• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • LittleFlora
    Mysmia79 skrev 2014-08-21 00:13:38 följande:
    Detta ser du ju jätte gravid ut på
    Men eller hur?! Jag var tvärsäker. Vad fanns att tvivla på? Det var två streck! Inte ens särskilt svagt. Men icke. Testet togs för ett år sen typ, så jag vet med säkerhet att jag inte var gravid. ;)
  • Cynnis

    Hej igen (!). :)

    Jag är bara 5 dagar efter ÄL nu, men kunde givetvis inte låtabli att ta ett test.^^

    Jag vet att man inte ska koll på test som är äldre än 10 minuter... Men nu glömde jag slänga testet, det låg alltså framme ~ 1 timma... Och jag har sparat tester förut, för att kunna se ev stegringar, men dom har aldrig sett ut såhär eller "utvecklats" så här mycket efter utgångstiden... Vad betyder detta?? Hjälp(?!)

  • Zarina
    Cynnis skrev 2014-08-21 10:16:31 följande:

    Hej igen (!). :)

    Jag är bara 5 dagar efter ÄL nu, men kunde givetvis inte låtabli att ta ett test.^^

    Jag vet att man inte ska koll på test som är äldre än 10 minuter... Men nu glömde jag slänga testet, det låg alltså framme ~ 1 timma... Och jag har sparat tester förut, för att kunna se ev stegringar, men dom har aldrig sett ut såhär eller "utvecklats" så här mycket efter utgångstiden... Vad betyder detta?? Hjälp(?!) phpDS2xbJ41765.jpg


    Fem dagar efter äl tror jag nog inte man kan testa positivt, och testet ser nog tyvärr lite konstigt ut... Skulle inte räkna med något ännu, men håller tummarna!
  • louisep87
    CrazyChristina skrev 2014-08-21 07:50:42 följande:

    Något är det där men svårt att säga vad. Hoppas du får svar på gyn..


    Det hoppas jag med. Blir frustrerad när jag börjar få "värk " nu med. Funderar på om det kan vara utomkvedshavandeskap. Vi får se helt enkelt. Klart man spekulerar hela tiden, men vem skulle inte gör de ett när mensen inte har kommit på 5 månader.
  • CrazyChristina
    louisep87 skrev 2014-08-21 10:22:45 följande:
    Det hoppas jag med. Blir frustrerad när jag börjar få "värk " nu med. Funderar på om det kan vara utomkvedshavandeskap. Vi får se helt enkelt. Klart man spekulerar hela tiden, men vem skulle inte gör de ett när mensen inte har kommit på 5 månader.
    Oftast om de e utomkveds får man positivt test väldigt tidigt några dagar efter äl bara så något tveksamt test hade man inte fått..
  • louisep87
    CrazyChristina skrev 2014-08-21 10:28:33 följande:

    Oftast om de e utomkveds får man positivt test väldigt tidigt några dagar efter äl bara så något tveksamt test hade man inte fått..


    Då kan jag känna mig lite lugnare iaf. Ååå blir tokig på ovissheten. Hoppas att jag får komma in tidigt till gyn. Hoppas verkligen att dom hittar vad det beror på. Men om det skulle gömma sig en graviditet, kan man ha som ilningar ner mot ljumskarna då? Det är inte konstant värk utan det kommer till och från varje dag.
  • louisep87
    Mysmia79 skrev 2014-08-21 06:42:29 följande:

    Nixpix negativt här. Kom lite blod på pappret med så den där tanten kommer väl i dag


    Usch vad tråkigt att höra. När ska det bli din tur?!
  • Nimah
    louisep87 skrev 2014-08-21 10:38:33 följande:
    Då kan jag känna mig lite lugnare iaf. Ååå blir tokig på ovissheten. Hoppas att jag får komma in tidigt till gyn. Hoppas verkligen att dom hittar vad det beror på. Men om det skulle gömma sig en graviditet, kan man ha som ilningar ner mot ljumskarna då? Det är inte konstant värk utan det kommer till och från varje dag.
    Det är mitt första symptom på graviditet. Det känner jag alltid flera dagar innan jag får positivt på tester!
  • Lambda

    Har funderingar, tacksam för råd. Min medelcykel ligger på 26 dagar. Gjorde G-test på dag 28, mitt på dagen och hade druckit som visade neg. Idag är det dag 32, om jag gör ett nytt gtest idag och det visar negativt igen då borde det väl stämma och inte finnas en chans att jag skulle vara gravid va? Har inte en aning när äl var eller ej? Lite rädd för graviditet just nu :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester