• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • CrazyChristina
    Petto 83 skrev 2014-10-25 11:06:46 följande:

    Har en liten fråga om fertilitetmonitorns test. Får man alltid 2 streck på dom el är det 2 sträck när man närmar sig ägglossning? En konstig fråga kanske :)


    Ja det ena är LH och det andra östrogen. När östrogenet ökar ändrar monitorn till hög och när LH ökat och östrogenet går ner lite ändrar den till max.
  • Petto 83
    CrazyChristina skrev 2014-10-25 12:54:26 följande:
    Ja det ena är LH och det andra östrogen. När östrogenet ökar ändrar monitorn till hög och när LH ökat och östrogenet går ner lite ändrar den till max.
    Okey, tack för svar. Testade ett i dag och är på Äl+10 och fick 2 streck. Vet egentligen inte varför jag gjorde det men haha
  • Elk

    Säg den lycka som varar, efter svaaagt + i morse på bim -2 eller -3 så har det kommit lite blod. Brukar aldrig få mens innan bim utan snarare en dag senare. Får hoppas det är en "ofarlig" blödning, men vågar inte riktigt hoppas längre :(

  • dagg03
    jc78 skrev 2014-10-25 16:07:44 följande:

    Sorry,..här kommer ett till..

    phpPSqEfu13919.jpg

    Vad ska jag tro?


    Jag ser något svagt! Svårt att säga om det är ett svagt plus eller spök! Skulle testa igen imorgon eller om någon dag! :)
  • enannanmaria
    jc78 skrev 2014-10-25 15:09:25 följande:

    Jaha? Tog rfsu nu,,,och ser ett ljust svagt rosa streck. ,,vet inte vad jag ska tro,..

    phpPkhBXX16112.jpgphpwdzmiX77036.jpg


    Kan du ha haft ÄL senare än du tror? Annars är det nog negativt om du är på ÄL+20. Alternativt är du "låghormonare".

    Jag är gravid och på ÄL+12 såg mitt RFSU ut så här:

  • Linus1234

    Alltid :/


    Petto 83 skrev 2014-10-25 11:06:46 följande:

    Har en liten fråga om fertilitetmonitorns test. Får man alltid 2 streck på dom el är det 2 sträck när man närmar sig ägglossning? En konstig fråga kanske :)


  • Fundersam skogsmulle
    typ89 skrev 2014-10-25 08:54:35 följande:

    Är det någon som vet om det är vanligt att få streck på testlagrets stavar trots att man inte är gravid?
    Jag är på bim idag och testade med en sån, ser två streck,Men har för mej att detta hänt mej en gång förut så doppade ett billiga testers i samma urin och på det syns inget alls.


    Jag fick plus på alla mina stavar från testlagret, negativt på clear blue! (testade endast efter BIM, så clear blue borde ju stämma!) Min mens var 7 dagar sen, och ytterligare en vecka därefter så testade ja med tre stickor i samma urin, alla blev positiva. Testade även tre dagar efter och de blev också positiva. Så till slut testade jag clear blue som sa negativt... Så ja, tyvärr så år jag plus varje gång, om än väldigt svagt ibland! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester