• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ElinOchMarcus
    Erli skrev 2014-06-17 15:44:59 följande:
    Är det stickor från testlagret? Kan isåfall säga att mina har varit positiva när de sett ut som ditt mittersta test. Har jämfört med cb digital 2 ggr, så jag vet att mina aldrig blir starkare än sådär.

    Så utifrån mina erfarenheter skulle jag säga att du hade äl igår :)
    Jo det är från testlagret :) har använt mig av dom för några år sen och då har jag för mig att jag aldrig fick starkare än sådär.. Det skulle stämma in i cykeln om äl är nu i dagarna. Men har oregelbunden mens då jag slutade med p-piller i mars och har bara haft en mens efter det som var 60 dagar sen :/
  • JhjärtaK
    ElinOchMarcus skrev 2014-06-17 15:56:10 följande:
    Nja har inga direkta äl flytningar men känner mig lite febrig typ

    När jag trodde att ÄL-stickorna från testlagret var positiva så kollade jag med cbs digitala ÄL-test för att se om det kom upp en glad gubbe. Hade också långa cykler efter p-pillerstopp (första blev 48 dagar) och testade således under lång tid och då har man ju inte råd med de digitala, ok om det diffar några dagar hit och dit men inte så många som jag var tvungen att testa iaf.
  • Annette79
    Madeleiiiine skrev 2014-06-17 18:28:45 följande:

    Ni som plussat supersvagt på cb pluss och tagit digitalt morgonen efter eller med samma urin har det visat gravid då?


    Jag plussade i söndags med CB, ganska svagt men ändå klart synligt. Tog ett digitalt CB nyss utan morgonurin och det visar gravid :))) Det digitala och "plus Stickan" mäter båda från 25 så ska vara lika känsliga ;) Lycka Till!!
  • JhjärtaK

    Ok, här kommer kvällens test (testoman, oh ja! ) Nu ser jag IRL tror jag men redigt svårt att fånga på bild kan jag säga. 

    Någon som är bra på att trixa? 


  • Madeleiiiine
    Annette79 skrev 2014-06-17 18:52:21 följande:
    Jag plussade i söndags med CB, ganska svagt men ändå klart synligt. Tog ett digitalt CB nyss utan morgonurin och det visar gravid :))) Det digitala och "plus Stickan" mäter båda från 25 så ska vara lika känsliga ;) Lycka Till!!
    När är bim för dig?
  • mitthemligajag
    JhjärtaK skrev 2014-06-17 18:52:47 följande:

    Ok, här kommer kvällens test (testoman, oh ja! smile2.gif ) Nu ser jag IRL tror jag men redigt svårt att fånga på bild kan jag säga. 

    Någon som är bra på att trixa? 



    De där blir nog positivt om några dagar! :) ser ngt ;)
  • sranin

    Hej


    Jag och min sambo har försökt länge och är inne på pergotimekur nr2, fick inget tydligt utslag på ägglossningstesterna denna månad så vet inte när det är BIM. Kan vi lita på att detta verkligen är ett PLUS?


  • Annette79
    JhjärtaK skrev 2014-06-17 18:52:47 följande:

    Ok, här kommer kvällens test (testoman, oh ja! smile2.gif ) Nu ser jag IRL tror jag men redigt svårt att fånga på bild kan jag säga. 

    Någon som är bra på att trixa? 



    Åhh, jag ser :))) Det ökar ju...syns betydligt mer än i morse!!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester