• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Novembertvillingar

    vill inte hoppa in som någon pekpinne eller pessimist men ja tycker många nästan är elaka när ni säger grattis å d faktiskt inte finns en tillstymmelse till plus på stickan!

    trodde denna tråd va för å peppa inte för å ljuga för varandra!!!

    när ett test e så svagt som ja sett ovan är d inte bättre å säga något i stil me att tyvärr tror ja inte d e något plus denna gång men du kommer garanterat lyckas få plus snart! håller alla tummar å tår. lycka till!

    eller något annat mer passande än just grattis då d troligen inte stämmer!???

    bara en fundering!

    skulle aldrig välja att gå ut i denna tråd me nåt test i dagsläget iaf å nu e ja dessutom lyckligt lottad å är färdig me barn å graviditeter då ja snart kommer ha 3 st mirakel. min dotter 4år å tvillingar me bf 10nov!

    all lycka till alla er med barnlängtan er tid kommer att komma om än kanske med mer eller mindre hjälp om ni inte själva lyckas på vad som påstås "normala" sättet!

    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta

  • lillnosie
    Novembertvillingar skrev 2012-09-28 16:56:57 följande:
    vill inte hoppa in som någon pekpinne eller pessimist men ja tycker många nästan är elaka när ni säger grattis å d faktiskt inte finns en tillstymmelse till plus på stickan!

    trodde denna tråd va för å peppa inte för å ljuga för varandra!!!

    när ett test e så svagt som ja sett ovan är d inte bättre å säga något i stil me att tyvärr tror ja inte d e något plus denna gång men du kommer garanterat lyckas få plus snart! håller alla tummar å tår. lycka till!

    eller något annat mer passande än just grattis då d troligen inte stämmer!???

    bara en fundering!

    skulle aldrig välja att gå ut i denna tråd me nåt test i dagsläget iaf å nu e ja dessutom lyckligt lottad å är färdig me barn å graviditeter då ja snart kommer ha 3 st mirakel. min dotter 4år å tvillingar me bf 10nov!

    all lycka till alla er med barnlängtan er tid kommer att komma om än kanske med mer eller mindre hjälp om ni inte själva lyckas på vad som påstås "normala" sättet!

    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Men vad kul att du är färdig med barn då. Många av oss har inte haft den turen än att ens känna att vi är "färdiga" med barn. Vissa har (inklusive jag) just börjat. Och VI ljuger ju inte om vi faktiskt ser ett streck. Ett plus är ett plus, men mycket händer ju på vägen att det kanske inte blir 3st "mirakel" för alla.

    (Ursäkta, men jag blev lite arg faktiskt över detta inlägg) 
  • hernameispekka
    Novembertvillingar skrev 2012-09-28 16:56:57 följande:
    vill inte hoppa in som någon pekpinne eller pessimist men ja tycker många nästan är elaka när ni säger grattis å d faktiskt inte finns en tillstymmelse till plus på stickan!

    trodde denna tråd va för å peppa inte för å ljuga för varandra!!!

    när ett test e så svagt som ja sett ovan är d inte bättre å säga något i stil me att tyvärr tror ja inte d e något plus denna gång men du kommer garanterat lyckas få plus snart! håller alla tummar å tår. lycka till!

    eller något annat mer passande än just grattis då d troligen inte stämmer!???

    bara en fundering!

    skulle aldrig välja att gå ut i denna tråd me nåt test i dagsläget iaf å nu e ja dessutom lyckligt lottad å är färdig me barn å graviditeter då ja snart kommer ha 3 st mirakel. min dotter 4år å tvillingar me bf 10nov!

    all lycka till alla er med barnlängtan er tid kommer att komma om än kanske med mer eller mindre hjälp om ni inte själva lyckas på vad som påstås "normala" sättet!

    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Jag säger aldrig grattis (om det inte är övertydligt)

    Jag säger att jag tror jag ser ett streck. Så får de ta det som de vill. För jag vill inte att någon ska få upp hoppet och så är det falskt
  • slemtorsk i din bralla
    hernameispekka skrev 2012-09-28 17:02:54 följande:
    Jag säger aldrig grattis (om det inte är övertydligt)

    Jag säger att jag tror jag ser ett streck. Så får de ta det som de vill. För jag vill inte att någon ska få upp hoppet och så är det falskt
    håller med dig där.. jag ser ofta när ingen annan ser Men jag är också ärlig att jag ser något och att jag ändå inte vågar säga grattis... har faktiskt ALDRIG sett ett grattis här inne om det inte varit ganska klart o tydligt...

    ....med något litet undantag får jag väl säga.

    Jag tycker det är MER underligt och ganska taskigt att hoppa in och skriva folk på näsan när man inte ens är aktiv i tråden.. att sitta o säga "Jag skulle aldrig för jag är klar med barn.." det känns lite som att sparka på dem som ligger ner. Själv är jag ju gravid nu.. blir 40 i feb men vet inte om jag är färdig med barn, det får förlossningen utvisa och kroppen om jag lyckas bli gravid igen.Jag trodde ju jag var klar för 8 år sedan men ack vad man kan ändra sig.

    Den här tråden har varit min livlina och mitt bollplank under den tid jag försökt bli gravid och om man inte kan förstå vad den har för mening så har man faktiskt inte helt rätt i att komma hit med pekpinnar..för det var just vad denna person gjorde..grattis till dina underverk och att det har gått så bra för dig novembertvillingar.
  • Lizz89

    Loppan8604: ok..;) jag borde ju vara längre gången. Känns konstigt att plussa 2 veckor efter missfall.. Fast får gå på de som senaste mens då ;)

  • hernameispekka
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-28 17:05:59 följande:
    håller med dig där.. jag ser ofta när ingen annan ser Men jag är också ärlig att jag ser något och att jag ändå inte vågar säga grattis... har faktiskt ALDRIG sett ett grattis här inne om det inte varit ganska klart o tydligt...

    ....med något litet undantag får jag väl säga.

    Jag tycker det är MER underligt och ganska taskigt att hoppa in och skriva folk på näsan när man inte ens är aktiv i tråden.. att sitta o säga "Jag skulle aldrig för jag är klar med barn.." det känns lite som att sparka på dem som ligger ner. Själv är jag ju gravid nu.. blir 40 i feb men vet inte om jag är färdig med barn, det får förlossningen utvisa och kroppen om jag lyckas bli gravid igen.Jag trodde ju jag var klar för 8 år sedan men ack vad man kan ändra sig.

    Den här tråden har varit min livlina och mitt bollplank under den tid jag försökt bli gravid och om man inte kan förstå vad den har för mening så har man faktiskt inte helt rätt i att komma hit med pekpinnar..för det var just vad denna person gjorde..grattis till dina underverk och att det har gått så bra för dig novembertvillingar.
    Håller med om allt (förutom din livshistoria, då jag är 19 och har inga barn i tankarna på några år)
  • Loppan8604
    Lizz89 skrev 2012-09-28 17:09:31 följande:
    Loppan8604: ok..;) jag borde ju vara längre gången. Känns konstigt att plussa 2 veckor efter missfall.. Fast får gå på de som senaste mens då ;)



    Kroppen e ju inte säg själv efter ett mf. Men du har haft ett negarivt test mellan pluaset va?? Vill bara försäkra mej så de inte e de gamla hormonerna som mäts?! Har du pratat med din bm? De flesta som fått missfall får ju vul tidigt. Men gå inte innan hela v.7 passerat dp de kan vara svårt att se något foster. :) åhh igen lycka till!!
  • Semlan79

    Kände att jag ville se det svart på vitt, eftersom testet var svagt igår (om än mkt tydligare än i förrgår).
    Köpte ett digitalt i förmiddags och testade för en halvtimme sedan.

    Testet i förrgår. Ett "testa tidigt" från Bäst På Test, ca 3-4 dagar före BIM:

    Likadant test taget igår, 2-3 dagar före BIM:



    Och så det digitala idag, 1-2 dagar före BIM:

  • kanske 4a
    Novembertvillingar skrev 2012-09-28 16:56:57 följande:
    vill inte hoppa in som någon pekpinne eller pessimist men ja tycker många nästan är elaka när ni säger grattis å d faktiskt inte finns en tillstymmelse till plus på stickan!

    trodde denna tråd va för å peppa inte för å ljuga för varandra!!!

    när ett test e så svagt som ja sett ovan är d inte bättre å säga något i stil me att tyvärr tror ja inte d e något plus denna gång men du kommer garanterat lyckas få plus snart! håller alla tummar å tår. lycka till!

    eller något annat mer passande än just grattis då d troligen inte stämmer!???

    bara en fundering!

    skulle aldrig välja att gå ut i denna tråd me nåt test i dagsläget iaf å nu e ja dessutom lyckligt lottad å är färdig me barn å graviditeter då ja snart kommer ha 3 st mirakel. min dotter 4år å tvillingar me bf 10nov!

    all lycka till alla er med barnlängtan er tid kommer att komma om än kanske med mer eller mindre hjälp om ni inte själva lyckas på vad som påstås "normala" sättet!

    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Men det där kändes ju ganska onödigt. Vi säger inte grattis när det inte finns tillstymmelse till streck. Och om man ser något svagt kan man ju inte säga, tyvärr det är inte ett plus denna gången, för det kan det ju faktiskt vara. Det är väl bättre och säga jag ser något svagt men vågar inte säga grattis än, eller liknande. Och om du inte ens planerar barn och stör dig på att vi ser streck som inte du ser, behöver du ju inte hänga i denna tråden eller? Grattis till dina tvillingar!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

    Grattis till alla nya pluss!

    Här kom mensen idag två dagar sen, så äl måste ha kommit senare än jag trodde. Så det är bara att bryta ihop och komma igen.   


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester