• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • whataboutmydreams
    frestelsen skrev 2014-12-05 13:19:03 följande:

    Ojoj visste att svaaaaaga streck kan vara nåt:)

    Räkna på 29 dagars cykel så BIM onsdag. Plus tidigt asså:)


    Åh, stort Grattis!
  • frestelsen
    whataboutmydreams skrev 2014-12-05 13:41:50 följande:
    Åh, stort Grattis!
    Tack:)
    Gå och köp ett digitalt nu:) Du ser ju mina streck.. 
  • whataboutmydreams
    frestelsen skrev 2014-12-05 13:50:00 följande:

    Tack:)

    Gå och köp ett digitalt nu:) Du ser ju mina streck.. 


    Jag tror jag väntar några dagar. Min test är svagare idag än igår tycker jag.
  • Hearts76
    MammaEmma89 skrev 2014-12-05 13:40:37 följande:

    Va tror ni om det här testet? Har BIM på söndag :) 


    För dålig skärpa.
  • louisep87
    Hearts76 skrev 2014-12-05 11:30:12 följande:

    Hej Louise! När jag har tagit Letrozole så har jag börjat med älstickor på dag 11. Följ anvisningarna NOGA, när det gäller att inte kissa på några timmar etc. Jag tog morgon och kväll för att inte missa. Fick utslag olika dagar, allt från 13-19, så håll ut :) Nu senaste gången (fyra graviditeter med hjälp av tabletter), så fick jag utslag dag 18. Jag går till Linnékliniken och följs upp noggrant med vul varannan dag från dag 12. Då ser man hur och om äggblåsorna utvecklas. Denna gången tog jag även en älspruta, Ovitrelle, för att ägget verkligen skulle släppa. Har man pco så kan man ju få pos ältest men ägget blir bara moget uten att släppa. Så den 15:e blir ju perfekt för dig att gå till gyn och kolla med vul. Lycka till!


    Tack så jättemycket för snabbt svar. Jo grejen är ju den att jag får fullt utslag helhela tiden på sånna tester. Men så fort mensen är över kommer vi att köra på varje dag morgon och kväll för att vara på den säkra sidan haha snacka om att vara less på mys efter det
  • Hearts76
    louisep87 skrev 2014-12-05 14:26:19 följande:

    Tack så jättemycket för snabbt svar. Jo grejen är ju den att jag får fullt utslag helhela tiden på sånna tester. Men så fort mensen är över kommer vi att köra på varje dag morgon och kväll för att vara på den säkra sidan haha snacka om att vara less på mys efter det


    Ja så gjorde vi också, ett evigt liggande :D Vad skumt att du får utslag! Men det kan bli skillnad nu med letrozole :) Perfekt med vul dag 12, ta reda på storleken på äggblåsor mm. Inboxa om du har fler frågor, har stor erfarenhet av detta.
  • frestelsen

    Ah okej, men du har väl BIM imorgon?hoppas du får starkt imorgon. Isåfall kan du ta på kvällen:)


    whataboutmydreams skrev 2014-12-05 14:23:29 följande:

    Jag tror jag väntar några dagar. Min test är svagare idag än igår tycker jag.


  • whataboutmydreams
    frestelsen skrev 2014-12-05 14:33:35 följande:

    Ah okej, men du har väl BIM imorgon?hoppas du får starkt imorgon. Isåfall kan du ta på kvällen:)


    Går jag efter 32 dagar cykel som jag oftast har så här jag Bim 8 december på måndag. Men föra månaden låg den på 36 dagar. Men jag ska fortsätta ta varje dag nu och hoppas på stegring
  • Linus1234
    frestelsen skrev 2014-12-05 13:19:03 följande:

    phpQoImVr97621.jpg

    Ojoj visste att svaaaaaga streck kan vara nåt:)

    Räkna på 29 dagars cykel så BIM onsdag. Plus tidigt asså:)


    Dessa test har jag aldrig sett vad är de för märke? Jätte grattis :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester