• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • kanien
    CrazyChristina skrev 2014-08-14 13:28:46 följande:
    Jag skulle räkna de som positivt fram tills jag fått ett ännu starkare (man kan ju inte vara säker om de blir starkare än så). Äl borde vara senast lördag så jag hade sexat i ikväll och morgon oxå på förmiddagen om det finns möjlighet.
    Efter att bilden togs så blev teststrecket ännu starkare än kontrollstrecket så det kan nig inte bli mer positivt, igår var det inte i närheten. Men dä kan jag räkna allra senast lördag morgon att ägget släpper? Beräknad äl var egentligen till igår så den blir ju några dagar sen, men det gör inget så länge jag har äl :)
  • TildaKlara
    Emppo skrev 2014-08-14 13:29:35 följande:
    Jag ser!! Blir säkert starkare om nån dag
    Vi får väl se hur det slutar, Bim är ju på måndag :)!!
  • CrazyChristina
    kanien skrev 2014-08-14 13:42:53 följande:
    Efter att bilden togs så blev teststrecket ännu starkare än kontrollstrecket så det kan nig inte bli mer positivt, igår var det inte i närheten. Men dä kan jag räkna allra senast lördag morgon att ägget släpper? Beräknad äl var egentligen till igår så den blir ju några dagar sen, men det gör inget så länge jag har äl :)
    Ja då e de definitivt positivt.. Ja senast lördag skulle jag säga. Så sex mitt på lördag så kanske spermierna möter ägget.
  • Emppo
    TildaKlara skrev 2014-08-14 14:11:00 följande:
    Vi får väl se hur det slutar, Bim är ju på måndag :)!!
    Vi hoppas det blir ett fint plus. Vågar mig nästan på ett grattis
  • CrazyChristina
    Nostalgity skrev 2014-08-14 15:18:49 följande:

    Om man har äl smärtor igår och lite mindre idag, när tror ni man har äl då?


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    De e svårt att säga vissa får ont ett par dagar innan ägget släpper och andra får ont först efter ägget släppt.
  • Nostalgity

    Hade min.cykel på 31 dagar och senaste på 26 dagar med start 1a augusti. Så enligt Appen p tracker ,skulle jag ha äl igår onsdag. Hade sex natten mellan måndag-tisdag. Hade lite ont tisdags kväll..värre hela onsdagen och idag är de nästan borta. Vad tror ni chanserna te en graviditet är?


    CrazyChristina skrev 2014-08-14 15:23:07 följande:

    De e svårt att säga vissa får ont ett par dagar innan ägget släpper och andra får ont först efter ägget släppt.


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Nostalgity skrev 2014-08-14 15:36:59 följande:

    Hade min förra cykel på 31 dagar och senaste på 26 dagar med start 1a augusti. Så enligt Appen p tracker ,skulle jag ha äl igår onsdag. Hade sex natten mellan måndag-tisdag. Hade lite ont tisdags kväll..värre hela onsdagen och idag är de nästan borta. Vad tror ni chanserna te en graviditet är?


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • maybelline


    Läst lite på olika trådar att äl test kan visa att man är gravid innan grav.testen, så jag testade lite på skoj, hade mens runt 25 juli, skulle då ha ägglossning den 8/8, men varför visar stickan två streck? Har jag missat något eller kan den visa att man är gravid?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester