• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Susssiii
    MissKaos skrev 2013-03-02 21:07:09 följande:
    Ja, jag fick mf före BIM..

    Tack

    o lycka till! Vänta nu bebis och inte mf.



    Beklagar verkligen :(

    Tack! Jag ska försöka slappna av lite...Men det är svårt måste jag säga :/
  • liteavvarje
    Susssiii skrev 2013-03-02 21:11:46 följande:



    SÅ himla jobbigt!
    Kännet du det som mensvärk eller du har också som mig stick inne i slidan...

    Du kanske inte vill dela med dig av det ...Kanske för privat...
    Är bara sp orolig för det kändes så förra gången mitt missfall börja :(
    Har mensvärk och ont i äggstocken.. Har läst att det är ofarligt men kan ju inte låta bli att oroa mig ändå.. Fått missfall i v.4-5, i oktober och för några år sen fick jag göra abort i v.19 pga hjärtfel så kommer väl aldrig sluta oroa mig..
  • RS89
    liteavvarje skrev 2013-03-02 21:14:57 följande:
    Har mensvärk och ont i äggstocken.. Har läst att det är ofarligt men kan ju inte låta bli att oroa mig ändå.. Fått missfall i v.4-5, i oktober och för några år sen fick jag göra abort i v.19 pga hjärtfel så kommer väl aldrig sluta oroa mig..
    jag har också ont i min ena äggstock. vänster. typ ibland när jag spänner mig eller något. det gjorde så ibland under sen graviditet förra grav med... MEN även en gång när jag misstänkte att jag hade fått mf så har jag också haft ont i vänster äggstock men då plussade jag aldrig och det onda kom efter blödningen.
    vi får se vart detta leder.
    beklagar dina mf!
  • gosis
    Susssiii skrev 2013-03-02 21:06:12 följande:



    Skönt att höra!
    För jag har verkligen jätte ont emellanåt & det sticker inne i slida.... :O
    När ska du ta grav test nästa gång? :))
    så hade jag när jag va gravid 2:a gången. Har en frisk och kry lien kille på 16 mån :)
    Har också fått ett Mf innan vår son kom till, känndes precis lika dant då med.
    Förstår din oro, men tänk såhär, dina känningar hade du förra gången du var gravid, och även denna gången , så ta det som du är gravid istället för att tänka: Jaha nu är det ett Mf på G, är kanske grav -symptomen  istället. 
  • anonym lilla jag
    Susssiii skrev 2013-03-02 21:03:12 följande:
    Jag sitter som sagt på nålar hela tiden! Har massa ont hela tiden som vid mens & ibland värre...Bara väntar på blodet :( Jobbig känsla!!!



    Hej! Brukar läsa här och glädjas med er som plussar och hålla tummarna för er som väntar på plus! Grattis till alla som fått plus de senaste dagarna

    Ville bara säga att jag under båda mina graviditeter haft mensvärkliknande smärta i varierande styrka, från svag molande till ganska intensiv, i själva magen men också ligamentsmärtor runt omkring magen pga att livmodern växer och kroppen förbereder sig. Det höll på från bim ungefär och till ca v 9-10. Tyckte det var jättejobbigt och oroade mig hela tiden! Önskar att jag hade varit mer förberedd på att det kunde göra så ont - och att det då ändå var bra med bebisen i magen och inte behövde betyda att det var missfall på gång.

    Nu har jag två underbara tjejer, en 5-åring och en på 16 månader, finast i världen =) Så smärta behöver inte alls betyda att något är fel utan faktiskt bara vara ett tecken på att graviditeten går som den ska, att kroppen reagerar och förbereder sig som den ska, livmodern växer, osv.

    Förstår er oro, framförallt ni som haft mf, men hoppas att mina ord kan lugna er lite!! Håller alla tummar för att allt kommer att gå bra
  • Susssiii
    liteavvarje skrev 2013-03-02 21:14:57 följande:
    Har mensvärk och ont i äggstocken.. Har läst att det är ofarligt men kan ju inte låta bli att oroa mig ändå.. Fått missfall i v.4-5, i oktober och för några år sen fick jag göra abort i v.19 pga hjärtfel så kommer väl aldrig sluta oroa mig..



    Aweeee lider verkligen med dig :((

    Men nu jäklar SKA det gå bra för oss!!!

    Så det så!!!
  • Susssiii
    gosis skrev 2013-03-02 22:12:05 följande:
    så hade jag när jag va gravid 2:a gången. Har en frisk och kry lien kille på 16 mån :)

    Har också fått ett Mf innan vår son kom till, känndes precis lika dant då med.

    Förstår din oro, men tänk såhär, dina känningar hade du förra gången du var gravid, och även denna gången , så ta det som du är gravid istället för att tänka: Jaha nu är det ett Mf på G, är kanske grav -symptomen  istället. 



    Tack gosis för dina lugnande ord!!!

    Känns så skönt att bli påmind om att inte tänka så jäkla negativt !!!

    Grattis till er son :)))
  • Susssiii
    anonym lilla jag skrev 2013-03-02 22:53:25 följande:
    Hej! Brukar läsa här och glädjas med er som plussar och hålla tummarna för er som väntar på plus! Grattis till alla som fått plus de senaste dagarna

    Ville bara säga att jag under båda mina graviditeter haft mensvärkliknande smärta i varierande styrka, från svag molande till ganska intensiv, i själva magen men också ligamentsmärtor runt omkring magen pga att livmodern växer och kroppen förbereder sig. Det höll på från bim ungefär och till ca v 9-10. Tyckte det var jättejobbigt och oroade mig hela tiden! Önskar att jag hade varit mer förberedd på att det kunde göra så ont - och att det då ändå var bra med bebisen i magen och inte behövde betyda att det var missfall på gång.

    Nu har jag två underbara tjejer, en 5-åring och en på 16 månader, finast i världen =) Så smärta behöver inte alls betyda att något är fel utan faktiskt bara vara ett tecken på att graviditeten går som den ska, att kroppen reagerar och förbereder sig som den ska, livmodern växer, osv.

    Förstår er oro, framförallt ni som haft mf, men hoppas att mina ord kan lugna er lite!! Håller alla tummar för att allt kommer att gå bra



    Dina ord lugnar verkligen!!! Nog mer än du kan tänka dig!!!!

    Tack!!!!

    & tack för ditt grattis :)

    Kan inte förstå att jag faktiskt är gravid igen :D Känns så himla overkligt!!! ^^

    Grattis till dina kärleksbarn :)))
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester