• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-11-12 08:42:34 följande:
    Ska man ta det som att vi kan det här numera, kanske en mapp med "standardsvar" att ha i telefonen
    vi har ju varit med ett tag så vi har fått in en rutin liksom
  • Snoddasen

    Idag är jag sjukt irriterad på allt jag gör på jobbet inklusive min kollega. Varför vet jag inte, för jag har inget att va irriterad för ändå fnyser jag av han så fort han säger nått. Han ser ganska frågande ut och undra vad det är med med mig,. Jag försökte skylla på trögheten men då sa han att det är mer en trötthet eftersom jag aldrig är sur annars.. Så nu fick jag skylla på att jag är röksuget. Haha.. :) någon annan med konstigt humör?

  • ak15

    någon som har koll på billiga tester ? kommer de alltid ett streck efter att tiden har gått ut?

  • slemtorsk i din bralla
    ak15 skrev 2012-11-12 08:48:31 följande:
    någon som har koll på billiga tester ? kommer de alltid ett streck efter att tiden har gått ut?
    inte alltid.. men ofta på de flesta tester faktiskt eftersom det är en del som är inpregnerad med ett ämne som ska reagera med hcg, finns där inget hcg så sugs fukt upp och det blir som ett kondensstreck där.
  • Leeroy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-12 08:17:33 följande:
    oj... vilken ågren du måste ha.. stackars.

    OM det är så att han säger att embryot är dött så kan du ju avvakta någon dag eller två och sen åka in till sjukan för att få en "second opinion" men du är ännu väldigt tidigt i din graviditet för att man ska kunna uttala sig egentligen.

    Det enda skulle vara om han bara ser en uppklarning, men det finns faktiskt dem som endast sett uppklarning i vecka 8, de har då fått en ny tid någon vecka senare och då kan man se om det avstannat eller växt genom mätning.

    Att "åka in till sjukan för att få ut det" är ju ingen standardprocedur så tidigt i graviditeten direkt, man vill ju helst att kroppen ska sköta det hela själv så långt som det går så OM något mot förmodan skulle vara rent åt helvete är det knappast något beslut som fattas på plats i gynstolen så att säga.

    SLAPPNA AV nu och så se till att byta läkare efter dagens besök för du verkar ju inte alls ha rätt kemi med denna läkare.

    Vilken tid ska du vara där så jag vet när jag ska hålla tummarna?
    Ja jag har en extrem ågren över hela grejen. Förra året när vi konstaterade att fostret var dött (då hade jag ju iofs börjat blöda floder) skickades jag in direkt (annandag jul) och fick ligga över natten för att få ut det.

    Men ja. nu ska jag skärpa mig. Tog ett ÄL-test i morse (bara för att) och det ar bara ökat i styrka. Kl 15.00 ska jag ligga och sprattla i den där stolen så då får du hålla tummarna! Nu ska jag gå ut med hunden & inte tänka mer på det!
  • Komodia

    Carolineklund: det låter som att du är väldigt orolig för missfall :/ jag vet inte om dom kan gå olika till men när jag var gravid och var i vecka 11 så fick jag missfall. Först kom en liten blödning på dagen vid 15 tiden, pratade med förlossningen, 1177 m.m. Och dom sa att det kan vara normalt med blödning men är det ett missfall så kan dom inte göra något.. Jag blödde så in i helvete hela natten, var på toa flera gånger och höll på att svimma flera gånger.. Som tur var så var jag hos min pojkvän och hans familj då så dom stöttade mig och hjälpte mig... Men jag blödde ner sängen flera gånger :( det var hemskt! Dagen efter åkte vi in så blev jag skrapad för att få ut det sista... :( vet inte om det är annorlunda när man är i en tidigare vecka men så var det för mig i vecka 11 iallafall...

  • Leeroy
    Komodia skrev 2012-11-12 08:59:41 följande:
    Carolineklund: det låter som att du är väldigt orolig för missfall :/ jag vet inte om dom kan gå olika till men när jag var gravid och var i vecka 11 så fick jag missfall. Först kom en liten blödning på dagen vid 15 tiden, pratade med förlossningen, 1177 m.m. Och dom sa att det kan vara normalt med blödning men är det ett missfall så kan dom inte göra något.. Jag blödde så in i helvete hela natten, var på toa flera gånger och höll på att svimma flera gånger.. Som tur var så var jag hos min pojkvän och hans familj då så dom stöttade mig och hjälpte mig... Men jag blödde ner sängen flera gånger :( det var hemskt! Dagen efter åkte vi in så blev jag skrapad för att få ut det sista... :( vet inte om det är annorlunda när man är i en tidigare vecka men så var det för mig i vecka 11 iallafall...
    Vilken fysisk smärta får man genomgå vid ett missfall? I min hjärna är det mensvärk gånger tusen, men jag vet inte?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester