• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nimah

    Kingston Nova, ser ut som ett fint plus tycker jag!

    Mintursnart, jo jag anar nåt där!

    Jag är människan med världens minsta tålamod så jag tog mitt sista clear blue plus vid lunch. Det ser starkare ut tycker jag! Så då blev jag ivrig och stoppade kvickt ner ett digitalt också, som sa inte gravid. Men åhhhhh! Man kan väl inte få spök på fem test av två olika märken heller? Dumma digitaltest. Är det nån som vet om man alltid ser tre streck på stickorna i dem nör man bryter upp dem, oavsett om de är positiva eller inte?

  • grossess
    Mintursnart skrev 2014-02-15 14:22:15 följande:
    Nån som ser nåt? :)
    jag tycker mig också ana något :)
    Nimah skrev 2014-02-15 14:27:32 följande:
    Kingston Nova, ser ut som ett fint plus tycker jag!

    Mintursnart, jo jag anar nåt där!

    Jag är människan med världens minsta tålamod så jag tog mitt sista clear blue plus vid lunch. Det ser starkare ut tycker jag! Så då blev jag ivrig och stoppade kvickt ner ett digitalt också, som sa inte gravid. Men åhhhhh! Man kan väl inte få spök på fem test av två olika märken heller? Dumma digitaltest. Är det nån som vet om man alltid ser tre streck på stickorna i dem nör man bryter upp dem, oavsett om de är positiva eller inte?
    menar du tre streck om man bryter upp digitaltestet?

  • V79
    Nimah skrev 2014-02-15 14:27:32 följande:
    Kingston Nova, ser ut som ett fint plus tycker jag! Mintursnart, jo jag anar nåt där! Jag är människan med världens minsta tålamod så jag tog mitt sista clear blue plus vid lunch. Det ser starkare ut tycker jag! Så då blev jag ivrig och stoppade kvickt ner ett digitalt också, som sa inte gravid. Men åhhhhh! Man kan väl inte få spök på fem test av två olika märken heller? Dumma digitaltest. Är det nån som vet om man alltid ser tre streck på stickorna i dem nör man bryter upp dem, oavsett om de är positiva eller inte?

    Jag fick också inte gravid på digitala när mitt vanliga cb var lika svagt som ditt, tror att det var på gränsen att slå över till gravid. Dagen efter fick jag gravid 1-2. Tror inte att dina är spök utan att du är gravid.
  • Liten till

    Hej. Grattis till alla nya fina plus!

    Måste få fråga lite. Förra graviditeten med sonen mådde jag mer och mer illa, sedan spydde jag några veckor (från v 7 ) och sen var det bättre.

    Nu tycker jag att illamåendet redan avtagit? Är bara v 6+0 idag så det känns ju väldigt tidigt? Jag vet att alla grav är olika, men oroligt känns det ändå. Någon som haft lika?

    Fick i allafall bekräftat att det ökat på två veckor nu, då var det gravid 1-2, nu ser det ut såhär

  • 9camilla9

    hej det här är min systers test hon har försökt och  få barn i 8 månader nu kan ni trixa dom eller något för tycker mig se 2 streck :)



  • Miamej
    MIKD skrev 2014-02-15 15:48:39 följande:
    Detta test gjorde jag imorse, är det ett spökstreck??

    Ser ut som ett jättefint positivt test.
  • Liten till
    MIKD skrev 2014-02-15 15:48:39 följande:
    Detta test gjorde jag imorse, är det ett spökstreck??



    Det ser Inte ut att vara ett spökstreck, det där är ju starkt
  • Nimah
    grossess skrev 2014-02-15 15:44:50 följande:
    jag tycker mig också ana något :)
    Nimah skrev 2014-02-15 14:27:32 följande:Kingston Nova, ser ut som ett fint plus tycker jag!

    Mintursnart, jo jag anar nåt där!

    Jag är människan med världens minsta tålamod så jag tog mitt sista clear blue plus vid lunch. Det ser starkare ut tycker jag! Så då blev jag ivrig och stoppade kvickt ner ett digitalt också, som sa inte gravid. Men åhhhhh! Man kan väl inte få spök på fem test av två olika märken heller? Dumma digitaltest. Är det nån som vet om man alltid ser tre streck på stickorna i dem nör man bryter upp dem, oavsett om de är positiva eller inte?
    menar du tre streck om man bryter upp digitaltestet?

    Ja precis, digitaltester har ju två stickor i sig och jag undrar om de alltid visar tre streck, för det syntes tre streck på mitt.
  • Nimah
    V79 skrev 2014-02-15 15:48:22 följande:

    Jag fick också inte gravid på digitala när mitt vanliga cb var lika svagt som ditt, tror att det var på gränsen att slå över till gravid. Dagen efter fick jag gravid 1-2. Tror inte att dina är spök utan att du är gravid.
    Tack för pepp! Hoppas det blir samma för mig. Det är precis som att jag är så övertygad om att jag är gravid att jag blir förbannad på testen när de visar fel :-P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester