• Äldre 15 Sep 13:34
    23091475 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23091475

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 08:45
    TheLe003 skrev 2015-01-26 07:56:30 följande:

    Dagen efter mitt knappt synbara streck testade jag digitalt. Här behöver jag inte analysera idag


    Kul, grattis!!
  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 08:47
    30maj skrev 2015-01-26 08:45:25 följande:

    3 dagars svaga plus på testlagrets stickor och idag fick ja No- på RFSUs digitala.....?? Förstår inget?? :(


    TL's tester är SKIT och är kända för felaktiga resultat.. Men råder dig till att vänta några dagar och testa igen. Kan hända att rfsu inte känner av riktigt ännu. Hoppas på det bästa för dig.
  • Äldre 26 Jan 08:58
    SecretlyMe skrev 2015-01-26 08:47:51 följande:
    TL's tester är SKIT och är kända för felaktiga resultat.. Men råder dig till att vänta några dagar och testa igen. Kan hända att rfsu inte känner av riktigt ännu. Hoppas på det bästa för dig.
    Fan då! Aldrig under 3 månader fått positivt på testlagret och nu får ja massa...idag med. Därför ja trodde på att ja va gravid! Hur är RFSUs tester då? Pålitliga? Hoppas ju RFSUs test är fel givetvis. Återstår att se bim idag..... Usch vilken väntansdag de blir
  • Äldre 26 Jan 09:09
    30maj skrev 2015-01-26 08:58:29 följande:
    Fan då! Aldrig under 3 månader fått positivt på testlagret och nu får ja massa...idag med. Därför ja trodde på att ja va gravid! Hur är RFSUs tester då? Pålitliga? Hoppas ju RFSUs test är fel givetvis. Återstår att se bim idag..... Usch vilken väntansdag de blir phpJU5pdb59111.jpg
    Det ser ju pos ut! Kanske för tidigt att testa med digitala?
  • Äldre 26 Jan 09:13

    En liten ÄL fråga, förra fredagen fick jag känningar av ÄL dessa trådiga flytningar (ursäkta ingående beskrivning) och hade det i ett par dagar. Igår mer än en vecka efter känningarna fick jag konstig värk som påminde om ÄL känningar. Vad var det?! Lossnar ägget en vecka efter första känningarna?

  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 09:23
    30maj skrev 2015-01-26 08:58:29 följande:

    Fan då! Aldrig under 3 månader fått positivt på testlagret och nu får ja massa...idag med. Därför ja trodde på att ja va gravid! Hur är RFSUs tester då? Pålitliga? Hoppas ju RFSUs test är fel givetvis. Återstår att se bim idag..... Usch vilken väntansdag de blir


    Prova ett vanligt CB, om testet är sådär svagt brukar CB visa tydligt :)
  • Äldre 26 Jan 09:24
    30maj skrev 2015-01-26 08:58:29 följande:

    Fan då! Aldrig under 3 månader fått positivt på testlagret och nu får ja massa...idag med. Därför ja trodde på att ja va gravid! Hur är RFSUs tester då? Pålitliga? Hoppas ju RFSUs test är fel givetvis. Återstår att se bim idag..... Usch vilken väntansdag de blir


    Kör på med cb digitalt direkt! Ser ju tokpositivt ut! :)
  • Äldre 26 Jan 09:25

    Fick detta efter testtiden på BIM. Vill bara berätta att det inte var ett positivt test. Negativt på BIM+1 och blödning idag BIM+2.

    Lycka till alla ni andra ! Nu ska jag sörja i väntan på nästa ÄL. ;)

  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 09:26
    Hoppanloppan skrev 2015-01-26 09:13:41 följande:

    En liten ÄL fråga, förra fredagen fick jag känningar av ÄL dessa trådiga flytningar (ursäkta ingående beskrivning) och hade det i ett par dagar. Igår mer än en vecka efter känningarna fick jag konstig värk som påminde om ÄL känningar. Vad var det?! Lossnar ägget en vecka efter första känningarna?


    Man kan bli öm i äggstockarna när som helst under cykeln :) Kan även bero på tarmarna. Jag själv har värk efter ägglossning och läste mig till att det kan bero på vätskan i buken som blir när ägget släppt.

    Kan ju även vara så att din ägglossning är sen. Det enda du kan göra är att vänta och se, hehe :)
  • Äldre 26 Jan 09:26

    Såhär såg RFSU ut inuti...2 streck är de ju.... Om de nu är de som visar grav i dom me... Nån som vet?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester