• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • emlinn

     


    Hallå där! Har kollat igenom denna tråd lite och tycker att ni verkar himla bra på det här med Grav- test... Fick missfall 31 okt ( v.6) , kroppen skötte allt själv och bebisverkstaden satte igång igen som vanligt efter att blödningen slutat och ett nytt gravtest visat negativt.
    Kan tänka mig att det tar lite tid för kroppen att hitta rytmen igen efter ett missfall, men har hört att det vanligaste är att man snabbt går tillbaka till sin vanliga rytm om kroppen skött allt själv. Har en cykel på 28 dagar, denna månaden fick jag en mellanblödning 18/ 11 och hade därefter lite brunaktiga flytningar i 7-8 dagar. Om kroppen hittat rytmen igen borde jag idag vara på BIM +4, fortfarande ingen tillstymmelse till mens.

    Igår tog jag ett gravtest ( CB) som visade svaaaaaaagt plus, idag fick jag hem några kasett tester från testlagret ( har aldrig testat dessa förut). På det ( idag efter jobbet och 3 stora glas vatten) visade det negativt. Vet inte vad jag ska tro.... Är det någon som testat de där små vita kassetterna från testlagret.se och är det bra isf?  




    Bilden är på gårdagens test BIM +3, är det spök eller är det ett plus??? ( dagens test var som sagt helt blankt! ) :/
    Ska testa imorgon med morgonurin om inte tanten hälsat på innan dess...

    Men vore tacksam för lite tolkningar, är grön på detta! :) O inte kan jag sluta fundera heller!!
          


     

  • godonlyknows
    My Guiding Light skrev 2011-12-02 17:46:22 följande:
    Tyckte allt att jag skymtade något på testet imorse (pos ältest 17-18nov, BIM idag eller imorgon) men tji fick jag när det först kom lite mensvärk och sen ljusbruna flytningar.... Man får väl trösta sig med att kroppen fungerar efter missfallet och snabbt verkar ha kommit in i rytmen igen (fick ÄL bara 3 dagar efter att hcg sjönk under 2) nu är det bara att invänta själva Mendez och sikta på nästa ÄL
    Hm, jag fick också mens nu :(
  • lilaemma
    emlinn skrev 2011-12-02 18:07:04 följande:
      Hallå där! Har kollat igenom denna tråd lite och tycker att ni verkar himla bra på det här med Grav- test... Fick missfall 31 okt ( v.6) , kroppen skötte allt själv och bebisverkstaden satte igång igen som vanligt efter att blödningen slutat och ett nytt gravtest visat negativt. Kan tänka mig att det tar lite tid för kroppen att hitta rytmen igen efter ett missfall, men har hört att det vanligaste är att man snabbt går tillbaka till sin vanliga rytm om kroppen skött allt själv. Har en cykel på 28 dagar, denna månaden fick jag en mellanblödning 18/ 11 och hade därefter lite brunaktiga flytningar i 7-8 dagar. Om kroppen hittat rytmen igen borde jag idag vara på BIM +4, fortfarande ingen tillstymmelse till mens. Igår tog jag ett gravtest ( CB) som visade svaaaaaaagt plus, idag fick jag hem några kasett tester från testlagret ( har aldrig testat dessa förut). På det ( idag efter jobbet och 3 stora glas vatten) visade det negativt. Vet inte vad jag ska tro.... Är det någon som testat de där små vita kassetterna från testlagret.se och är det bra isf?   Bilden är på gårdagens test BIM +3, är det spök eller är det ett plus??? ( dagens test var som sagt helt blankt! ) :/ Ska testa imorgon med morgonurin om inte tanten hälsat på innan dess... Men vore tacksam för lite tolkningar, är grön på detta! :) O inte kan jag sluta fundera heller!!         

    Efter mycket vatten och kort tid sen senaste kissning så är det inte konstigt att det visar negativt om det igår morse visade svagt. påt igen i morgon så borde du se nått vackert! :D
  • Nettan1982

    Hej alla!
    Jag lite tidigt ute men är så nyfiken! :) Jag har Bim på onsdag och gjorde nu ett test på em bara lite för skoj skulle om det skulle visa ngt. Det var testlagrets variant och så här ser det ut:



     Ser ni oxå strecket? *hoppas*
    Fick hem 5 test så ska testa imorgon bitti igen och se om det är ngn skullnad. Bara kul o se om ni kan se ngt :)
    Trevlig kväll!
    :) 
  • Kickioh
    Nettan1982 skrev 2011-12-02 19:01:43 följande:
    Hej alla!
    Jag lite tidigt ute men är så nyfiken! :) Jag har Bim på onsdag och gjorde nu ett test på em bara lite för skoj skulle om det skulle visa ngt. Det var testlagrets variant och så här ser det ut:

     


     Ser ni oxå strecket? *hoppas*
    Fick hem 5 test så ska testa imorgon bitti igen och se om det är ngn skullnad. Bara kul o se om ni kan se ngt :)
    Trevlig kväll!
    :) 
    Jag ser absolut ett svagt streck! Tror jag vågar säga Grattis! :)
  • My Guiding Light

    Jeep: hmm innan BIM? Kanske kan vara något positivt? Typ nidis eller så?

    Godonlyknows: när har du BIM?

    Här har det slutat igen... Jättekonstigt.

  • FruUtanBarn
    Helenmedh skrev 2011-12-02 16:44:46 följande:
    FruUtanBarn: Nu kommer du inte vara fru utan barn så länge till! det där är ju superpositivt! Grattis Hjärta

    Själv blir man galen.. Bim+8.. INgen mens än! Alltså börjar fundera på att begå självmord, typ hänga mig i duschslangen eller liknande -.-
    Tack så mycket =).

    Jag plussade på bim+10 så tappa inte hoppet nu!
    Och du ska verkligen inte hänga dig i duschslangen,
    då kommer du aldrig bli förälder.
    Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester