• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Zam96
    lördagsgodis skrev 2014-12-19 12:18:29 följande:

    Trixar bild på äl+8 detta kom upp inom tiden men det är vääääldigt svagt och visst sitter det för nära? phpvXpTT907752.jpg


    Jag tycker det ser ut som färgrester alt fel på testet... Det sitter för nära kontrollstrecket.. Jag skulle ta ett nytt test, kanske vänta några dagar först. Du är ju fortfarande tidigt ute så det kan ju bli något :)
  • kanien
    louisep87 skrev 2014-12-19 11:44:20 följande:

    Bim 2 januari. Blir det inte plus på stickan så ska mensen komma. Kommer inte den så har jag ej haft ägglossning. Då blir det en ny kur primolut nor därefter letrozol dubbelkur. Jag är minst sagt PEPPAD! Äntligen händer det något.


    Efter 11 månader försök så blev jag gravid efter 2 kurer letrozol!! Är nu i vecka 17 lycka till!! <3
  • louisep87
    kanien skrev 2014-12-19 12:26:04 följande:

    Efter 11 månader försök så blev jag gravid efter 2 kurer letrozol!! Är nu i vecka 17 lycka till!! <3


    Ååå vilken lycka. Ja jag hoppas verkligen att det händer något nu. Har försökt sen i januari.
  • Mamma till 5 underbara barn
    lördagsgodis skrev 2014-12-19 12:18:29 följande:

    Trixar bild på äl+8 detta kom upp inom tiden men det är vääääldigt svagt och visst sitter det för nära?


    Ja de sitter för nära är steäcket rött ?
  • Mamma till 5 underbara barn
    Mysmia79 skrev 2014-12-19 12:15:08 följande:

    Visade både i går och i dag. Innan dress tog jag inget


    Ok de e bara mysa på de närmaste dagarna och hoppas
  • Nötcreme

    En liten fråga.

    Kör men clerblue dubbel ägglossningtest. Och i dag fick jag blinkande glad gubbe i morse och det innebär ju att äl är snArt på väg. Men jag testade för skojs skull med ett test från billiga tester och där kom en väldigt svagt. Vilket ska man lita på?

  • Mamma till 5 underbara barn
    liwa82 skrev 2014-12-19 12:24:25 följande:

    Spökstreck?


    Svårt att se är de rött ? Du får nog vänta lite och ta ett nytt
  • liwa82

    Nja det är rosa, trodde på en skugga först men syns hur jag än vinklar men testar om nån dag igen. Är väl önsketänkandet som framkallar ett sträck ????

  • CrazyChristina
    Zam96 skrev 2014-12-19 12:14:54 följande:

    Vad mer än äl/grav kan göra att LH-test visar pos? Jag är på dag 38 i cykeln.. Trots att LH-testen visar en ökning är gravtesten negativa.

    Jag vet inte vad det värsta är, om jag skulle ha äl så här sent eller att mensen är på g. Haft bruna flytningar i fem dagar, slutade i onsdags. php7IDc5Q89125.jpg


    Om inte graviditetstestet visar pos trots att de sista äl är så starkt så skulle jag tro att du har äl nu.
  • Dettaärbörjan

    Vet att jag testar för tidigt, men är där något? Ja hoppas så innerligt för vi fick tidigt missfall ( 2 dagar efter BIM, fick positivt tidigare) och nu hoppas jag såklart att kroppens "gravidinställd" o att de tar sig vid detta försöket :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester