• Äldre 15 Sep 13:34
    22851831 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22851831

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 09:28
    LinaThulin skrev 2015-01-26 09:25:54 följande:

    Fick detta efter testtiden på BIM. Vill bara berätta att det inte var ett positivt test. Negativt på BIM+1 och blödning idag BIM+2.

    Lycka till alla ni andra ! Nu ska jag sörja i väntan på nästa ÄL. ;)


    Hmm, jag tror mer på ett väldigt tidigt mf.. Det där är ju ett tydligt plus (så länge du inte öppnat upp det och tagit ut stickan när den fortfarande är blöt. Då kan färgen vandra och fastna vid "plusstrecket". Hänt mig flera ggr).
  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 09:29
    30maj skrev 2015-01-26 09:26:45 följande:

    Såhär såg RFSU ut inuti...2 streck är de ju.... Om de nu är de som visar grav i dom me... Nån som vet?


    Ingen aning :o Har du googlat på bilder?
  • Äldre 26 Jan 09:36
    30maj skrev 2015-01-26 08:58:29 följande:
    Fan då! Aldrig under 3 månader fått positivt på testlagret och nu får ja massa...idag med. Därför ja trodde på att ja va gravid! Hur är RFSUs tester då? Pålitliga? Hoppas ju RFSUs test är fel givetvis. Återstår att se bim idag..... Usch vilken väntansdag de blir
    detta är positivt, rfsu visar senare har jag hört. jag har testlagrets stickor och det är helt blankt. jag vågar i allafall säga grattis :)
  • Äldre 26 Jan 09:38
    SecretlyMe skrev 2015-01-26 09:28:36 följande:
    Hmm, jag tror mer på ett väldigt tidigt mf.. Det där är ju ett tydligt plus (så länge du inte öppnat upp det och tagit ut stickan när den fortfarande är blöt. Då kan färgen vandra och fastna vid "plusstrecket". Hänt mig flera ggr).
    Nej det har jag inte gjort.

    Men det kom fram efter 45-50 minuter och då ska man ju inte tro på det. Så jag vet inte. Känns konstigt att det kan bli positivt utan hcg även långt efter tiden. Testet igår blev inte det.

    Kanske var ett tidigt missfall. :(
  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 09:46
    LinaThulin skrev 2015-01-26 09:38:32 följande:

    Nej det har jag inte gjort.

    Men det kom fram efter 45-50 minuter och då ska man ju inte tro på det. Så jag vet inte. Känns konstigt att det kan bli positivt utan hcg även långt efter tiden. Testet igår blev inte det.

    Kanske var ett tidigt missfall. :(


    Färgen kan fortsätta vandra och fastna just vid plusstrecket när det torkat. Är bla därför man inte ska lita på resultat som kommer efter tiden.

    Men jag tycker ditt plus ser blått och "äkta" ut. Men jag vågar inte säga något om mf eller ej :(
  • Äldre 26 Jan 09:52
    30maj skrev 2015-01-26 08:58:29 följande:

    Fan då! Aldrig under 3 månader fått positivt på testlagret och nu får ja massa...idag med. Därför ja trodde på att ja va gravid! Hur är RFSUs tester då? Pålitliga? Hoppas ju RFSUs test är fel givetvis. Återstår att se bim idag..... Usch vilken väntansdag de blir


    Hej!

    Jag har alltid använ8 mig av TL tester och de har alltid varit bra för mig. Jag har varit med om att det en gång var ett spökstreck men då var strecket grått. Så länge nu får rosa färg så är du gravid. Fick dock svagt rosa många dagar innan Bim och på Bimdagen var strecke nästan borta och jag fick mitt tidiga mf den dagen för ungefär 3 månader sen. Men gravid var jag. Rfsu test kanske inte är lika känsligt som TL. Jag har iaf fått väldigt tidiga plus med TL. Nu sist så ökade testen fint, är i v7 så hoppas det går vägen denna gång. Lycka till.

    Jag är nästan säker på att du är gravid. Hoppas de ökar också!
  • Äldre 26 Jan 09:56

    Beställt hem nya tester från bäst på test, hoppas dom kommer imorgon. Men tror inte jag är gravid, isf hade det blivit nåt på stickorna nu

  • Äldre 26 Jan 10:57

    Ni som kan sånt här, har jag haft ägglossning än? Dag 10 är ju väldigt

    starkt (men så smalt streck?)

  • fiskar­naihav­et
    Äldre 26 Jan 11:30


    Usch... varför testar jag 8 dagar efter ägglossning... är ju tyvärr vääldigt nyfiken av mig och lite för otålig. Men nu är det gjort och ännu mer förvirrande blev det. Det ena (rosa) testet är alltså ett ägglossningstest jag också gjorde idag... igår var ägglossningstestet helt blankt på testlinjen, men idag har det även börjat visa sig ett svagt rosa streck på det.

    Tyvärr lade jag ifrån mig gravtestet ett tag på morgonen när jag hjälpte barnen att komma iväg, så jag tittade inte på testet på ca 30-60 min. Men vad säger ni, är det bara en buslinje eller kan det vara en äkta på det gröna graviditettestet?? I förrgår hade jag små hugg/kramper i livmodern i några timmar så jag misstänker en ev implatation... temhöjning igår med...

  • Secret­lyMe
    Äldre 26 Jan 11:34
    me93 skrev 2015-01-26 10:57:40 följande:

    Ni som kan sånt här, har jag haft ägglossning än? Dag 10 är ju väldigt

    starkt (men så smalt streck?)


    Dag 14 och 15 är rätt starka men inte positiva i mina ögon. Antingen har du missat LH-toppen (som kan ha varit mellan den tiden du tog testet den 14 och 15) eller så blir det positivt om nån dag :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester