• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Hoppas 2012
    Lyckligtälskad skrev 2012-11-13 15:02:02 följande:

    Hej! Skulle behöva er hjälp...

    Tog ett test idag efter att jag börjat känna ömma bröst, stickningar och molande i livmordern... har tidigare haft lite "inbillade" graviditetskrämpor och tidigare har det inte visat något men idag när jag tog testet såg det ut så här?  Visst ser man något men det är inte särskilt starkt, bara en punkt i mitten av strecket? Jag gjorde enligt anvisningarna och tittade på testet efter fem minuter. Vågar jag tro att jag är gravid?

    Till saken hör är att jag har väldigt oregelbunden mens och sen jag slutade helt med mina piller (cerazette) för två månader sedan har jag inte fått tillbaka någon mens. Innan jag slutade helt med piller hände det att jag missade att ta dem ibland och så - så är jag gravid så vet jag inte alls i vilken vecka och så...

    Skulle uppskatta era åsikter och erfarenheter! Tack på förhand! 


    Jag tycker inte det är en tvekan :)
    Grattis! ta ett digitalt imorgon
  • Helenmedh

    Fidelis och Fransa: Grattis! (ja även till dig Fidelis, äntligen!) 

    Ulricaz, Leea och Finmamma: Tyvärr ser jag ingenting..  

  • HelenFr

    Grattis Fransa och Fidelis :)

    Ulricaz: ser inget :(

    Lyckligt älskad: tycker det ser positivt ut om än lite udda, jag tror att det är ett plus...

  • Lyckligtälskad

    Tack snälla för era åsikter och kommentarer! Va snälla ni är! ♥

    Ska jag köpa ett CB digitalt test på apoteket eller vad heter de som visar var man isf är i graviditeten, eller hur fungerar det?

    Vill hoppas och våga tro att det är på riktigt men vet inte vad jag ska tro än... vill veta definitivt men kanske får bättre besked i morgon med det digitala. Tack än en gång för era svar!

    Vill oxå önska alla som plusat stort Grattis!       

  • ollasulrika
    ulricaz skrev 2012-11-13 14:46:07 följande:
    försöker igen

     


     



    På vilken ÄL + är du idag ulricaz?

    MIna test ser ut så och jag ligger på Äl + 8-9 så det är himla tidigt.  

    Jag ser tyvärr inget annat streck än kontrollstrecket....   

    Förstår om det är jobbigt att höra, vet hur du känner för vi kämpar själva med plus och jag hoppas verkligen att denna månad har lyckats....        
  • ak15




    får jag låna era ögon? snälla säg att ni kanske ser nå eller? ;) ska ha mens på fre eller lör har aldrig fått en tillstymmelse förut på dom här nya cb (bara när jag har varit gravid)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester