ex. Han var avdeckad och hon ville gravid i hopp om att han skulle ta tillbaka henne. Han vaknade till när hon satt på honom. Men förmodligen så skulle hon aldrig straffats om han anmält händelsen men om det var han som gjort så mot henne så hade han straffats.
    En killkompis har råkat för samma sak, en tjej som var fruktansvärt kär i honom (och den kärleken var inte besvarad) satte sig på honom när han låg och sov i en soffa.
    Han tyckte det endast vara äckligt och obehagligt
Svar på tråden Kvinnor som våldtar män