• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • LovisaC
    LittleFlora skrev 2013-11-18 12:30:55 följande:
    ar haft slemmiga flytningar sen innan BIM. Ni vet så man halkar till med pappret när man torkar sig på toa?

    Jag vet att jag har haft det någon dag innan mensen också men nu har jag som haft det i cirka 5 dagar! ??

    Jag har ju PCOS men mensen har varit regelbunden i nästan 3 år och jag har haft ägglossning (i alla fall om man kollar sekretet). Nu är jag orolig att mensen börjat krångla igen.

    Varför kan inget bara vara enkelt?

    Slemmiga flytningar beror ju på högt östrogenvärde. Jag vet dock inte om det betyder något för fertiliteten?

    Har du kollat med äl-tester eller temp om du har ägglossning? Du borde ju ha det om mensen är regelbunden men jag tänker, för att vara säker.
  • Knyttet

    Hej.

    Någon som vill uttala sig? :) Jag anar någonting men kan inte avgöra färg. Det dök upp under testtiden och är lika brett som kontrollstrecket. Har försökt att trixa lite men är inte så duktig.

  • Jacqueline
    EQ85 skrev 2013-11-18 12:42:26 följande:
    i med att ingen vätska verkar kommit till rutan hade jag bara doppat det igen eller kissat på d igen, sett va d visade. :P
    Jag med haha
  • LittleFlora
    LovisaC skrev 2013-11-18 13:09:32 följande:

    Slemmiga flytningar beror ju på högt östrogenvärde. Jag vet dock inte om det betyder något för fertiliteten?
    Har du kollat med äl-tester eller temp om du har ägglossning? Du borde ju ha det om mensen är regelbunden men jag tänker, för att vara säker.

    Aaah, okej. Ja då kommer väl mensen endera dagen då.

    Jag har bara kollat sekretet då jag läst att äl-tester inte funkar på oss med PCO då stickorna ger utslag hela tiden.
  • MammaMia93
    nypan78 skrev 2013-11-18 11:28:11 följande:

     


    Här kommer mina tester. Snälla kan ni titta och kommentera?
     Det översta är tagen BIM -4 och klart blankt men det nedre imorse BIM -2 och det är ju nåt där. Måste tillägga att den bilden tog jag först när testet var uttorkad så det syntes väldigt diffust under de första 5 minuterna. Har någon råkat ut för samma sak? Kan det ända vara så att det är nåt? Man ska ju egentligen inte titta på testet efter 5 minuter...men det är verkligen dåliga tester verkar som...
    Det är positivt..
    Elliot 30 December 2011 <3
  • MammaMia93
    Knyttet skrev 2013-11-18 13:09:37 följande:
    Hej.
    Någon som vill uttala sig? :) Jag anar någonting men kan inte avgöra färg. Det dök upp under testtiden och är lika brett som kontrollstrecket. Har försökt att trixa lite men är inte så duktig.
    Jag tycker mig se något..
    Elliot 30 December 2011 <3
  • Knyttet
    MammaMia93 skrev 2013-11-18 13:28:29 följande:
    Jag tycker mig se något.. smile1.gif
    Elliot 30 December 2011 <3
    Åh, gör du? Tack så mycket för att du tittare :) tiden får utvisa om det faktiskt är ett plus eller ett spök.
  • MammaMia93


    Tycker det ser positivt ut, men svårt att avgöra när det är så extremt svagt..
    Elliot 30 December 2011 <3
  • MammaMia93
    Knyttet skrev 2013-11-18 13:29:48 följande:
    Åh, gör du? Tack så mycket för att du tittare :) tiden får utvisa om det faktiskt är ett plus eller ett spök.
    Ja det tycker jag nog allt.. Iaf på den redigerade bilden. Dessutom är ju strecket lika brett som kontrollstrecket och lite rosa, inte alls så där grått som spökstreck.
    Elliot 30 December 2011 <3
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester