• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • tovemaja
    Fru Amer skrev 2013-11-18 09:51:48 följande:
    Dum som man är köpte man TLs tester denna gången.
    Och ville kolla om de ger spök. Ja de ger tydliga spök. Eftersom jag då hade äl i går.
    Skräp tester...
    aha! det är dess jag just använt... men testade igår och då var det helt blankt... idag en skugga av ett plus... är dina spök rosa?
  • MammaMia93

    Vilka tester kan ni som testat ett tag rekommendera?


    Elliot 30 December 2011 <3
  • Fru Amer
    tovemaja skrev 2013-11-18 09:55:38 följande:
    aha! det är dess jag just använt... men testade igår och då var det helt blankt... idag en skugga av ett plus... är dina spök rosa?
    Rosa svagt.. Men endå tydligt.. Inte lika mycket när det torkat.. Skulle bara testa så man inte blir lurad sen.. Hade bara äl i går nämligen :/
  • Copycatkid
    Dakine skrev 2013-11-18 09:40:18 följande:
    Okej :/ Jo det tycker jag med. Men kan ju vara så att ÄL var senare än vad testen visade... man kan väl hoppas på det iaf :P haha

    För med första barnet fick jag ett jätte tydligt plus direkt. Men tror jag testade först då 1 vecka efter BIM eftersom jag inte alls trodde jag var gravid och tänkte inte på att mensen var sen. (var oplanerat) :) 



    Ja har man inte super koll på äl så kan det ju vara så, eller att ägget fäste senare :) ja hoppas kan man alltid göra! Ta ett CB om någon dag och berätta hur det gick! :)
  • Copycatkid
    tovemaja skrev 2013-11-18 09:37:10 följande:
    ser det rosa ut tycker ni? Man ser bara det smala men i nedre kanten ser man konturerna av hela test-strecket irl...

    tack snälla människor för att ni tagit er tid och tittat på testet! Så snälla ni är!



    Vänta två dagar och ta ett CB så kanske det syns tydl
  • Copycatkid
    tovemaja skrev 2013-11-18 09:37:10 följande:
    ser det rosa ut tycker ni? Man ser bara det smala men i nedre kanten ser man konturerna av hela test-strecket irl...

    tack snälla människor för att ni tagit er tid och tittat på testet! Så snälla ni är!



    Vänta två dagar och ta ett CB så kanske det syns tydligare! :)
  • Kroa

    Provar att lägga upp en bild från mobilen så ni får säga till om den inte syns!

    Idag testade jag igen och fick samma svaaaaga streck. Syns knappt alls med blotta ögat, dock är bilderna tagna efter 5 min.

    Det är RFSUs vanliga röda jag använt.. Är det bara spökstreck eller borde jag kanske köpa CB eller något?

  • RockTheRebell

    Mina spök är tydliga att få på kort men inte tillstymmelse till rosa. Bara gråvita och lika breda. Det indikerar att remsan är där. Rosa indikerar grav.hormon. Så spökstreck är egentligen bevis på att testet fungerar. Om man hade varit gravid. I jakt på plus tar man mycket som hån.

  • tovemaja
    Copycatkid skrev 2013-11-18 10:03:31 följande:



    Vänta två dagar och ta ett CB så kanske det syns tydl
    tack! men har massa tester så kommer testa varje dag fram till BIM. På lördag är det dags för CB tror jag!

    Tack alla igen för er input ! Är helt novis på detta med att få streck, aldrig hänt, men har så klart läst massa om spök och torkstreck!
  • Fru Amer
    tovemaja skrev 2013-11-18 09:55:38 följande:
    aha! det är dess jag just använt... men testade igår och då var det helt blankt... idag en skugga av ett plus... är dina spök rosa?
    Rosa svagt.. Men endå tydligt.. Inte lika mycket när det torkat.. Skulle bara testa så man inte blir lurad sen.. Hade bara äl i går nämligen :/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester