• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MrsC74

    Ulrikaz: du gör som du vill men mitt råd att att spara pengarna.
    Vikten är kan ju spela stor roll. Är det under eller övervikt?

  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-12 08:14:15 följande:
    Tänk om han idag då säger att fostret är dött & jag får åka in till sjukan för att få ut det och så var alt egentligen i sin ordning...?
    oj... vilken ågren du måste ha.. stackars.

    OM det är så att han säger att embryot är dött så kan du ju avvakta någon dag eller två och sen åka in till sjukan för att få en "second opinion" men du är ännu väldigt tidigt i din graviditet för att man ska kunna uttala sig egentligen.

    Det enda skulle vara om han bara ser en uppklarning, men det finns faktiskt dem som endast sett uppklarning i vecka 8, de har då fått en ny tid någon vecka senare och då kan man se om det avstannat eller växt genom mätning.

    Att "åka in till sjukan för att få ut det" är ju ingen standardprocedur så tidigt i graviditeten direkt, man vill ju helst att kroppen ska sköta det hela själv så långt som det går så OM något mot förmodan skulle vara rent åt helvete är det knappast något beslut som fattas på plats i gynstolen så att säga.

    SLAPPNA AV nu och så se till att byta läkare efter dagens besök för du verkar ju inte alls ha rätt kemi med denna läkare.

    Vilken tid ska du vara där så jag vet när jag ska hålla tummarna?
  • carolineklund

    En fråga till er som har varit gravida eller är gravida nu..

    Kan man få en blödning "mens" när man är gravid?

    Fick min "mens" 9 dagar över tiden, men ändå har jag fått svaga streck på dem senaste testen.. :/

  • MrsC74

    Leeroy: så här tidigt kan han inte säga att det är dött för det är inte säkert han ser hjärtat ännu. Jag tycker definitivt att du ska byta läkare så att du kan slappna av.
    Lycka till i dag.

  • slemtorsk i din bralla
    carolineklund skrev 2012-11-12 08:18:23 följande:
    En fråga till er som har varit gravida eller är gravida nu..

    Kan man få en blödning "mens" när man är gravid?

    Fick min "mens" 9 dagar över tiden, men ändå har jag fått svaga streck på dem senaste testen.. :/
    Blödningar är väldigt vanligt.. jag blödde mer eller mindre konstant (blandat med bruna flytningar) till vecka 8, läkaren sa då att så många som 30% har regelbundna blödningar i början av graviditeten.

    Oftast är det i ungefär samma tid som mensen skulle ha kommit, ibland är det blödningar som kommer av att livmodertappen blivit extra ömtålig och kan börja blöda så fort man i stort sett reser sig upp eller sätter sig ner.

    OM det är missfall så kan man inte lita på grav-tester tyvärr för de kan ge positivt utslag ibland flera veckor efter missfallet eftersom hcg-halten kan fortsätta stiga eller stanna kvar högt ett bra tag efter missfallet..
  • carolineklund
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-12 08:21:06 följande:
    Blödningar är väldigt vanligt.. jag blödde mer eller mindre konstant (blandat med bruna flytningar) till vecka 8, läkaren sa då att så många som 30% har regelbundna blödningar i början av graviditeten.

    Oftast är det i ungefär samma tid som mensen skulle ha kommit, ibland är det blödningar som kommer av att livmodertappen blivit extra ömtålig och kan börja blöda så fort man i stort sett reser sig upp eller sätter sig ner.

    OM det är missfall så kan man inte lita på grav-tester tyvärr för de kan ge positivt utslag ibland flera veckor efter missfallet eftersom hcg-halten kan fortsätta stiga eller stanna kvar högt ett bra tag efter missfallet..
    Ja, jag har läst om det också.. Har ett CB test hemma. men vet inte ens om det är lönt att jag tar det.. Kanske är min mens som kom 9 dagar senare. Fast det alltid är regelbunden..

    Hade min mens den 1/10 - halva dagen på 3/10. Likadant idag, den började i lördags med ljus rött först.. Och sen blev det lite mer under dagen.. Men är över idag.. Brukar normalt ha min mens 4-6 dagar.. :/
  • Petra 334

    Viochdu - 2 dagar innan äl till dagen efter körde vi med den :)

    Acco - Testa en mindre mängd? Jag använde 2ml. 3 var för mycket och 1 för lite. Svidande låter väldigt konstigt, den ska juh vara helt naturlig. Har faktiskt inte hört någon som haft sådana problem.

  • ak15

    någon som har fått spökstreck med billiga tester? har 5 dagar kvar till bim och får ett streck på billiga tester efter en 10 min (jo jag vet att man inte ska läsa av dom efter 5 min) någon annan som har varit med om nå sånt o varit gravid??

  • ETCW


    Dessa testen är idag på BIM dagen. Jag antar att jag får se mig som gravid nu eller vad säger ni?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester