• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • hernameispekka
    katzon skrev 2012-09-17 13:33:48 följande:

     


     


    Hej tjejer!

    Jag har följt er tråd under en ganska lång tid och tycker att ni, för det mesta, verkar ha en bra stämning här inne
    Min tanke var ju att jag skulle få va med här och analysera mina test men jag vet inte om jag har så mycket att analysera.. Gjorde ett test imorse från testlagret och ett CB idag vid lunch..
    Jag är nog mest i CHOCK för att dottern blev till på försök 18 och det här var vårt andra försök sen spiralen åkte ut, titta gärna och säg om ni ser samma vad jag tror

    Knasten83: Hur tusan kan man få test som dina UTAN att vara gravid? Det är för mig ett mysterium!!!!

    EQ85: Sååå kul att se dig här och stort grattis till flickan i magen! Vet inte om du kommer ihåg, vi hängde i "svårt att få barn" tråden när vi försökte få till dom flickorna vi har idag. Och nu verkar det som att det gått ganska lätt att få till nästa också. Jättejätteroligt!!!!!
             
    Solklart plus! Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
  • viochdu

    Petra: OM du är här?? Vet att du haft billiga tester. Men tog det tid för strecken att komma upp eller dök dom upp på en gång...


    -Andra försöket- / ÄL-6-7/9 / BIM 19-20/9 -Vi längtar-
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-09-17 13:32:44 följande:
    Och strecket tog tiiiid på sig att komma fram...
    blödningar behöver inte betyda något.. du har inte en "normal mensblödning" iaf???

    Jag blödde och hade bruna/rosa flytningar i nästan 3 veckor...det är vanligt. över 30% av alla gravida kvinnor har blödningar i början och över 40% har det regelbundet en bit in i graviditeten...

    så länge du iaf får ett plus, även om det tar tid på sig så har du HCG i blodet vilket tyder på graviditet.
    Så länge du inte har ont eller en mer riklig blödning skulle jag ändå utgå från att du är gravid, det var vad de sa till mig när jag åkte in akut iaf.
  • Petra 334

    Viochdu - Mina är från mini-pris tester. Men strecken dröjer innan de kommer. Tror tom instruktionerna säger man ska vänta 3 min innan man läser av. Eller bar det ältesten..?
    Iaf, är inget som betyder något att det dröjer.

    Mitt digitala sa fortfarande 1-2 imorse och dumt nog tog jag en sticka 1 timme senare som inte blev lika stark som igår.
    Försöka hålla mig till onsdag med digitala men vi får se hur det går :/

  • katzon

    Nä det va det jag misstänkte.. Känner mig nästa. Snuvad på att vrida och vända och analysera
    Men är såklart oerhört tacksam och glad!!!

    Viochdu: Jag håller mina tummar för att det är en ofarlig blödning och att pyret får stanna.

    Tänker nog fortsätt hänga här och analysera, en gång testoman alltid testoman.. Eller hur?!

  • viochdu
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-17 13:41:07 följande:
    blödningar behöver inte betyda något.. du har inte en "normal mensblödning" iaf???

    Jag blödde och hade bruna/rosa flytningar i nästan 3 veckor...det är vanligt. över 30% av alla gravida kvinnor har blödningar i början och över 40% har det regelbundet en bit in i graviditeten...

    så länge du iaf får ett plus, även om det tar tid på sig så har du HCG i blodet vilket tyder på graviditet.
    Så länge du inte har ont eller en mer riklig blödning skulle jag ändå utgå från att du är gravid, det var vad de sa till mig när jag åkte in akut iaf.
    Nope ingen mensblödning än. Men ska ha mens i dag eller i morgon eller på onsdag. Har lite olika. 25-27 dagar. Tänker jag har för kort Lutealfas. Men är på dag 25 idag.

    Ja jag tar ju alla test som pos tills motsatsen är bevisad och det är skönt att veta att fler blött. Man söker ju runt på nätet som en galning för att försöka hitta ngn som haft det precis som en annan. Helt onödigt egentligen.

    TAck för pepp och att du tar dig tiden att förklara Slemmis.

    Du ger mig hopp.

    Tar ett nytt test i morgon bitti. (tålamod tack)


    -Andra försöket- / ÄL-6-7/9 / BIM 19-20/9 -Vi längtar-
  • viochdu
    Petra 334 skrev 2012-09-17 13:47:31 följande:
    Viochdu - Mina är från mini-pris tester. Men strecken dröjer innan de kommer. Tror tom instruktionerna säger man ska vänta 3 min innan man läser av. Eller bar det ältesten..?
    Iaf, är inget som betyder något att det dröjer.

    Mitt digitala sa fortfarande 1-2 imorse och dumt nog tog jag en sticka 1 timme senare som inte blev lika stark som igår.
    Försöka hålla mig till onsdag med digitala men vi får se hur det går :/
    Okej men dom ser exakt ut som mina från billiga tester...  JA det står att man kan se efter en min men ska man utesluta grav ska man vänta 3 min.  Mitt streck började komma svagt svagt efter en minut men sen tog det ju verkligen tid på sig.


    -Andra försöket- / ÄL-6-7/9 / BIM 19-20/9 -Vi längtar-
  • ak15

    viochdu: jag har från billiga tester o dom e som lite trög de tar en liten stund innan de händer nå :) har startat ett tråd : snälla hjälp...bild               där kan du kolla på mina tester o se vilken skillnad de ser up spec jämfört med cbs klara plus...

  • viochdu
    katzon skrev 2012-09-17 13:51:42 följande:
    Nä det va det jag misstänkte.. Känner mig nästa. Snuvad på att vrida och vända och analysera
    Men är såklart oerhört tacksam och glad!!!

    Viochdu: Jag håller mina tummar för att det är en ofarlig blödning och att pyret får stanna.

    Tänker nog fortsätt hänga här och analysera, en gång testoman alltid testoman.. Eller hur?!
    Tack.

    Ja häng kvar. Vi blir aldrig för många analyserare...:)
    ak15 skrev 2012-09-17 14:07:03 följande:
    viochdu: jag har från billiga tester o dom e som lite trög de tar en liten stund innan de händer nå :) har startat ett tråd : snälla hjälp...bild               där kan du kolla på mina tester o se vilken skillnad de ser up spec jämfört med cbs klara plus...
    Ska in och kika där. Tack.

    -Andra försöket- / ÄL-6-7/9 / BIM 19-20/9 -Vi längtar-
  • strumpan123
    viochdu skrev 2012-09-17 13:04:49 följande:
    Grannen knackade på och hade fått mitt brev med testerna.

    Ser inte så bra ut :/ Äl+13 då och det borde vara starkare nu när jag haft plus sen onsdags... På sex dagar borde varit dubbelt så starkt.. Inte testat billiga tester innan. men spelar ju ingen roll...



    Mina test var sådär.svaga flera dagar efter bim också.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester